Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te laat veu de challenge!!! (Wielen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • te laat veu de challenge!!! (Wielen)

    zo realiseer ik dat timing ook een belangrijk onderdeel van een challenge is! toch wou ik mijn foto laten zien en om advies te vragen bij de BDers:




    graag zou ik willen weten of de 'exif' info te zien is.
    Tony
    Tony http://picasaweb.google.com/tonho666
    Canon 50D, Tokina 11-16 f2.8; Canon 24-105 F4 IS USM; 70-200 f2.8 USM, Canon 50 mm f1.4 USM, Canon 100 f2.8 USM

  • #2
    Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

    Oorspronkelijk geplaatst door Gallardo Bekijk bericht
    ......


    graag zou ik willen weten of de 'exif' info te zien is.
    nee.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

      [Mod-LesC]Geen exif waarden te zien. Maar voor welke Challenge zou je te laat zijn?
      Ah, ik zie het al: de BD-Challenge, onderwerp "Wielen" is inderdaad afgesloten.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

        en nu? (over die exif weer)



        bedankt voor de reacties!
        Tony
        Tony http://picasaweb.google.com/tonho666
        Canon 50D, Tokina 11-16 f2.8; Canon 24-105 F4 IS USM; 70-200 f2.8 USM, Canon 50 mm f1.4 USM, Canon 100 f2.8 USM

        Comment


        • #5
          Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

          [Mod-LesC]Nee, hoor, maar ik verwacht van Google niet anders. [/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

            Ik zie, noch de EXIF bij de eerste foto noch de EXIF bij de tweede verkleinde foto.

            Zover ik kan nagaan, hebt U de eerste foto bewerkt met "Paint Shop Pro 9 Image".

            Vaak gaat de EXIF verloren, bij de bewerking met een foto - bewerkingsprogramma.

            Best is even na gaan of na bewerking de EXIF nog bij de bewerkte foto aanwezig is.

            Ik vermoed dat U de tweede foto verkleind hebt met BD-sizer.

            Als de EXIF nog aanwezig is en Uw wil de foto verkleinen met BD – sizer dan moet “keep Exif” aangevinkt staan in het kader saving van BD-sizer.

            Stel dat U deze foto zoals U ze hier toont toch nog tijdig had kunnen insturen, dan had ik de foto voorlopig moeten weigeren omdat de foto in strijd zou zijn geweest met Art 9 van de Challenge Rules dat zegt:

            De foto moet anoniem zijn. Dit wil o.a. zeggen dat er geen signatuur in de foto mag voorkomen en dat de foto niet elders op het forum of op andere forums mag getoond worden voor het bekendmaken van de resultaten.

            Dit omdat in de foto het persoonlijk gegeven © Tony Gallardo Ledon werd aangebracht.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              [Mod-LesC]Geen exif waarden te zien. Maar voor welke Challenge zou je te laat zijn?
              Ah, ik zie het al: de BD-Challenge, onderwerp "Wielen" is inderdaad afgesloten.[/Mod]
              Best LesC,

              Begin augustus stuurde ik een foto in voor de challenge "Wielen".
              De foto werd gevalideerd en geplaatst. Een vriend van mij vond de kleuren wat te fel en stelde voor de foto iets donkerder te maken. Dit bleek inderdaad beter. Toen ik de aangepaste foto wou vervangen door de nieuwe, kreeg ik een mail dat dit niet meer kon. Het reglement was op 1 augustus gewijzigd. Alle begrip hiervoor en ook geen probleem voor mij. Wat ik wel niet begrijp is dat mijn eerste foto verwijderd werd. Op mijn vraag waarom dit dan was gedaan, kreeg ik geen antwoord. Ik heb het reglement volledig gelezen en nergens staat dat bij het uploaden van een nieuwe foto, dat dus niet meer kan, de oude wordt verwijderd. Gezien ik heel wat moeite had gedaan om een geschikte foto te maken, vind ik dit alles behalve correct. Ten eerste omdat hier niks wordt over gezegd in het reglement en ten tweede vind ik het een beetje onbeleefd dat ik op mijn mail met de vraag waarom, zelfs geen antwoord heb gekregen.
              Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

                [Mod-LesC]Omdat Spooky de BD-Challenge modereert, ga ik hem hiervan op de hoogte stellen. 't Is aan hem om te antwoorden.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

                  @nomino,

                  Het is correct als U zegt, dat Uw inzending werd geweigerd op basis van Art 10 van de Challenge Rules.

                  Het is niet helemaal correct als U zegt, dat U berichten niet werden beantwoord.

                  Zie hier het verloop van Uw Aug-Challenge.

                  Op 06 Aug, stuurde U een foto in voor deelname aan de Challenge.

