Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

    Hallo iedereen,

    Ik zit met een klein dilemma ...
    Ik was al een tijdje van plan de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM aan te schaffen.
    Nu is er een 'nieuwer' model op de markt, nl. Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM.
    De gemiddelde aankoopprijs van de lenzen liggen wat uit elkaar. Toch
    heb ik enkele groothandels gevonden die deze nieuwere lens aanbieden aan dezelfde
    prijs als het oudere model (en zelf goedkoper). Zogezegd korting ... is deze
    lens dan werkelijk beter dan de oudere versie?

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

  • #2
    Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

    goedkoopste prijs is denk ik 2000 euro voor de nieuwe versie. De gebruikers van de versie II zijn er zeer tevreden over, maar dit was ook zo voor de versieI. Tot voor kort werd de versie I gezien als de toplens van canon. Door de komst van de versie II is de versie I uiteraard niet slechter geworden en blijft dit een toplens. De versieII is op de markt gekomen omdat de versieI zo goed verkocht en dus een nieuwe versie betekend weer een hoop die overstappen naar het nieuwe model in de hoop nog betere kwaliteit te verkijgen. Ergens zal wel een verschil zitten, echter voor 99 procent van de gevallen/fotografen zullen de prestaties tussen de 2 versies weinig verschil uitmaken.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

      Het is een beetje een moeilijke vraag, als we gaan kijken naar fredmiranda dan scoort deze lens het hoogst.



      Als we de drie type's 70-200 F2.8 gaan vergelijken dan kan je der van op aan dat ze alle drie zeer goede lenzen zijn, dan is de vraag heb ik die IS nodig, want als je een 70-200 F2.8 L USM , de eerste generatie dus kan kopen voor zegge 800 euro tweedehands, misschien zelfs minder, dan denk ik dat je daar de beste zaak gaat aandoen.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

        Heel erg bedankt voor jullie reacties!
        Ik heb zelf al gewerkt met een Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM en
        Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM. En het zijn idd toplenzen!
        Ik heb nog wat opzoekingswerk gedaan en het schijnt dat de nieuwere versie
        heel goed scoort. Maar zoals Liesbethh al zei, de eerste blijft zeker een goede
        lens. Is het dan slim om de nieuwe versie te kopen omwille van deze kleine verbeteringen.
        Ik ben een persoon die graag nieuw en degelijk materiaal gebruikt, dus een tweedehands
        scoort bij mij minder dan een nieuwe, verbeterde versie.
        Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

          Oorspronkelijk geplaatst door AnneliesC Bekijk bericht
          Toch
          heb ik enkele groothandels gevonden die deze nieuwere lens aanbieden aan dezelfde
          prijs als het oudere model (en zelf goedkoper). Zogezegd korting ...
          Zeker dat dit betrouwbare bronnen zijn? Internet staat vol valse aanbiedingen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            Zeker dat dit betrouwbare bronnen zijn? Internet staat vol valse aanbiedingen.
            Ja ze, het zijn bekende groothandels
            Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

              Oorspronkelijk geplaatst door AnneliesC Bekijk bericht
              Heel erg bedankt voor jullie reacties!
              Ik heb zelf al gewerkt met een Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM en
              Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM. En het zijn idd toplenzen!
              Ik heb nog wat opzoekingswerk gedaan en het schijnt dat de nieuwere versie
              heel goed scoort. Maar zoals Liesbethh al zei, de eerste blijft zeker een goede
              lens. Is het dan slim om de nieuwe versie te kopen omwille van deze kleine verbeteringen.
              Ik ben een persoon die graag nieuw en degelijk materiaal gebruikt, dus een tweedehands
              scoort bij mij minder dan een nieuwe, verbeterde versie.

              Annelies, je moet steeds je zin doen !

