Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speedlite 580EXII als master...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speedlite 580EXII als master...

    maar kan ik de canon speedlite 580EXII gebruiken als master voor de Speedlite 430EXII zonder dat die eerste meeflitst. Of is zijn flitslicht net de trigger waarop de slave reageert?
    Heeft iemand hiervoor een oplossing?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Speedlite 580EXII als master...

    Ja hoor, je kunt je 580EXII als master gebruiken om een 430EXII aan te sturen. Daarbij kun je kiezen of je de master wel of niet laat mee flitsen. Het is dan niet een simpele slave maar volledig E-TTL gestuurde eenheid. Hou wel rekening dat de flitsers elkaar moeten kunnen "Zien". Dit houd in dat je de flitser niet in een softbox kan plaatsen zoals de Westscot Apollo of achter een muur.
    Maar als je toch met IR wil gaan werken, zou ik een Yongnuo ST-E2 aanschaffen. Voor €140,- (en op ebay voor zelfs +/- €70,-) heb je een goede IR trigger waarmee je ook de 580EXII kunt aansturen. Bekijk mijn blog en website maar eens, daar staat een test van deze trigger en een filmpje op youtube hoe alles werkt.
    Wil je ook flitslicht van je camera hebben dan is de Nissin DI866MKII ook een goedkopere oplossing voor de 580EX MKII van Canon. Deze kost +/- €200,- en kan als master worden ingezet
    Helaas is de nieuwe Youngnuo YN565EX niet als master te gebruiken, wel als slave zoals de 430EXII, helaas ondersteund deze YN565EX geen highspeed sync.

    Groeten Michael
    Last edited by mmuetst; 25 augustus 2011, 21:57.

    Comment


    • #3
      Re: Speedlite 580EXII als master...

      Bedankt Michael voor je uitgebreide uitleg.
      Je test van de Yongnuo ST-E2 doet mij al meteen inzien dat die veel meer mogelijkheden zal bieden om wat te gaan experimenteren met off-shoe flitsers.
      En uiteindelijk misschien nogal gek om zo'n speedlite 580 enkel als trigger te gaan gebruiken. Enfin ik weet nu in ieder geval dat het kan

      Comment

      Working...
      X