                  Op 14 Aug, stuurde U een nieuwe foto in, ter vervanging van Uw reeds ingestuurde foto van 06 Aug. Door het insturen van een nieuwe foto op 14 Aug, wordt automatisch de reeds gevalideerde foto van 06 Aug verwijderd.

                  Dat dit niet vermeld staat, in de Challenge Rules is juist. Maar deze vermelding is niet nodig, daar de Challenge software (naar ik meen) bij het insturen van een nieuwe foto, de deelnemer automatisch een verwittiging geeft dat de reeds ingezonden foto zal worden verwijderd.

                  In de Challenge forum werd, voor de aanvang van de Aug – Challenge de aandacht getrokken, dat er een wijziging was aan de Challenge Rules.

                  Zie Aandacht, wijziging Challenge Rules !

                  En

                  Zie Ter herinnering

                  Op 14 Aug, stuurde ik U een PM - bericht en een mail met de reden (Art 10) waarom ik niet meer in de mogelijkheid was om Uw hernieuwde foto te valideren.

                  Op 20 Aug, liet U mij (via 2 berichten) weten, begrip te hebben voor het naleven van de regels maar dat U niet begreep, waarom Uw eerste inzending werd verwijderd.

                  Op 20 Aug, beantwoorde ik Uw vraag met een korte uitleg, waarom een foto wordt verwijderd, bij het insturen van de hernieuwde inzending.

                  Op 21 Aug, stuurde U een nieuw bericht waarin U aanstipte, dat niet U maar een Mod Uw foto had verwijderd. Dit is onmogelijk, zelfs ik als Challenge moderator kan een gevalideerde foto niet verwijderen. Alleen de inzender van een foto kan zijn gevalideerde foto verwijderen uit de lopende Challenge.

                  Het bericht van 21 Aug, heb ik bewust niet meer beantwoord gezien u mij melde niet meer aan de Challenge te willen deelnemen.

                  In dit bericht melde U Ik citeer:

                  Maar goed, gezien de datum, zal ik niet meer deelnemen aan de challenge.
                  Omwille van bovenvermelde uitspraak, vond ik het beter deze discussie bewust niet verder te zetten.

                  De RVB kan, de gevoerde correspondentie welke er werd gevoerd tussen nomino en mij indien nodig opvragen.
                  Last edited by spooky; 27 augustus 2011, 20:13.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

                    Dat dit niet vermeld staat, in de Challenge Rules is juist. Maar deze vermelding is niet nodig, daar de Challenge software (naar ik meen) bij het insturen van een nieuwe foto, de deelnemer automatisch een verwittiging geeft dat de reeds ingezonden foto zal worden verwijderd.


                    Spooky, toen ik mijn hernieuwde foto instuurde kreeg ik geen bericht dat mijn vorige foto zou worden verwijderd. Ik weet nu dat dit zo is en zal daar dan ook rekening mee houden.


                    [COLOR="Red"][FONT=Calibri][SIZE=3]Op 20 Aug, liet U mij (via 2 berichten) weten, begrip te hebben voor het naleven van de regels.

                    Dit heb ik nog altijd.

                    Het bericht van 21 Aug, heb ik bewust niet meer beantwoord gezien u mij melde niet meer aan de Challenge te willen deelnemen.

                    Het was toen 20 augustus en gezien ik eerder had geprobeerd om een nieuwe foto in te sturen en deze werd geweigerd, zou het toch te laat zijn geweest om nog een nieuwe in te sturen.
                    Ik ging ervan uit dat ik een nieuwe foto mocht insturen omdat er geen foto meer van mij deelnam aan de Challenge.


                    Omwille van bovenvermelde uitspraak, vond ik het beter deze discussie bewust niet verder te zetten.


                    Wat mij betreft is deze discussie dan ook gesloten.

                    Met vriendelijke groeten.
                    Last edited by nomino; 28 augustus 2011, 11:48.
                    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      [Mod-LesC]Nee, hoor, maar ik verwacht van Google niet anders. [/Mod]
                      Kom, kom, niet zo negatief. Exif is gewoon aanwezig.



                      Nog maar een keer. Picasaweb : Uploaden met 900 en geen /sxxx in de url.

                      Jan

                      Comment


                      • #12
                        Re: te laat veu de challenge!!! (Wielen)

                        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        Kom, kom, niet zo negatief. Exif is gewoon aanwezig.



                        Nog maar een keer. Picasaweb : Uploaden met 900 en geen /sxxx in de url.

                        Jan
                        Klopt, in de grote afbeelding wel, in verkleiningen gemaakt door PW niet.
                        En d'er zijn mensen die redenen hebben om niet op 900px op te laden.
                        Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X