Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Biesbosch met een bootje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Biesbosch met een bootje.

    In september, hopelijk is er dan wat te zien, had ik graag, met een maat naar biesbosch willen gaan. Ik ben daar al enkele keren geweest, maar ik had dit nu graag met een bootje willen.

    De vraag, of vragen, zijn het volgende.

    Waar is het volgens u het beste, of het gemakkelijks om een bootje te huren, ik heb al wel op internet aan het rondsnuffelen geweest, maar ik had graag willen weten van één van jullie, aangezien ik dit nog niet eerder heb gedaan.

    Het tweede, wat voor bootje is het handigs om te huren, met motor of pedelen speelt voor mij geen rol, maar het geen wat wel voor mij een rol speelt is het volgende, ik zou niet willen dat het bootje omkantelt.

    Het doel van dit tochtje is om dieren te fotograferen, het speelt weinig rol welke dat het zijn, zonder ze te storen, of te bedreigen, je snap wel wat ik bedoel.

    Mijn laatste vraag, wat zijn aanraders om met een bootje naar toe te varen?

    Wannneer dat je zelf nog aan iets denkt, mag je dit mij altijd laten weten.

    Dank u bij voorbaat voor u antwoordt, of antwoorden.

    Mijn uitrusting, is misschien handig om te weten, is een canon 7D, en de 100-400.

  • #2
    Re: Biesbosch met een bootje.

    Wat je zoekt bestaat ook in georganiseerde vorm : http://www.fotosloep.nl/fotografie-c...biesbosch.html

    Zelf heb ik dit niet gedaan maar Bas is niet de eerste de beste ( neem maar eens een kijkje op zijn site), voordeel is dat hij het gebied erg goed kent en je waarschijnlijk veel meer zal zien dan wanneer je lukraak het gebied in gaat.
    De boot ziet er trouwens ook behoorlijk veilig uit

    Alvast veel succes gewenst!

    Mvg, Theo
    Mijn website: http://www.vlassen.be/

    Comment


    • #3
      Re: Biesbosch met een bootje.

      ziet er wel leuk uit en de prijs lijkt nog mee te vallen.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Biesbosch met een bootje.

        Dank u wel voor de antwoorden.

        De workshops zien er inderdaad interessant uit.

        Maar mijn bedoeling was om samen met een maat, enkele dagen in
        biesbosch, weliswaar op een camping, te verblijven, waarvan 1 dag met
        een bootje te gaan varen.

        Zijn er geen mensen die enige ervaring met zo een tochje hebben?

        Groetjes.

        Comment


        • #5
          Re: Biesbosch met een bootje.

          Kano's, kayaks, roeibootjes en motorbootjes ( in mijn orde van voorkeur) zijn te huur in Hank/ Vissershang ( zuidoost BB), Jachthaven van Oversteeg ( Noord West Brabantse BB) Drimmmelen. Wederom in mijn orde van voorkeur. Vroeger mocht je semi' wild kamperen op het strandje bezuiden de ' Honderd en dertig' maar dankzij groepen als de scouts van Kontich die feestjes bouwden in een natuurgebied met inbegrip van generator, palet bier en full size geluidsinstallatie mag dat niet meer. In plaats daarvan mag nu wel gekampeerd worden in zeer beperkt gezelschap op enkel zogenaamde paalkampeerterreintjes en in een oude griendwerkershut. Mijn suggestie, huur een kano in Vissershang voor een paar dagen en kampeer ergens in de BB, waar je mag bij voorkeur, en dan kan je lekker vroeg met de eerste zon fotograferen. Een bezoek aan het biesboschmuseum ( vlakbij Jachthaven van Oversteeg) is aan te raden. E-mail as je nog vragen hebt.

          Meer info oa hier:



          Mvg
          Marcel

          Comment


          • #6
            Re: Biesbosch met een bootje.

            Ik dank jullie voot jullie post tot hiertoe, en Magnus, merci voor deze informatie, dit lijkt mij ook een goed gedacht.

            Wanneer dat andere ook nog iets weten, mogen ze dit mij laten weten.
            Het fotograferen is opgeschoven tot begin oktober, dus laat maar iets weten.

            Comment


            • #7
              Re: Biesbosch met een bootje.

              Voor het fotograferen van dieren zou ik niet in een bootje gaan zitten, je loopt snel in de smiezen en de vogels zijn gevlogen.
              Schuilhutje in en wachten....

              Comment


              • #8
                Re: Biesbosch met een bootje.

                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                Voor het fotograferen van dieren zou ik niet in een bootje gaan zitten, je loopt snel in de smiezen en de vogels zijn gevlogen.
                Schuilhutje in en wachten....
                Bwaah, ik heb toch ook andere ervaringen. Heel veel watervogels laten zich heel gemakkelijk benaderen door een bootje...
                Trouwens ook dieren en vogels op het land kunnen vanop het water goed benaderd worden... Laatst nog mogen ondervinden in de Wieden...
                En erg spannend en ook nog eens leuk om te doen...
                Greetz, Kariboe
                Last edited by Kariboe; 18 september 2011, 23:14.
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment

                Working...
                X