Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Spiegelreflexcamera

    dag,

    Ik ben julien, 17 jaar. Ik zou graag een nieuwe spiegelreflexcamera willen kopen.
    Ik weet niet echt welke ik moet kopen. Mijn budget is rond de 500 euro. Ik zou het liefst sportfotografie willen doen. Ik ben ook een beginner.
    Ik heb 2 spiegelreflexcamera's gezien in de winkel en op internet die mij interreseerden nl.
    - NIKON D3100 18/55 VR
    - CANON EOS 1100D 18-55IS
    Welke fototoestel raden jullie mij aan?

    mvg

    julien
    Last edited by ju1602; 27 augustus 2011, 21:57.

  • #2
    Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

    hoi, naar mijn bescheiden meningbiedt de D3100 van Nikon iets meer.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

      uit die 2 is de nikon de betere keuze, dat klopt.
      maar voor sport zou je wel eens serieus kunnen tekort komen nog hoor.
      voor sport heb je snel toestel nodig (lees: duur) + snelle lenzen (lees: heeeeeel duur) en zeker voor binnensporten.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

        Voor sportfotografie zijn beide toestellen niet echt geschikt met 3fps. Je gaat toch wat shots missen zo. De lens is daar ook niet echt geschikt voor. Ideaal is een 70-200 met vast diafragma van 2.8, maar zeer duur. Met een 70-300 F4-5.6 bv. kan het ook wel.
        Wil je meer fps dan kom je weer uit in een hogere prijsklasse Nikon D7000,Canon7D.
        Als Sony gebruiker stel ik de A55 voor die 6tot10fps aankan en een snelle autofocus heeft (sneller als D3100 of 1100D) vanwege het SLT concept.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          uit die 2 is de nikon de betere keuze, dat klopt.
          maar voor sport zou je wel eens serieus kunnen tekort komen nog hoor.
          voor sport heb je snel toestel nodig (lees: duur) + snelle lenzen (lees: heeeeeel duur) en zeker voor binnensporten.
          Sport deed men voorheen toch ook met een toestel die niet sneller of veel sneller is als de bovenstaande twee ? Alleen is de afgelopen jaren de techniek van een (D)slr behoorlijk verbeterd. Een camera met meer fps maakt het wat gemakkelijker, maar absoluut niet zaligmakend. En wat heb je aan een camera met een hoge burst raid maar een objectief die het niet kan handelen ? Voor meer geld is er altijd beter te koop, maar denk dat het met de bovenstaande camera's zeker goed te doen is om sport vast te leggen

          Wat betreft toestel. Beide camera's zijn gewoon goed. Verschillen vind ik persoonlijk niet groot. Ik zou zelf eerder kijken welke ligt goed in de hand en bv welk merk word in mijn omgeving veel gebruikt. Dit maakt kennis uitwisselen handig, maar ook het uitwisselen van accessoires.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

            het is om foto's te nemen van renners.
            Ik heb een site gevonden waar je enkel de body kan kopen en kan je ook lenzen apart kopen.
            bv. nikon 399€, maar ik weet niet welke lens ik daarvoor moet kopen?

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

              Is dit een goede lens: http://www.digicamshop.be/product/27...cro-nikon.html
              of deze: http://www.digicamshop.be/product/27...ikon-af-d.html
              of deze maar die gata mss te duur zijn: http://www.digicamshop.be/product/63430/category-142954-lenzen/nikon-af-s-dx-18-105mm-f-3-5-5-6g-vr-bulk.html[/url]

              of weten jullie een beter lens op deze site die geschikt is voor sport outdoor.
              Last edited by ju1602; 28 augustus 2011, 07:53.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

                voor je definitief je merk keuze maakt kijk eens in je omgevning of er al dan niet nikon of canon bezitters zijn waar je al eens een lens van kan lenen en laat dat eventueel je definitieve keuze mee bepalen.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  voor je definitief je merk keuze maakt kijk eens in je omgevning of er al dan niet nikon of canon bezitters zijn waar je al eens een lens van kan lenen en laat dat eventueel je definitieve keuze mee bepalen.
                  ja mijn opa heeft een nikon, d60 denk ik, ben niet zeker van het model.
                  Ik heb enkele mooie foto's gemaakt met dit toestel. Het is door het toestel te gebruiken dat ik op het idee kwam om een eigen fototoestel te kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

                    burst rate is niet altijd zo belangrijk bij sport
                    ik doe ook voornamelijk sportfotografie (freestyle ski) en neem altijd foto's in single shot
                    leer de betrokken sport gewoon goed kennen en druk op het juiste moment af, dan heb je de cadrage dat je wilt en niet ongeveer zoals je met mitrailleren wel kunt hebben (bewegen van onderwerp en camera)
                    + veel minder nabewerkingswerk

                    ik neem foto's met een canon 5d2 en een hele resem flitsen om indoor voldoende bij te lichten
                    en dat canon toestel staat nu niet echt bekend voor zijn prestaties voor sport (autofocus, snelheid,...) en toch voldoet het voor mij met verve.
                    Manueel scherpstellen op voorhand waar je je onderwerp verwacht, dan hoef je geen snelle autofocus te hebben, klein diafragme voor meer scherptediepte als je onzeker bent om te missen met je focus, en dan wachten op het juiste moment.
                    het is niet eenvoudig, maar als je het wat onder de knie hebt ga je er veel plezier aan beleven
                    Voor mij werkt het zo, maar er zijn zeker ook andere manieren
                    Last edited by dieter1080; 28 augustus 2011, 09:12.
                    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht
                      burst rate is niet altijd zo belangrijk bij sport
                      ik doe ook voornamelijk sportfotografie (freestyle ski) en neem altijd foto's in single shot
                      leer de betrokken sport gewoon goed kennen en druk op het juiste moment af, dan heb je de cadrage dat je wilt en niet ongeveer zoals je met mitrailleren wel kunt hebben (bewegen van onderwerp en camera)
                      + veel minder nabewerkingswerk
                      100% gelijk, ik heb indertijd volleybal gefotografeerd op het hoogste niveau met een Fuji S3, trager bestond er bijna niet..... gewoon een kwestie van te anticiperen.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door ju1602 Bekijk bericht
                        ja mijn opa heeft een nikon, d60 denk ik, ben niet zeker van het model.
                        Als je opa al een Nikon heeft, kan je beter zelf ook een Nikon kopen, dan kan je lekker zijn lenzen 'lenen'...
                        mvg
                        Bert

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                          Als je opa al een Nikon heeft, kan je beter zelf ook een Nikon kopen, dan kan je lekker zijn lenzen 'lenen'...
                          hahah

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

                            Als je wat zoekt is de nikon D5000 met kitlens ook een optie, die zal qua prijs dicht bij je budget liggen.
                            Misschien is het beter dat je kijkt bij kleinere winkels, van de stock die ketens nog verkopen gaat er blijkbaar niet (veel) van de prijs af.
                            Nikon D5100 + 18-105mm VR
                            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

                              ik heb dit gevonden, is dit goed?

                              Comment

                              Working...
                              X