Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HEEEEEEEL DRINGEND : Riddertoernooi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HEEEEEEEL DRINGEND : Riddertoernooi

    Hallo,

    Vanavond ga ik naar een riddertoernooi, ik het hele hoopje graag vastleggen op de gevoelige plaat

    Voor zij die niet weten wat dat is: Volwassen mannen verkleden zich als ridder en amuseren zich te pletter terwijl ze het publiek vermaken met geensceneerde gevechten met zwaard en schild, speer, noem maar op ...(al dan niet te paard)
    Lijkt mij alvast leuk om te doen Jammer genoeg sta ik aan de andere kant van het fototoestel

    Een aantal tips van jullie zouden bijgevolg zeer welkom zijn

    Omstandigheden:
    - 7 uur 's avonds, ik denk niet dat het vandaag een extra mooie dag wordt, dus waarschijnlijk begint het al vrij donker te worden tegen dan... Om bewegende objecten te fotograferen allensinds
    - Normaal gezien is het buiten, die informatie heb ik echter van mijn ouders, en het zou niet de eerste keer zijn dat ze de bal misslagen Als het binnen is, zal de verlichting hoogstwaarschijnlijk niet geweldig zijn.
    - Aangezien ik je waarschijnlijk niet te dichtbij kan of mag komen, dacht ik van mijn 100mm macro te gebruiken, die is meteen ook iets lichtsterker en scherper dan de 18-70mm standaardlens.
    - Buiten of binnen: Ik denk dat flitsen zowiezo niet overbodig zal zijn... Ik maak gebruik van een externe metz flitser... Goed idee? Of bewaar ik die beter voor als het echt niet anders kan ?

    Dit alles als het natuurlijk NIET begint te regenen, want dan gaat er zowiezo niet al te veel gefotografeerd worden

    Iso zou ik het liefst niet hoger dan 400 zetten.

    Ik moet roeien met de riemen die ik heb:
    Sony a 200
    100mm f2.8
    18-70 kitlens
    metz 54 mz4


    Alvast bedankt !
    R0b!n
    R0b!n
    PORTFOLIO

  • #2
    Re: HEEEEEEEL DRINGEND : Riddertoernooi

    Door omstandigheden heb ik beslist dat vanavond jammer genoeg niet doorgaat.
    Misschien dat het topic nog voor iemand anders van nut kan zijn?
    R0b!n
    PORTFOLIO

    Comment


    • #3
      Re: HEEEEEEEL DRINGEND : Riddertoernooi

      Ik heb begin augustus ook ridders gefotografeerd ; maar dan wel als een slag en geen toernooi
      ik heb veel fotos genomen met mijn lens 70-210 mm met een teleconverter erop van 2X ;

      Zorg dat je scherpstelling goed is; als ze veel op dezelfde plaats staan is het misschien handig dat je eerst een keer scherp stelt en dan de settings laat staan om tijd te besparen ; wel moet je soms kleine correcties maken dan. Ik had ook "continu" ingesteld waardoor ik meerdere shots achter elkaar kon nemen wat ook handig is omdat je meestal niet weet wat ze gaan doen.

      Ik bekeek net een foto van mij en de data is als volgt
      Genomen om 15.47
      Sluiter: 1/1024
      Lensopening: F/4.6
      Belichtingstijd: 1/1000
      Iso-400

      niet alle fotos zijn met die gegevens maar het is om je een ideetje te geven
      het was wel een zonnige dag


      succes !

      Comment

      Working...
      X