Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de belgische vlag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de belgische vlag

    Zicht vanuit het CC te Mechelen.
    De vlag bleef overeind na desaturatie en duotoon

    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

  • #2
    Re: de belgische vlag

    Het idee van de bewerking is wel interessant maar die lelijke gebouwen op de voorgrond zijn een afknapper. Ze passen niet bij de toren op de achtergrond. Door het behoud van de kleur in de vlag wordt deze het derde onderwerp in de foto. Drie onderwerpen - da's een beetje veel van het goede.

    Enfin, da's toch mijn 2 eurocent
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: de belgische vlag

      Het contrast tussen de moderne gebouwen en de middeleeuwse toren werkt wel. Interessante compositie ook, de lijnen van de gebouwen leiden naar de toren. Enkel over de resterende kleuren in de Belgische vlag heb ik mijn twijfels, de compositie is sterk genoeg en heeft dit trucje niet nodig.

      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: de belgische vlag

        TokTok en Laurens bedankt voor de reactie.
        Ik weet dat het geheel redelijk druk overkomt. Dit werd ook nog versterkt door de donkere lucht. Ik wou er bewust een wat zwaarmoedige foto van maken en de contrasten tussen modern en oud accentueren. Dat het vlagje met kleuren bleef staan heeft te maken dat ik niet alle kleuren gedesatureerd heb en er een duotoon overheen heb gedaan.
        Ook wou ik geen 100% strakke perspectiefcorrectie doen want dat komt niet natuurlijk over.
        Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

        Comment

        Working...
        X