Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangeboden/Gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aangeboden/Gevraagd

    Even mijn situatie schetsen.

    Een jaar of 6-7 geleden was ik frequent bezoekers van allerhande fotogerelateerde website's, waaronder deze.
    Dit was onder de naam Jaded.
    Ik heb heel veel gekocht en verkocht via deze site.
    Na een stop van een aantal jaren wil ik mijn hobby terug oppikken.
    En dus ook mijn oude nickname.
    Omdat ik mijn paswoord vergeten ben en het toenmalig gebruikte mailadres niet meer bezit (om een reset te doen van het paswoord), moest ik een nieuwe account aanmaken.
    Daarom dat ik in ieders ogen hier terug nieuw ben.

    Nu zie ik dat het Aangeboden en Gezocht gedeelte van de site aangepast is.
    Men kan niet langer reageren op een topic. Ik heb vernomen dat dit gedaan is om te vermijden dat iedereen begint te bieden en naast de kwestie te praten.
    Deze redenering kan ik heel goed begrijpen.
    Doch is het voor nieuwe leden zo heel moeilijk om in te schatten of een verkoper eerlijk en te vertrouwen is. Men kan nergens zien of zijn vorige transacties verlopen zijn zonder problemen of de manier waarop hij 'zaken' doet.
    In de omgekeerde richting is dat net hetzelfde.
    Aangezien ik me nog maar pas (terug) heb aangemeld is er veel achterdocht als ik iets probeer te kopen.
    Omdat ik weet wat ik wil en direct terug wil beginnen, koop ik iets van zodra het op de site komt.
    Dit kunnen mensen niet begrijpen. Zeker niet omdat ik 'nieuw' ben.
    Dit hele verhaal vind ik een serieus heikel punt in het onderdeel, de betrouwbaarheid van iemand kunnen checken.

    Bestaat er geen mogelijkheid om een systeem in te voeren waar men een plus of min kan zetten in een lijst?
    Door bijvoorbeeld 1 PM te sturen iemand met daarin <naam koper/verkoper>, <verkochte/aangekochte goederen>, <plus/neutraal/min> en <reden van de beoordeling>.

  • #2
    Re: Aangeboden/Gevraagd

    Je postings zijn nog steeds aanwezig, misschien kan je daar naar verwijzen !

    Of je zou in je signatuur kunne vermelden dat dit eigenlijk een oud bestaand account is.

    MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Aangeboden/Gevraagd

      Bedankt voor de tip.

      Comment


      • #4
        Re: Aangeboden/Gevraagd

        [Mod-LesC]Omdat je nu over een dubbelaccount beschikt, wat indruist tegen de BD-regels, ga ik dit moeten doorgeven aan een admin. Normaal moeten we jouw oude account nu bannen, en dat zal je 'populariteit' bij BD ook niet meteen verbeteren.
        Jouw oude account werkt niet, waarschijnlijk omdat je je email-adres gewijzigd hebt.
        Normaal moet je via deze link een en ander kunnen aanpassen, maar ik vermoed uit jouw eerste post dat je dit gedaan hebt.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Aangeboden/Gevraagd

          Ik weet mijn huidig paswoord (dat van toen dus) niet meer.
          Dus kan ik geen nieuw aanmaken of ook geen ander mailadres doorgeven


          Dus nu zal mijn oude account verwijderd worden?

          Het moet niet gekker worden, vind ik.
          Ik kom af met een probleem en bd maakt er een groter probleem van?

          Comment


          • #6
            Re: Aangeboden/Gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Klimop Bekijk bericht
            Ik weet mijn huidig paswoord (dat van toen dus) niet meer.
            Dus kan ik geen nieuw aanmaken of ook geen ander mailadres doorgeven


            Dus nu zal mijn oude account verwijderd worden?

            Het moet niet gekker worden, vind ik.
            Ik kom af met een probleem en bd maakt er een groter probleem van?
            [Mod-LesC]BD maakt er een groter probleem van?
            Het probleem is dat jij je huidig paswoord niet meer kent, en dat je -notabene tegen de BD reglementen- zomaar een nieuw account hebt aangemaakt.

            Ik heb de admins gecontacteerd, en gevraagd of de accounts kunnen samengevoegd worden. We moeten afwachten wat zij zeggen/beslissen...[/Mod]

            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Aangeboden/Gevraagd

              Dit is wat ik begreep uit uw eerste bericht:
              Dat je mijn eerste account Jaded, waar ik niet meer op kan, zou verwijderen.
              En dat ik dus vervolgens helemaal van nul moet beginnen.
              Ook dat ik het aan de stok krijg omdat ik een dubbelaccount heb.
              Dat laatste is dan niet waar, omdat ik geen gebruik kan maken van beide accounts tegelijk (ik kan niet meer op het eerste).

              Van mij mag dit account helemaal weg als ik terug gebruik zou kunnen maken van 'jaded'.

              In mijn ogen was het dus eerder een berisping, wat je zei.
              Mijn excuses als dat niet zo de bedoeling was.

