Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft een mening?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie heeft een mening?

    ik twijfel tussen de;
    Nikon D7000 + 18-200mm VR II f 3.5-5.6
    of de
    Canon EOS 7D + EF 18-135 IS.

    Heeft er iemand een uitgesproken mening waarom de ene combinatie beter zou zijn dan de andere?
    bedankt alvast!

  • #2
    Re: wie heeft een mening?

    Je zegt er niet bij voor wat soort fotografie je er mee zou willen doen!
    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

    Comment


    • #3
      Re: wie heeft een mening?

      Als je ook wil filmen de 7D zoniet de D7000...
      Voor de rest zijn ze aan elkaar gewaagd...

      Maar ik heb al Nikon...

      Wat de lens betreft, mij hebben ze afgeraden en 18-200mm te kopen, beter af met 2 afzonderlijke lenzen met een kleiner bereik. Nikkor 18-55mm VR ("TOP" lens voor € 75) en de Nikkor 55-200 VR of de 18-105mm VR, onlangs gekocht (18-55 VR had zichtbare kras) en content van.
      Na mijn Sigma 120-400mm OS HSM, plaats ik toch nog steeds de 55-200mm VR op nummer 1 van mijn "kitlenzen", echt een leuke lens!
      Last edited by C. Ruben; 27 augustus 2011, 21:14.
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: wie heeft een mening?

        Ik ben verre van een expert maar iemand die een sterke mening hierover heeft moet je niet serieus nemen lijkt me.
        Dan hebben we het over discussies van apple vs windows, nikon vs canon en die slaan nergens op
        7d lijkt een ietsje betere camera te zijn volgens reviews maar is ook substantieel duurder. ik vind de meerprijs niet waard als je op je centjes moet letten. dan maar 550d en je hebt geld over voor een hele behoorlijke lens ( veel beter dan wat jij op het oog hebt). &d heeft hele goede af en kan tegen regen en meest geavanceerde interne video functie.
        D7000 ook een fantastische camera en een stuk goedkoper. "Value for money" d90 is ook een hele goeie

        Kijk naar deze video voor een vergelijking van de beide camera's
        Nikon D7000 vs Canon 7D, who will win Kai’s heart?[Playlist]: http://bit.ly/DSLRentry[Subscribe]: http://bit.ly/DRTVSub—————————Pricing reference: http://bit...
        Last edited by Franciskine; 28 augustus 2011, 16:08.

        Comment


        • #5
          Re: wie heeft een mening?

          Beide objectieven doen de door jou genoemde camera's geen eer aan. Zonde om geld uit te geven aan zulke mooie camera's terwijl je er geen kwaliteitslens op zet! Maar, misschien stel je geen hoge eisen aan de scherpte!
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: wie heeft een mening?

            Inderdaad... Beide camera's verdienen beter glas

            Voor de rest zou ik als Nikon gebruiker de d7000 aanraden ;-)
            Fuji X-E1 - 18-55mm
            facebook

            Comment


            • #7
              Re: wie heeft een mening?

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Beide objectieven doen de door jou genoemde camera's geen eer aan. Zonde om geld uit te geven aan zulke mooie camera's terwijl je er geen kwaliteitslens op zet! Maar, misschien stel je geen hoge eisen aan de scherpte!
              bedankt voor de reactie!
              doe eens een voorstel voor een goed compromis zonder dat ik met een tas lenzen hoef te zeulen op vakantie. Ik wil er best wat aan besteden.

              greetz,

              Comment


              • #8
                Re: wie heeft een mening?

                Oorspronkelijk geplaatst door bluefox Bekijk bericht
                bedankt voor de reactie!
                doe eens een voorstel voor een goed compromis zonder dat ik met een tas lenzen hoef te zeulen op vakantie. Ik wil er best wat aan besteden.

                greetz,
                Canon 7D+Tamron 17-50 f2.8 (non VC) + Canon 70-200 f4L IS. Dan heb je twee lenzen, niet overdreven veel gewicht maar wel veel kwaliteit
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #9
                  Re: wie heeft een mening?