              MVG, Jeff c.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                zoals Jeff zegt, steeds je gevoel volgen. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om 2dehands te kopen. en zeker lenzen niet, deze blijven een hele leven goed. In dit geval zou ik persoonlijk voor een versie I gaan aangezien voor mij die paar verbeteringen, die je als je de versie II niet ernaast neemt niet zal opmerken, het hogere bedrag niet opweegt tegen de mogelijks kleine verbeteringen (vermoed dat versieII nieuw toch wel minimaal 600 euro meer kost dan een versieI). Het is natuurlijk wat je zelf wil. Maar als hobby lijkt me de versieI de ideale oplossing (nogmaals: eigen mening)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door AnneliesC Bekijk bericht
                  Ja ze, het zijn bekende groothandels
                  Maar kennelijk niet bekend genoeg om een belletje te doen rinkelen bij mij en (naar ik vermoed) de meeste collega-BD-ers .... Ikzelf heb de 70-200 IS II al maar neem aan dat er genoeg gegadigden zijn die een II-versie voor een I-prijs zouden willen aanschaffen. Kun je een tipje van de sluier oplichten?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                    ga je voor kwaliteit? neem de versie I en gebruik het resterende budget om je 17-85mm om te wisselen naar een 17-55mm. Het verschil tussen versie I en II is zo minimaal, de 17-85mm is dan weer een vrij standaard lens waar een wijziging naar de 17-55 een enorme stap vooruit is. Op die manier ga je in je volledige bereik naar de beste kwaliteit overstappen!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotograf Bekijk bericht
                      ga je voor kwaliteit? neem de versie I en gebruik het resterende budget om je 17-85mm om te wisselen naar een 17-55mm. Het verschil tussen versie I en II is zo minimaal, de 17-85mm is dan weer een vrij standaard lens waar een wijziging naar de 17-55 een enorme stap vooruit is. Op die manier ga je in je volledige bereik naar de beste kwaliteit overstappen!
                      Deze lens gebruik ik eigenlijk niet veel. Deze werd samen verkocht met de body.
                      Ik ben vooral bezig met dierenfotografie (voornamelijk actie). Ik heb
                      de lens al verscheidene keren mogen gebruiken en ik ben er echt fan van. Ideaal (in mijn ogen toch) voor datgene wat ik graag fotografeer. Het enige minpuntje voor mij is het bereik. Daar ik gewoon ben met een 70-300mm te fotograferen.
                      De overige centjes zou ik zeker in iets anders kunnen investeren! Maar zo veel winst doe ik er niet aan ... daarom ook de twijfel.
                      Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                        als je minimaal 600 euro niet veel geld vind heb je gelijk dat je er niet veel verlies aan maakt, persoonlijk vind ik dat een smak geld Wat bereik betreft, gebruik je voor hondenfotografie dn zo vaak +200mm? maar ook de versie II is +200mm dus twijfel je nog met een andere lens dan ivm gebruik?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotograf Bekijk bericht
                          als je minimaal 600 euro niet veel geld vind heb je gelijk dat je er niet veel verlies aan maakt, persoonlijk vind ik dat een smak geld Wat bereik betreft, gebruik je voor hondenfotografie dn zo vaak +200mm? maar ook de versie II is +200mm dus twijfel je nog met een andere lens dan ivm gebruik?
                          Het gaat om zo'n 400-600 euro, en dat is inderdaad een pak geld!
                          Maar in functie van wat ik ermee wil doen, vind ik de II interessanter. Daarnaast had ik het ook wat op het voorbeeld dat je gaf (met de 17-85mm lens)
                          Qua bereik zal dat te doen zijn, maar het zal wel wat moeten wennen. Als je een mooie
                          close-up wil van een zwemmende hond in zee bv. is een groot bereik zeer handig.
                          Nu, ik dacht later een extender aan te schaffen. Als ik genoeg spaarcentjes heb en ik overtuigd ben dat het dezelfde kwaliteit levert.
                          Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                            Ik heb zelf de versie I vervangen door de niewe 70-200 f2,8 L IS II.
                            De oude is soft op f2,8 , de nieuwe is zelfs met het diafragma open heel erg scherp.
                            Het verschil is werkelijk erg groot, de vorige versie gebruikte ik niet graag op f2,8 maar de nieuwe gebruik ik zelfs heel veel met het diafragma helemaal open.

                            Of dat voor jou de meerprijs waard is, dat moet je zelf uitmaken. Maar als je een f2,8 lens koopt, dan gebruik je die ook wel eens graag op f2,8.
                            Als de resultaten dan tegenvallen, dan heb je er al snel spijt van dat je niet voor de nieuwe versie hebt gkozen...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                              zou wel eens linkje willen zien van de prijzen van een versie II die nieuw maar 400 euro meer dan een 2dehands versie I liggen want ik vind die precies toch nergens hoor?

                              Comment

                              Working...
                              X