Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15-85 canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 15-85 canon

    WIe kan mij zeggen voor hoeveel ik mijn canon 15-85 zou kunnen verkopen?
    De lens ik iets ouder dan een jaar en nog perfect in orde, praktisch geen gebruikssporen.

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    Re: 15-85 canon

    Mijn gevoel is dat deze lens nieuw wat te hoog in geprijst.
    In de tele stand 85mm een opening van 5.6 is nu niet direkt de ideale portret stelling.
    Naar mijn bescheiden mening is een prijs van 350 tot 400€ voor een goede 2 de hands wel de prijs voor een ideale starterslens met zijn beperkingen.
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: 15-85 canon

      zo rond de 300 Euro als het voor iemand op je werk is?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 15-85 canon

        Als ik de tests van die 15-85 bekijk, dan is die duidelijk beter dan de "oude" 17-85.
        Ze is inderdaad wel een pak duurder dan de 17-85, maar ze is optisch ook duidelijk beter.
        Als ze nieuw 689 euro kost (bij Fotokonijnenberg), dan zou je er tweedehands toch 400 euro voor moeten kunnen krijgen als ze in perfecte staat is.

        Het oude model, de 17-85 kost 429 euro (je kan ze ook in bulk kopen, dan kost ze maar 299 euro), en dan zou ik persoonlijk eerder kiezen voor een tweedehands 15-85 van 400 euro omdat die toch een heel pak beter is.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: 15-85 canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
          Mijn gevoel is dat deze lens nieuw wat te hoog in geprijst.
          In de tele stand 85mm een opening van 5.6 is nu niet direkt de ideale portret stelling.
          Naar mijn bescheiden mening is een prijs van 350 tot 400€ voor een goede 2 de hands wel de prijs voor een ideale starterslens met zijn beperkingen.
          Veel studiofotografen gebruiken 5.6 en f8 . Het Hangt er van af wat je wil bereiken.
          Dit is een uitstekend Lens voor de doeleinden die je wil gebruiken.
          Elke Lens heeft zijn beperkingen, mijn 24-70 2.8 ook , geen iS, klein bereik, zwaarder dan de 24-105, de 24-105 daarentegen heeft iS maar dan weer geen 2.8 en zo blijven we bezig.

          In het rijtje van de variabele standaard-zoomlenzen voor APS formaat 18-55, 17-85, 18-135 15-85 is deze laatste zeker de beste van de 4 .
          Sterke punten van deze lens is natuurlijk het grote bereik met het behoud van de zeer goede beeldkwaliteit.

          Prijzen tweedehands zou ik zeggen rond 450 euro indien in perfecte staat.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: 15-85 canon

            Zelf zou ik er geen 425 euro voor geven, maar die er wel graag voor krijgen. Lijkt me
            schappelijk.

            Comment


            • #7
              Re: 15-85 canon

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Zelf zou ik er geen 425 euro voor geven, maar die er wel graag voor krijgen. Lijkt me
              schappelijk.
              Als je 425 schappelijk vind om te krijgen waarom dan ook niet geven ?
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: 15-85 canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Als je 425 schappelijk vind om te krijgen waarom dan ook niet geven ?
                Omdat ik wist dat u dat zou vragen. Daar van afgezien vind ik 5.6 op 85 mm niet echt
                iets voor mij. Dan liever een Tamron 17-50 2.8 of iets dergelijks.

                Comment


                • #9
                  Re: 15-85 canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Omdat ik wist dat u dat zou vragen. Daar van afgezien vind ik 5.6 op 85 mm niet echt
                  iets voor mij. Dan liever een Tamron 17-50 2.8 of iets dergelijks.
                  De Tamron is een relatief goede lens.. voor de Prijs.
                  Vergelijken met de 15-85 van Canon is moeilijk, maar resolutie van de Canon is op vergelijkbare diafragma's beter, autofocus sneller en ook veel stiller, betere bouw.
                  Het sterke punt van de Tamron is de 2.8 alhoewel deze maar redelijk is op 50mm 2.8.

                  Voor mij is 15 mm tegen 17 mm wel een heus verschil (scheelt maar een halve stop in diafragma) en de 85mm is zeker meegenomen.


                  Voor meer DOF controle neem ik mijn 5dMKII met 24-70 waarmee ik 90 % op stap ga.
                  (de 15-85 550D combinatie gebruik ik als back-up, of als ik er lichter tussenuit wil)

                  Moest ik juist crop-camera hebben, dan zo ik de Canon 17-55 iS kiezen.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment

                  Working...
                  X