Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

band shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • band shoot

    Hey

    Ik ben een tijdje geleden gevraagd voor een fotoshoot van een muziek groep, heb dat toen geweigerd omdat ik hier geen ervaring mee heb. Nu ben ik door een andere band gevraagd voor ook een shoot, voor promo materiaal. Hebben jullie tips voor mij, kan ik dit doen met het materiaal dat ik heb, want heb geen reflectie schermen, extra lampen en heb hier ook al niet veel kennis van.
    Hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Groeten Jente

  • #2
    Re: band shoot

    Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
    Hey

    Ik ben een tijdje geleden gevraagd voor een fotoshoot van een muziek groep, heb dat toen geweigerd omdat ik hier geen ervaring mee heb. Nu ben ik door een andere band gevraagd voor ook een shoot, voor promo materiaal. Hebben jullie tips voor mij, kan ik dit doen met het materiaal dat ik heb, want heb geen reflectie schermen, extra lampen en heb hier ook al niet veel kennis van.
    Hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Groeten Jente
    tip: zet de lelijke (normaal de drummer) achteraan in het donker
    kan dat met jouw materiaal: zeker, overdag op een lichte locatie. Een reflectiescherm hoeft niet meer te zijn dan een wit stuk karton en eventueel een rol alu folie

    Maak goede afspraken met de band over de voorwaarden en wat ze precies willen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: band shoot

      Hey
      merci voor de reactie, ja overleggen doe ik zeker met de band, het zijn foto's die zij gebruiken als promo normaal dus moet hun wil er in te zien zijn.

      Voor de rest merci voor de tip met karton, al weet ik nie waar ik die "schermen" dan moet plaatsen enzo, nog niet zo in de wereld van portretfotografie, maar ga me er in verdiepen.

      groeten Jente

      Comment


      • #4
        Re: band shoot

        Gewoon eerlijk zeggen dat je nog nooit een band op de foto hebt gezet en dat het even zoeken zal worden.
        Neem je tijd en probeer enkele dingen uit!
        Canon 5D mk II + III + Canon 500D + C. 24-70 f2.8 + C. 70-200 f2.8 + 50mm f1.2 + C. 85 f1.8 + S. 8mm f3.5. + 2X 580EXII
        www.flashinfille.com

        Comment


        • #5
          Re: band shoot

          Ik zou vooral inspiratie opdoen door te googlen naar werk van anderen. Zodat je ter plaatste niet teveel twijfels of dode momenten hebt.

          En je eventuele flits gebruiken los van de camera, als je dat kan.

          Comment


          • #6
            Re: band shoot

            eerst eens oefenen met de familie

            Comment


            • #7
              Re: band shoot

              kijk eens hier:


              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: band shoot

                Merci allemaal.
                Zal binnenkort eens gaan samenzitten met de band, om wat te testen.
                Daarna volgen de foto's wel

                Groeten Jente

                Comment

                Working...
                X