Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel clics kan een reflex camera aan ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel clics kan een reflex camera aan ?

    Ik vraag me af hoeveel clics een reflex camera aan kan wij hebben EOS 400 D en een EOS 550 D en is dat bij elk toestel hetzelfde bv de +++ D reeks of de ++ D en de 7 D .
    En gaat de teller terug op 0 na 10.000 clics ? Ik had een tweede hands gezien en ik vroeg wat foto's op de ene stond 9956 en op de andere 3539 en de datum van de tweede foto was een tijd na de eerste gemaakt dus volgens mij klopt dat niet of de teller moet terug op nul staan na de 10.000 clics .En wat is de verkoop prijs van een tweede hands 400 D ? Eerlijk gezegt heb ik er nog niet op gelet hoeveel clics wij nu zelf hebben maar onze toestellen waren beide nieuw dus dan let je daar niet op

  • #2
    Re: Hoeveel clics kan een reflex camera aan ?

    het aantal clicks hangt deels af van de reeks en is telkens estimated ook, dus geen 100% garantie

    ik ben ooit is een lijst ervan tegengekomen , hier de link: http://jelleverherstraeten.be/Blog/?p=248

    het programma waarvan je iets lager de print screen ziet, is te downloaden maar die link staat er blijkbaar niet bij, ik heb die wel ergens staan if interested
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel clics kan een reflex camera aan ?

      Ik vrees dat dit even onvoorspelbaar is als het aantal klikken van de klok dat een mens
      kan verduren. En dat scheelt ook van de één naar de ander.

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel clics kan een reflex camera aan ?

        Bij onze 350D en de 50D ging de teller na 9999 opnieuw naar 0001. Ik vermoed dat dit bij mijn 7D niet anders zal zijn, maar daar ben ik nog even af...
        Wat de verkoopprijs van een 400D betreft, ik vrees dat je blij mag zijn als je €200.- krijgt, en dan is er doorgaans een lensje inbegrepen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel clics kan een reflex camera aan ?

          Helaas heb ik geen lens die ik bij het toestel kan doen ik heb dit jaar 3 heel goede lenzen gekocht en de 18-200 IS die ik op de 400 D gekocht had heb ik aan mijne zoon gegeven samen met de 400D maar als de 400 D weg gaat wordt de 550D van hem .
          De body is niet dringend maar als ik eens een goede op de kop kan tikken voor een prijsje weet ik toch al wat meer en anders wachten we totdat de prijzen naar beneden gaan en sparen we voor een nieuwe ik heb tijd genoeg mijn toestel is maar een jaar oud ik weet graag alles op voorhand zo kom ik niet voor verassingen te staan .
          Voor hkan je voor een 550D verkopen die nog een 1 jaar garantie heeft ?
          De mensen van de 7 D zeiden dat een 7 D 150.000 CLICS kon maken .

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel clics kan een reflex camera aan ?

            De 550D is nog nieuw te koop @ €609.- bij Konijn.
            Nog één jaar garantie (dus al 1 jaar oud) zou je tot €500.- mogen vragen, denk ik, alleen... voor €109,- meer heb je een nieuwe, met twee jaar garantie. Dat maakt het moeilijk. Maar @ €450.- ben je het toestel volgens mij direct kwijt!
            Een camerabody verliest zeer snel aan waarde, en verkoopprijs wordt bepaald door vraag/aanbod. Sommige toestellen zijn ook meer gegeerd dan andere. Ik denk dat bijvoorbeeld (om maar eentje te noemen) een 40D nog steeds een goede prijs zal krijgen (al vertonen sommige 40Ds het befaamde Err99).
            Ik volg ons Aangeboden/Gezocht rubriek min of meer op de voet (als Mod, niet omdat ikzelf iets nodig heb), en dan krijg je na een tijdje toch een idee over vraagprijzen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X