Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdingen camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdingen camera?

    Ik heb hier geen ervaring mee- daarom dat ik het vraag. Is het mogelijk om een betere prijs te krijgen als je een en ander koopt.

    M'n camera is gisteren op de laatste dag van de reis gestolen geweest inclusief zo goed als alle foto's (32gig geheugenkaart) Uit m'n rugzak gepikt op de tram in Lissabon. Gelukkig zat m'n 10-22 er niet op maar wel m'n 18-55 kitlens .

    Ik had gedacht om terug een 550 body te kopen maar dan met een canon 17-55 f2.8. Terug een kitlens kopen en later upgraden zou maar weggesmeten geld zijn. Er hangt wel een prijskaartje aan vast. In vergelijking met een FF een lachertje maar in elk geval iets meer dan 1450 euro. Vooral omdat het om een vervanging van een toestel had die ik al had...Ik verwacht niet dat ze hier rekening mee gaan houden want ze moeten ten slotte ook hun geld verdienen. Maar mss afdingen naar 1400 ofzo omwille van combi aankoop?? of ben ik te naïef
    flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

  • #2
    Re: Afdingen camera?

    Waarom neem je niet gewoon van iemand op het forum die naar Full Frame overstapt zo'n lens over?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Afdingen camera?

      khad al gelezen dat niet veel mensen die lens afstaan
      flickr - level: enthousiaste beginner ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Afdingen camera?

        Vragen kost niks.. en nee heb je al. Waarom dus niet? (wel sneu natuurlijk
        dat je spulletjes gestolen zijn.)

        Comment


        • #5
          Re: Afdingen camera?

          Eerst goed kijken wat de beste prijs op Internet is en als die lager is moet je zeker onderhandelen. Het is altijd handig als je de laagste prijs weet zodat ze je niet voor de gek kunnen houden met bijv. de adviesprijs.
          Ik onderhandel altijd als ik apparatuur koop, bij mijn laatste aankoop heb ik de tas, kabeltjes en extra accu erbij gekregen.
          Dus afdingen is zeker de moeite waard, tot wel 10% van de prijs, dus in jou geval zou het dan 1300 zijn.
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

          Comment


          • #6
            Re: Afdingen camera?

            Ik denk dat er niet zoveel plaatsen zijn waar je over de prijs kan onderhandelen.
            Zeker bij de grote winkels in fotomateriaal hanteren ze al een veel lagere prijs dan de advies-verkoopprijs van de importeur.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Afdingen camera?

              niet geschoten is altijd mis
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Afdingen camera?

                Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                Eerst goed kijken wat de beste prijs op Internet is en als die lager is moet je zeker onderhandelen. Het is altijd handig als je de laagste prijs weet zodat ze je niet voor de gek kunnen houden met bijv. de adviesprijs.
                Ik onderhandel altijd als ik apparatuur koop, bij mijn laatste aankoop heb ik de tas, kabeltjes en extra accu erbij gekregen.
                Dus afdingen is zeker de moeite waard, tot wel 10% van de prijs, dus in jou geval zou het dan 1300 zijn.
                Meneer wil dus de dienstverlening van de (kleine) zelfstandige fotowinkel aan de prijs in de webwinkel van een dozenschuiver

                Comment


                • #9
                  Re: Afdingen camera?

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Meneer wil dus de dienstverlening van de (kleine) zelfstandige fotowinkel aan de prijs in de webwinkel van een dozenschuiver
                  Als jij liever teveel betaald moet je dat vooral doen
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afdingen camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Meneer wil dus de dienstverlening van de (kleine) zelfstandige fotowinkel aan de prijs in de webwinkel van een dozenschuiver
                    Is iedere zelfstandige fotowinkel (en andere winkels want dat maakt eigenlijk niets uit) geen dozenschuiver? Zonder genoeg verkoop/omzet/winst is hun winkel binnen de kortste tijd failliet.
                    Nikon D5100 + 18-105mm VR
                    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afdingen camera?

                      Ik leef met je mee. Ik heb ook 2 weken geleden dezelfde ervaring mogen meemaken. Bij mij was het een A700 en Tamron 17-50.

                      Ik heb wel ondervonden dat fotografie winkels in de provincie, zeg maar, toch gevoelig zijn voor prijzen van Konijn of andere grote spelers. Dus vaak krijg je er dezelfde prijs. Ze denken waarschijnlijk de marge te halen uit de accessoires zoals extra batterij en CF kaartje.

                      Dus, inderdaad, vragen staat vrij!
                      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afdingen camera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                        Is iedere zelfstandige fotowinkel (en andere winkels want dat maakt eigenlijk niets uit) geen dozenschuiver? Zonder genoeg verkoop/omzet/winst is hun winkel binnen de kortste tijd failliet.
                        Zeer juist, als jij hem de prijs van konijn afdwingt is zijn winst 0 en gaat hij failliet.
                        Kan de buurvrouw haar fotootjes er niet meer laten afdrukken.

                        En hoe moet die man trouwens verder ?
                        En degene van wie hij de winkel huurde ?
                        Enz ...

                        Wees een beetje fair en koop direct op het internet.

                        Je wint nog kostbare tijd ook .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afdingen camera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Zeer juist, als jij hem de prijs van konijn afdwingt is zijn winst 0 en gaat hij failliet.
                          Kan de buurvrouw haar fotootjes er niet meer laten afdrukken.

                          En hoe moet die man trouwens verder ?
                          En degene van wie hij de winkel huurde ?
                          Enz ...

                          Wees een beetje fair en koop direct op het internet.

                          Je wint nog kostbare tijd ook .
                          Tja als we zo gaan denken moet je ook niet meer naar de supermarkt gaan
                          Als ze er niks op verdienen zullen ze het je ook niet verkopen hoor
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afdingen camera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                            Tja als we zo gaan denken moet je ook niet meer naar de supermarkt gaan
                            Als ze er niks op verdienen zullen ze het je ook niet verkopen hoor
                            Je zou er verbaasd over zijn tot welke dingen een kleine zelfstandige in staat is, om iets te verkopen... zelfs zonder winst.
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afdingen camera?

                              Er gebeuren soms rare dingen. Toen ik onlangs een body + objectief kocht bij een gekende winkel (), kocht ik daar meteen een zoekervoorzetstuk bij (winkelprijs 19 euro). Body en lens kostten 1.278 euro.
                              Toen ik vroeg of ik daar dat voorzetstuk er niet gratis bijkreeg als een soort korting..... NO WAY.... ondanks herhaald aandringen van mijnentwege.
                              Besloot toch maar om alles aan te kopen en kreeg er tot mijn verbazing een Scandisk SDHC Extreme III 8 GB kaartje (winkelprijs 54,40 euro) en een rugzak Samsonite Backpack (winkelprijs 49 euro) gratis bij .
                              Geen probleem voor het kaartje, kan ik gebruiken, maar die spiksplinternieuwe rugzak ligt hier te liggen in z'n verpakking .
                              Zal wel ergens een merkgebonden aktie of zo geweest zijn, maar toch..... Ik had gerust die rugzak (54,40 euro) willen ruilen voor het voorzetstuk (19 euro)....
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X