              Comment


              • #8
                Re: Aangeboden/Gevraagd

                Maar bovenstaande staat los van de eigenlijke vraag van dit topic.
                Bestaat er geen mogelijkheid om een systeem in te voeren waar men een plus of min kan zetten in een lijst?

                Vroeger (dus 6 jaren geleden) was er heel af en toe een fake advertentie online.
                Maar nu zie ik een wildgroei van dergelijke zaken, op allerhande zaken.
                En dat heeft dan ook weer invloed op de wel eerlijke mensen.



                Ik denk dat de topicstarter van een te koop aangeboden artikel een PM moet sturen naar een mod met de vraag om er een 'schopje' aan te geven?
                Dan kan een koper van dat artikel toch ook een PM sturen naar die mod om aan de thread zijn beoordeling te laten toevoegen, over de verkoper en de transactie?

                Comment


                • #9
                  Re: Aangeboden/Gevraagd

                  We hebben hier met twee verschillende zaken te maken.
                  1. Klimop = Jared. Ik wilde je niet berispen, wel wijzen op niet toegelaten feiten. Intussen heb ik zowel dit probleem in het Mod subforum ter sprake gebracht, als aan de admins. Als Mod kan ik helaas daar niets aan doen, enkel (indien nodig) bannen, wat in dit geval (= je geeft zelf aan dat je twee accounts hebt) niet hoeft. Afwachten tot de admins reageren, en hopelijk kunnen zij de accounts samenvoegen, of Jared weer tot leven wekken en Klimop doen inslapen.
                  2. Wat Aangeboden/Gezocht betreft, tja. Het is ooit anders geweest (open forum - je kon dus reageren op een aanbieding) en na hoogoplopende discussies en effectieve bans is het herleid tot een Vraag en Aanbod, ten dienste van al onze bezoekers. D'er gaan stemmen op om het nog stricter te maken, maar voorlopig is het zoals het is.
                  Het is aan jou (en aan de andere lezers/gebruikers van Aangeboden/Gezocht) of je al dan niet op zo'n "annonce" ingaat. Ik heb persoonlijk in een andere topic ooit te kennen gegeven dat ik NIET inga op een aanbod van:
                  a. een nieuw geregistreerd lid (iemand die enkel registreert om meteen zijn waar aan te bieden)
                  b. een geregistreerd lid dat alleen maar actief is binnen Aangeboden/Gezocht
                  c. een geregistreerd lid dat geen opgave van woonplaats doet (ofwel in de annonce, ofwel liever in zijn/haar profiel)
                  d. een geregistreerd lid dat wel zijn/haar woonplaats opgeeft, maar te ver uit mijn buurt woont.

                  Stel dat er dan nog zaken zijn waarin ik wel geïnteresseerd ben, dan zal ik nog het postgedrag nagaan (b.v. foto's gemaakt met een bepaalde lens, een bepaalde camera), of problemen die hij/zij gemeld heeft ivm zijn/haar toestel.

                  Zo zie je maar: er zijn genoeg manier om te weten te komen of een Aanbod wel interessant is of niet.

                  Wat geregistreerd leden via PB met elkaar regelen, hebben wij in principe geen zaken mee, tenzij iemand door iemand anders z.g. "gestalkt" wordt, en ons daarvan met bewijsmateriaal in kennis stelt. Op bepaalde fora is die optie (PBs sturen) niet een mogelijk.

                  Ik hoop dat deze uitleg enigszins helpt?

                  PS: schoppen gebeurt bij voorkeur via het "kwalijk bericht" systeem (het uitroepteken). Dat triggert een boodschap die bij ALLE Mods terechtkomen. Ik denk dat het ons al te ver zou leiden (wij doen dit niet professioneel hoor) om zelf per dag nog x aantal PBs te moeten sturen/ontvangen enz.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aangeboden/Gevraagd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Klimop Bekijk bericht
                    Bestaat er geen mogelijkheid om een systeem in te voeren waar men een plus of min kan zetten in een lijst?

                    Vroeger (dus 6 jaren geleden) was er heel af en toe een fake advertentie online.
                    Maar nu zie ik een wildgroei van dergelijke zaken, op allerhande zaken.
                    En dat heeft dan ook weer invloed op de wel eerlijke mensen.

                    Het is natuurlijk geen garantie, maar je hebt veel minder kans om opgelicht te worden als je koopt van een BD-VZW lid (de forumleden met zo'n groene bol naast hun naam). Die VZW-leden staan officieel geregistreerd met naam en adres. Malafide verkopers zullen niet gauw hun adresgegevens kenbaar maken.

                    Willy
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aangeboden/Gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Het is natuurlijk geen garantie, maar je hebt veel minder kans om opgelicht te worden als je koopt van een BD-VZW lid (de forumleden met zo'n groene bol naast hun naam). Die VZW-leden staan officieel geregistreerd met naam en adres. Malafide verkopers zullen niet gauw hun adresgegevens kenbaar maken.

                      Willy
                      ook 'n goeie tip!

                      ch.
                      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                      Comment

                      Working...
                      X