Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope versie van een fisheye

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkope versie van een fisheye

    Je ziet ze niet zoveel maar toch, een foto genomen met een fisheye-lens heeft toch altijd een speciale sfeer en kan me wel bekoren.
    Ik ben nog maar net gestart met fotografie en ken dus nog LANG niet alle kneepjes van het vak en dat viel me toch wel tegen, de kostprijs van zo'n fisheye-lens. Toen raadde een vriend van mij zoiets aan http://www.dinodirect.com/massa-fish...8mm-dc-dv.html

    Het is een zeer goedkoop alternatief om eens te zien of fisheye me echt wel ligt, dus ik kan ook bijna niet geloven dat het goede kwaliteit is. Dus, iemand hier ervaring mee?

  • #2
    Re: goedkope versie van een fisheye

    Zonder vermelding welk fototoestel je gebruikt kunnen we je niet echt helpen
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: goedkope versie van een fisheye

      Oorspronkelijk geplaatst door dennisdanger Bekijk bericht

      Het is een zeer goedkoop alternatief om eens te zien of fisheye me echt wel ligt, dus ik kan ook bijna niet geloven dat het goede kwaliteit is. Dus, iemand hier ervaring mee?
      Goede kwaliteit hoef je niet te verwachten, maar misschien wel acceptabel voor jou.
      Als je lens 58mm filterdraad heeft past ie erop en kan je bestellen.....

      Comment


      • #4
        Re: goedkope versie van een fisheye

        Excuseer, had ik inderdaad best nog vermeld. Ik gebruik een canon eos 1100D met 58mm schroefdraad. Dus op zich zou het passen.

        De vriend die het mij aanraadde had er al foto's mee genomen en dat zag er enorm goed uit, zeker gezien die prijs. Maar ik dacht ik vraag het hier ook maar eens, misschien dat ik dan op andere dingen gewezen wordt welke ik over het hoofd zie ofzo.

        Comment


        • #5
          Re: goedkope versie van een fisheye

          Ik gebruik een soortgelijke converter, van Bower (x 0,42 denk ik, weet het niet vanbuiten).

          Restultaat:





          Leuk speeltje, voor mij ideaal. Ik hoef geen echte fisheye die 20 keer méér kost om gewoon als hobby wat fun te maken.
          Maar geeft vaak reflecties van de zon, lampen en andere dingen.

          Comment


          • #6
            Re: goedkope versie van een fisheye

            Ik heb enkele weken de samyang 8mm gekocht en ben zeer tevreden over de kwaliteit.
            Kostprijs 289 euro. Google eens.
            Groeten Sensor

            Comment


            • #7
              Re: goedkope versie van een fisheye

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Ik gebruik een soortgelijke converter, van Bower (x 0,42 denk ik, weet het niet vanbuiten).

              Restultaat:





              Leuk speeltje, voor mij ideaal. Ik hoef geen echte fisheye die 20 keer méér kost om gewoon als hobby wat fun te maken.
              Maar geeft vaak reflecties van de zon, lampen en andere dingen.
              Ik denk dat een "normale" fisheyelens hier ook dikwijls last van heeft. Ik zie dat al bij mijn Sigma 15-30, die uiteraard nog geen fisheye is.
              Last edited by Tollerke; 28 augustus 2011, 17:53.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: goedkope versie van een fisheye

                Bedankt voor de voorbeelden ! Als ik dat zo zie dan moet het wel goed genoeg zijn om me mee te amuseren .
                En dan die samyang lens... in vergelijking met 35 dollar toch nog altijd wat duur

                Comment


                • #9
                  Re: goedkope versie van een fisheye

                  Het is maar een idee, en ik heb nog niet gezocht als dit kan, maar volgens mij dus wel.
                  Je kan via software toch de barrel en pincushion distortion aanpassen?
                  Als je dat omdraait heb je toch een fisheye effect en kan het toch ook softwarematig?
                  Het enige waar je dan rekening moet mee houden, denk ik, is dat je meer afstand moet nemen omdat je de randen verliest.
                  Als dat kan moet je geen goedkope fisheye kopen, en kan je je bezig houden terwijl je spaart voor een goede fisheye.
                  Nikon D5100 + 18-105mm VR
                  Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: goedkope versie van een fisheye

                    Laat ik het erop houden dat ik niet zo goed ben als het komt op foto's bewerken... ! En, bij die goedkope fisheye zit ineens een macro-lens bij. Of toch een soort van, dus ook daar kun je dan ineens eens kijken of dit je aanspreekt.

                    Kortom, ik ga ervoor

                    Comment

                    Working...
                    X