Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

    hallo,
    ik zoek een fototoestel dat relatief gemakkelijk in bediening is ( ben echt beginner, heb nu een sony cybershot, eenvoudig modelletje ), maar dat wel echt mooie foto's kan nemen, goed dichtbij kan trekken, en snel is. nu duurt het echt een sec of twee denk ik voordat er een foto genomen wordt. aangezien het vooral foto's van de kinderen zijn die ik neem, moet het dus echt wel snel kunnen zijn, anders is het moment allang voorbij. kan iemand me tips geven ? ik wil er, indien mogelijk, max 500 euro aan geven. ik las ook over optie kleurselectie dat op sommige toestellen bestaat. is dit handig ? het lijkt me wel leuk om dat er ook op te hebben.

    dank jullie wel !

    nele

  • #2
    Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

    voor dat budget een deftige camera en lens hebben die gaat voldoen aan je eisen wordt moeilijk. Denk beter dat je naar een bridge toestel gaat kijken (canon G11-G12).

    Voor 500 euro: moet je bij DSLR denk ik sowieso 2dehands gaan kijken naar eventueel een goedkope canon 40D (om voldoende snelheid te hebben?) en daarbij een lens, maar kwa goedkope lens met voldoende reactiesnelheid laat ik aan andere over

    Comment


    • #3
      Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

      Nikon P7000 ? of een instap DSLR

      Comment


      • #4
        Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

        Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
        Nikon P7000 ? of een instap DSLR
        nikon P7000 is inderdaad de nikon variant van de canon G12 als ik het goed voorheb.

        Comment


        • #5
          Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

          ik zou gewoon voor een D3100 met kitlens gaan, snel genoeg en prachtige foto's van je kinderen.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

            Mij bevalt de Canon G11 uitstekend. Maar nu is er de G12. Neem die maar en ga in RAW
            werken. Koop een goed conversieprogramma (bijv. DxO) en PS(E) voor laatste afwerking.

            Voordeel is dat het past in de broekzak of jaszak. Met die DSLR's moet je vaak ook nog een
            hele glasbak meeslepen. De G12 valt minder op en dat kan een groot voordeel zijn bij het
            fotograferen.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

              dank jullie wel voor de snelle reacties ! ik weet dat ik niet veel keuze heb met dat budget, maar ik wil er momenteel nog geen stukken van mensen aan geven. ik ga eens googelen naar de toestellen die jullie al hebben aangebracht. waar koop ik het het beste ? bij een fotograaf ? en die conversieprogramma's, zijn die handig in gebruik ? ik kan bv niet met photoshop overweg. ben wel jong, maar beetje dom met de pc, vrees ik ( of toch minstens onwetend ) :-)

              Comment


              • #8
                Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                kijk eens naar de prijs van de sony NEXC3, en dan heb je ook de mogelijkheid van selectieve kleuren, of de NEX3 de voorganger van de NEXc3 die heeft die optie ook.

                Comment


                • #9
                  Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                  Ik stel ook voor om de Sony Nex eens te checken!

                  Ik heb de nex5 en ben er zeer tevreden over. Ben ook onlangs nog maar overgestapt van een cybershot naar dit model.

                  Comment


                  • #10
                    Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                    Panasonic Lumix LX5: de Panasonic variant van de G12, en naar 't schijnt minstens even goed (of zelfs beter?).

                    Nieuwprijs ligt onder de 400€.

                    L.
                    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                      Panasonic Lumix LX5: de Panasonic variant van de G12, en naar 't schijnt minstens even goed (of zelfs beter?).

                      Nieuwprijs ligt onder de 400€.

                      L.
                      welke bronnen bevestigen dit ? is een verschil van dag en nacht !

                      Comment


                      • #12
                        Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        welke bronnen bevestigen dit ? is een verschil van dag en nacht !
                        Die verschillen tussen dag & nacht kan ik bijna iedere week in school zien. De resultaten
                        dan, niet dat gezever op internet. En die verschillen zijn marginaal.
                        Bron: mijn eigen ouwe trouwe ogen.
                        En bevestigt door de bezitter van de Canon G12.
                        Heb je een LX5 dan is er geen enkele reden om op een G12 over te schakelen. Heb je
                        een G12 dan is er geen enkele reden om een LX5 te kopen. Zo groot zijn die verschillen.
                        Met andere woorden, het maakt eigenlijk niet zoveel uit welk toestel je hebt, zolang je
                        je maar amuseert en niet al te veel aantrekt van al die kletspraatjes en je er maar be-
                        wust van bent dat er geen mirakels bestaan. Wel goede fotografen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Die verschillen tussen dag & nacht kan ik bijna iedere week in school zien. De resultaten
                          dan, niet dat gezever op internet. En die verschillen zijn marginaal.
                          Bron: mijn eigen ouwe trouwe ogen.
                          En bevestigt door de bezitter van de Canon G12.
                          Heb je een LX5 dan is er geen enkele reden om op een G12 over te schakelen. Heb je
                          een G12 dan is er geen enkele reden om een LX5 te kopen. Zo groot zijn die verschillen.
                          Met andere woorden, het maakt eigenlijk niet zoveel uit welk toestel je hebt, zolang je
                          je maar amuseert en niet al te veel aantrekt van al die kletspraatjes en je er maar be-
                          wust van bent dat er geen mirakels bestaan. Wel goede fotografen.
                          Dat geloof ik nu eens zeker, verschillen, kan ik geloven, maar 'dag en nacht'? Lijkt me weer serieus wat overdreven

                          Comment


                          • #14
                            Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                            Er zijn zoals hierboven gezegd meerdere goede opties.
                            De G12 en Lx5 heb ik alle 2 wel een vastgehad. Prima beeldkwaliteit en voldoet zeker aan je eisen. Ga ze alle 2 eens vasthouden. Qua beeldkwaliteit zal er geen verschil van dag en nacht zijn.

                            Wel wat andere verschillen:


                            G12 is iets groter en zwaarder, heeft optische viewfinder (bij lx5 electronisch er op te zetten), kantelbaar scherm.

                            Lx5 heeft een iets lichtsterkere lens en iets meer groothoek, maar een beperktere zoomrange

                            Dan is er ook nog de canon s95...en nog enkele anderen.
                            Maar dit zijn wel een aantal toppers in dit segment en dus nooit een miskoop.

                            Succes met de keuze!
                            Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                            Canon powershot s120

                            Comment


                            • #15
                              Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                              al jullie voorgestelde toestellen bevallen me, op internet toch. ik zal idd eens moeten gaan 'voelen' welke me het meeste zegt. ik twijfel wel. het zou gemakkelijker zijn als er slechts één toestel voldeed aan mijn eisen. nu moet ik zelf nog kiezen...

                              Comment

                              Working...
                              X