Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 stervende?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 stervende?

    Een half jaar geleden begaf de flitser het. Dat was niet zo erg omdat er toch een SB-900 op staat.
    Gisteren op Jazz ih park gaf hij na elke 3 foto's "Err" op het scherm en was geen van die 3-4 foto's opgeslagen. Focuspunt reageert ineens ook niet meer op de multiselector. De AF werkt, maar ik kan enkel het middelste gebruiken.

    Laten repareren?
    Van een forumlid een D2x kopen?
    Nieuw zal er niet meer dan een D90 inzitten?
    2de handse D300?
    ...?
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: D200 stervende?

    denk dat repareren meer zal kosten dan je camera waard is.

    en d90 nieuw of een d300 2dehands gaat zeker een stap vooruit zijn.

    een D2x ook maar das fullframe, dus dit moet je afwegen met je huidige lenzen.
    heb je FF lenzen of niet
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: D200 stervende?

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Een half jaar geleden begaf de flitser het. Dat was niet zo erg omdat er toch een SB-900 op staat.
      Gisteren op Jazz ih park gaf hij na elke 3 foto's "Err" op het scherm en was geen van die 3-4 foto's opgeslagen. Focuspunt reageert ineens ook niet meer op de multiselector. De AF werkt, maar ik kan enkel het middelste gebruiken.

      Laten repareren?
      Van een forumlid een D2x kopen?
      Nieuw zal er niet meer dan een D90 inzitten?
      2de handse D300?
      ...?
      Zou zeker geen D2X kopen,ruisbak met beperkte Dr.Voor rond de 900€ heb je quasi nieuwe D300S, en voor nog eens enkele honderden € mindereen goede D300.


      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: D200 stervende?

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        een D2x ook maar das fullframe, dus dit moet je afwegen met je huidige lenzen.
        Dan een fullframe met een DX sensor zeker?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: D200 stervende?

          D2X is een toestel met een DX sensor, geen fullframe ...

          Comment


          • #6
            Re: D200 stervende?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dan een fullframe met een DX sensor zeker?
            Oorspronkelijk geplaatst door Mathias Bekijk bericht
            D2X is een toestel met een DX sensor, geen fullframe ...
            ow oeps, dacht dat dit en ff was (gezien de naamgeving!)
            foutje van mijn kant
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: D200 stervende?

              Zou inderdaad kijken naar tweedehands D300. Je kent de bediening en je hebt pak performantere sensor en AF ter beschikking.

              Maat van mij heeft 2 maand geleden nog eentje gekocht voor 650,-
              Een D300s is natuurlijk iets duurder.

              Altijd een recente JPEG vragen en checken hoeveel shutterclicks erop zitten, door het bestand hier te up loaden:



              En eenmaal in handen, kijken of de sensor en spiegelhuis niet te stoffig is etc...


              D2x is een leuke body, maar de sensor is niet meer van deze tijd... De D200 overtrof die al.

              Comment


              • #8
                Re: D200 stervende?

                Een nieuwe D90 is op dit moment erg goedkoop. Optie?
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: D200 stervende?

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  Laten repareren?
                  tweedehands vind je een goede D200 al aan minder als 300€... ik vermoed dat je meer zal betalen voor de herstelling...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: D200 stervende?

                    Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    Een nieuwe D90 is op dit moment erg goedkoop. Optie?
                    ja en nee. Beeldkwaliteitsgewijs is het een stapje vooruit. De body van die D200 was een verademing voor mij (grote handen). Ik ga niet graag terug naar zo'n plastieken ding, al zit er fantastisch spul binnenin.

                    Ik heb ondertussen een offerte voor een herstelling bij A&C gevraagd. Zij rekenen voor het openen en dicht doen van de camera alleen al 200€.

                    Ik heb de tweedehandsmarkt eens bekeken. Ik kan idd een tweedehandse D200 vinden voor een 350€ maar dan eentje met over de 60.000 kliks. Ik ben eigenlijk heel tevreden over die camera dus gewoon vervangen volstaat op dit moment. Ik was eigenlijk ah sparen voor een D300s, maar tegen dat ik daar ben zal de opvolger er al wel zijn. Nu dus honderden euro's terug achteruit. Maanden sparen zonder camera zie ik niet zitten. De boel bespoedigen door mijn Tamron 17-50 te verkopen eventueel wel.

                    De camera werkt nog wel met enkel het middelste focuspunt, daar valt nog omheen te werk. Het is vooral de mogelijkheid om reeksen foto's te nemen en de onzekerheid daarbij die het onmogelijk maakt. Ik heb mij de gewoonte gekweekt om vooral van mensen burst van 3-4 kliks te maken. Vooral in omstandigheden waar het licht slecht is voorkomt dat bewegingsonscherpte en zorgt er ook voor dat je meestal wel een hebt waarop een aanvaardbare smoel wordt getrokken. Als hij blokkeert is elk gebefferd beeld verloren en daar zit het pijnpunt.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: D200 stervende?

                      voor het blokkeren was het probleem de grip. Die is in garantie, maar de oorzaak van het niet werken met grip zal waarschijnlijk in de contacten in de camera zitten.

                      Blijkbaar komt dat nog redelijk veel voor. Net even gegoogled en dat gaf nogal wat hits.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: D200 stervende?

                        De d2X sensor is minder goed dan de D300 sensor, maar wel heel wat beter dan de d200 sensor. Die optie vervalt overigens, hij zou die van mij overkopen. Ik zou die met lens hebben gekocht en die d2X overhebben, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan. Als je voor de rest tevreden was van je d200, waarom die dan niet gewoon opnieuw kopen? Of eventueel een fujifilm s5 of nikon d300 of nikon d7000?

                        Het focuspunt klinkt aslof de 'lock'; de schakelaar rond de multiselector aanstaat.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D200 stervende?

                          Als je het verschil tussen de D200 en D300 via de specs bekijkt was het grote verschil de iso en ruis en de AF, maar ik vond de d300 vele beter dan de D200: bouwkwaliteit(zeker de grip), allerlei tweaks van dingen op de d200, het grote verschil zat hem voor mij meer in de details dan in de grote dingen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: D200 stervende?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                            De d2X sensor is minder goed dan de D300 sensor, maar wel heel wat beter dan de d200 sensor.
                            Dit klopt toch wel niet hoor. Pixel per pixel is de beeldkwaliteit op zijn minst gelijk. En bij hogere ISO's licht in het voordeel van de D200.

                            Verschillende tests te vinden op het net (Thom Hogan, Bjørn Rørslett, ...)

                            Ik zie dat je jouw D2x wil/wou verkopen, maar dat betekent niet dat je niet bij de feiten moet blijven.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D200 stervende?

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              Ik heb de tweedehandsmarkt eens bekeken. Ik kan idd een tweedehandse D200 vinden voor een 350€ maar dan eentje met over de 60.000 kliks. Ik ben eigenlijk heel tevreden over die camera dus gewoon vervangen volstaat op dit moment.
                              doe het volgende: click

                              en je zal echt niet lang moeten wachten... ik heb er ééntje gekocht met minder als 5000 clicks... als nieuw...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X