Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er Canon 7D probleempjes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn er Canon 7D probleempjes?

    Ik sta op het punt een Canon 7D over te nemen, nu zou ik graag van gebruikers hier vernemen of er al problemen met dit cameratype gekend zijn.

    mvg

  • #2
    Re: Canon 7D probleempjes

    Ik heb geen enkel probleem met mijn 7D. Met die van jou zal er ook geen probleem zijn tenzij de persoon waarvan je hem overneemt blind is...
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #3
      Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

      Ik heb nog nooit zo'n goeie camera gehad als de 7D, die al sinds mijn 60ste verjaardag (maart 2010) in mijn bezit is. Daarvoor had ik een 350D en dan een 50D (ook een goed toestel... zo goed dat m'n vrouw ermee weg is! )
      Maar de 7D is een klasse apart.


      [Mod-LesC]Als Mod heb ik even jouw titel aangepast, want zoals het eerst stond dacht ik dat je wat probleempjes met de 7D te melden had, terwijl je vraagt of er die zijn.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

        De problemen die ik ermee heb gehad (3x opgestuurd voor herstelling, 2 toestellen gehad) hebben mij er toch niet van overtuigd dat de 7D een toptoestel is...

        Het kan goed zijn dat er ontelbare mensen zijn die er géén problemen mee hebben, maar ik heb die wel gehad... Met de zoekfunctie vind je meer dan genoeg info
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

          Maar vandaag de dag zijn die problemen opgelost, niet? Ik heb jouw verhaal destijds gevolgd... straf, hoor, twee verschillende toestellen met hetzelfde euvel.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?


            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

              Comment


              • #8
                Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

                Mijn 7D heeft nog geen problemen veroorzaakt en heeft bijna 10000 clics .Het aantal foto's is wat verminderd daar hij zijn broertje de 5DmkII heeft bijgekregen.

                Comment


                • #9
                  Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

                  Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                  Ik sta op het punt een Canon 7D over te nemen, nu zou ik graag van gebruikers hier vernemen of er al problemen met dit cameratype gekend zijn.

                  mvg
                  Ja grootste probleem is dat die te vaak mee op pad gaat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    Ja grootste probleem is dat die te vaak mee op pad gaat
                    Wie wil die niet als metgezel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      De problemen die ik ermee heb gehad (3x opgestuurd voor herstelling, 2 toestellen gehad) hebben mij er toch niet van overtuigd dat de 7D een toptoestel is...

                      Het kan goed zijn dat er ontelbare mensen zijn die er géén problemen mee hebben, maar ik heb die wel gehad... Met de zoekfunctie vind je meer dan genoeg info
                      Zoals ik had begrepen waren je problemen uiteindelijk opgelost door je lenzen af te regelen met AF microadjust.

                      Ik heb het vanaf het begin een goede camera gevonden en ben nog steeds tevreden.
                      Eén probleempje gehad: batterijen werden plots niet meer herkend zodat de lading niet meer zichtbaar was, net alsof ik een namaak erin had zitten.
                      Ik kon wel gewoon verder fotograferen.
                      Op een week hersteld onder garantie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Zoals ik had begrepen waren je problemen uiteindelijk opgelost door je lenzen af te regelen met AF microadjust.

                        Ik heb het vanaf het begin een goede camera gevonden en ben nog steeds tevreden.
                        Eén probleempje gehad: batterijen werden plots niet meer herkend zodat de lading niet meer zichtbaar was, net alsof ik een namaak erin had zitten.
                        Ik kon wel gewoon verder fotograferen.
                        Op een week hersteld onder garantie.
                        Nou, ik blijf het niet normaal vinden dat ik ELKE lens die op mijn 5DmkII en 1DmkIII perfect focustte nu ineens meer dan +5/-5 correctie nodig heeft om deftig te focussen...
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

                          Heb dat ooit nog eens gepost :
                          De 7D is een prachtig toestel maar ik vind het eigenaardig dat het met de inwendige flits en schaduw achterlaat op het beeld tijdens het gebruik met de perfecte 17-55 IS.
                          Meeste leden hier zullen waarschijnlijk een externe flits gebruiken, maar in geval van nood is dat foutje met de interne raar maar waar.
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

                            Zonder de zonnekap? Met zonnekap kan ik begrijpen.
                            (probeer ik morgen meteen uit, al zal ik inderdaad doorgaans de 580EXII gebruiken)
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zijn er Canon 7D probleempjes?

                              Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                              Heb dat ooit nog eens gepost :
                              De 7D is een prachtig toestel maar ik vind het eigenaardig dat het met de inwendige flits en schaduw achterlaat op het beeld tijdens het gebruik met de perfecte 17-55 IS.
                              Meeste leden hier zullen waarschijnlijk een externe flits gebruiken, maar in geval van nood is dat foutje met de interne raar maar waar.
                              Dan hebben ze niet van hun fout geleerd want mijn 40D heeft dat ook...

                              Greetz!

                              Comment

                              Working...
                              X