                  +1.

                  De Canon 70-200/4.0 L IS heeft geen Nikon tegenhanger.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie heeft een mening?

                    ik wil het toch liever bij één alround lens houden, goed beseffende dat er wellicht betere lenzen bestaan. Maar zoals ik het begrepen heb zijn de Canon en de Nikon toestellen vrijwel evenwaardig.
                    Ik heb ook al mijn oog laten vallen op de 16-85 maar die vind ik net iets te krap. Wellicht wordt het dan de 18-105 waarmee ik hoop een goed compromis gesloten te hebben.
                    bedankt alvast voor het meedenken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie heeft een mening?

                      ga zeker na wat je van bereik wenst! als ik maar 1 lens meeneem op reis zou het mijn canon 18-200mm zijn. Ook al is het kwalitatief wat minder dan een andere, ik zou op reis de 200mm niet willen missen.. Dus als het echt maar 1 lens mag zijn..

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie heeft een mening?

                        Een bedenkingetje,
                        ik vraag het me eigenlijk wel af of het verschil in de lenzen voor de vakantie, huis-tuin en keuken- fotografie wel de discussie waard is. Zijn de verschillen dan écht zo uitgesproken? (Ik moet tenslotte niet van mijn fotografie leven...)
                        Ik hou van een scherpe foto met goede compositie maar ben geen purist of mierenn**ker en zal ook nooit een uur discussiëren over een foto. Het comfort tijdens de reizen is nu eenmaal ook van tel. De periode van een niet te tillen tas met lenzen, adapters, flitsen enz. ken ik nog uit mijn 30 jaar lange analoge ervaring... en daar wil ik écht niet naar terug. Ware het niet dat de resultaten van mijn handig nikonnetje coolpix S630 me een beetje tegenvallen, ik zou er nooit aan denken om iets anders te kopen. Echter zoals al gezegd, er is nog steeds een groot verschil tussen de beelden van mijn coolpix en een semi- pro toestel met een deftige lens, maar het moet ook niet te gek worden...
                        Ik denk dat ik dus met de Nikon D7000 niet slecht zit en wat de lens betreft... ik weet het nog steeds niet...
                        greetz en nogmaals dank voor de reacties!

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie heeft een mening?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bluefox Bekijk bericht
                          Wellicht wordt het dan de 18-105 waarmee ik hoop een goed compromis gesloten te hebben.
                          bedankt alvast voor het meedenken.
                          18-105mm is een goede starters lens... laat je niets wijsmaken, start er mee en je zal zelf na verloop van tijd precies weten wat je nog meer wilt...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie heeft een mening?

                            Als je doel is scherpte foto's dan zal je dat toch nader moeten omschrijven. Over welk formaat foto's praten we?

                            De onscherpte bij veel consumentenlenzen zie je al bij A4 formaat op normale kijkafstand.

                            Kortom, graag aangeven op welk formaat je print.
                            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie heeft een mening?

                              hallo,

                              volledig akkoord met uw eigen redenering en met de mening van d_oracle.

                              zelf indertijd gekozen voor nikon en 18-105 lens voor een zeer handig setje te hebben voor op reis.

                              De keuze om te kiezen voor compact met niet-fantastische lens versus top materiaal is er een die aansluit bij de keuze op-reis-gaan-en-onderandere-fotos-maken versus fotograferen-op-locatie.
                              voor elk van de twee instellingen is ander materiaal de beste keuze.

                              als gewicht, omvang een item is zou ik ook de 'systeemcamera's' oa m43 van panasonic of olympus eens bekijken, ook uw lenzen uit uw analoog tijdperk kunnen dan nog een bestemming krijgen.

                              succes met het kiezen, Geert.

                              Comment

                              Working...
                              X