Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Spiegelreflexcamera

    dag,

    Ik ben julien, 17 jaar. Ik zou graag een nieuwe spiegelreflexcamera willen kopen.
    Ik weet niet echt welke ik moet kopen. Mijn budget is rond de 500 euro. Ik zou het liefst sportfotografie willen doen. Ik ben ook een beginner.
    Ik heb 2 spiegelreflexcamera's gezien in de winkel en op internet die mij interreseerden nl.
    - NIKON D3100 18/55 VR
    - CANON EOS 1100D 18-55IS
    Welke fototoestel raden jullie mij aan?

    mvg

    julien
    Last edited by ju1602; 27 augustus 2011, 21:57.

  • #2
    Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

    hoi, naar mijn bescheiden meningbiedt de D3100 van Nikon iets meer.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

      uit die 2 is de nikon de betere keuze, dat klopt.
      maar voor sport zou je wel eens serieus kunnen tekort komen nog hoor.
      voor sport heb je snel toestel nodig (lees: duur) + snelle lenzen (lees: heeeeeel duur) en zeker voor binnensporten.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

        Voor sportfotografie zijn beide toestellen niet echt geschikt met 3fps. Je gaat toch wat shots missen zo. De lens is daar ook niet echt geschikt voor. Ideaal is een 70-200 met vast diafragma van 2.8, maar zeer duur. Met een 70-300 F4-5.6 bv. kan het ook wel.
        Wil je meer fps dan kom je weer uit in een hogere prijsklasse Nikon D7000,Canon7D.
        Als Sony gebruiker stel ik de A55 voor die 6tot10fps aankan en een snelle autofocus heeft (sneller als D3100 of 1100D) vanwege het SLT concept.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht