Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jinbei vs Interfit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jinbei vs Interfit

    Hallo

    Wil beetje gaan experimenteren met home studio belichting. Ik gebruik een Canon 60D + 580 EXII.
    Wil heel voorzichtig starten met wat lightstands en plu's (evt later softboxen).
    Iemand ervaring met de plu's van Interfit en Jinbei? Zit er kwaliteitsverschil tussen beiden (prijs varieert lichtjes)? Welk merk zou aan te raden zijn of makt het niets uit?
    Interfit heeft multifuctionele plu's (transparant, zilver, zwart). Is dit even goed als bv een aparte plu van elke soort?
    Ik zou willen starten met de lightstand + swivel van konijn. Iemand hier ervaring mee? De andere lightstands zijn zwaarder, en kunnen niet zo laag. Verder twijfel ik ook tussel de Manfrotto 026 Lite-Tite Swivel adapter en de Foto Konijnenberg Umbrella Swivel N-3.
    Alle hulp en ervaring is welkom.

    Thx

  • #2
    Re: Jinbei vs Interfit

    verschil in de paraplu's weet ik niet, ik heb er van beide merken dacht ik (shoot-through enkel) en ik zie niet direct een verschil

    voor het statief, laat dat statief van konijn maar achterwege, trekt op niet zoveel
    ik heb het en ik heb onlangs via cameratools de LP605 van lumopro besteld, veel beter en steviger en dezelfde fucntionaliteit voor 5 euro meer in aankoopprijs

    qua swivel raad ik je de interfit swivel aan die je bij konijn kan aanschaffen; degelijk, stevig, gemakkelijk in gebruik en aan te passen

    eventueel als je zou opteren voor de LP605 te kopen bij cameratools, kan je daar ook de lumopro swivel bestellen, die heb ik toen ook meebesteld om te proberen en is ietsje goedkoper als de interfit bij konijn, lichtjes anders in gebruik maar ook stevig gebouwd
    geeft liever iets meer geld uit aan degelijker materiaal want op lange termijn loont dit wel, zeker voor de swivel want uiteindelijk moeten die wel wat gewicht vedragen en hoe verder je de flits van je plu laat komen, hoe meer gewicht door de hefboom-wet he

    ik weet nu niet van waar je bent, maar je bent altijd welkom als je eens wilt kijken naar verschillende swivels, statieven e.a.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Jinbei vs Interfit

      Hey
      wow wat een supersnelle reactie ;-)
      ik geef je gelijk dat je beter iets meer investeert en dan zeker(der) bent dat je steviger, beter materiaal hebt, dat langer meegaat ... zo doe ik dat ook met mijn ander foto materiaal ...
      tis echt moeilijk dit soort dingen te kiezen, omdat er zoveel merken, types, ... zijn
      heb de laatste weken al enorm wat info vergaart en verwerkt omtrent off camera flash en strobist technieken, oa dankzij de info van david hobby ed.
      dus ik begin de basis wel te begrijpen qua materiaal wat ik nodig heb en de technieken.
      maar heb totaal niks ervaring in de verschillende lightstands, swivels, plu's ed.
      vandaar dat ik hoop op de ervaring van de forumleden hier
      ook al ligt de prijs van een staitef, swivel, plu, ... betrekkelijk laag, zeker ivm ons ander materiaal (lenzen, ...) ;-) toch beter eerst informeren dan een aantal zaken te kopen en achteraf bedrogen uit te komen ...
      zoals ik zei, wil eerst wat experimenteren met relatief goedkoop materiaal, kijken of ik het leuk genoeg vind om ms later wat andere dingen te kopen (studio flash, lampen, ...)

      Comment


      • #4
        Re: Jinbei vs Interfit

        ...tzijn daar wel dure vogels qua verzendkosten ... 19,50 € voor verzending naar Belgie ?

        Comment


        • #5
          Re: Jinbei vs Interfit

          ik heb voor 2 van die lumopro statieven + die swivel inclusief verzending 108 euro ofzo betaald

          de verzendkosten naar belgie zijn 10,50 euro normaal bij cameratools

          zoals ik zei, je bent gerust even welkom om alle verschillende dingen te bekijken en zo zie je zelf ook het verschil, toch in statieven en swivels

          qua paraplu's heb ik 2 formaten shoot-through en 1 formaat bounce-silver
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Jinbei vs Interfit

            Bedankt voor alle info ...
            't Is vriendelijk maar zal ni nodig zijn om dat te komen bekijken ... ik vertrouw op jouw
            ervaring met de statieven en swivels
            Als je + ervaring hebt met die Luimopro, en zeker als die beter is dan het huismerk van Konijn, zal ik zo 1 bestellen en eens kijken wat het geeft. Als ik tevreden ben kan ik er nog altijd bijbestellen ...
            Over die swivel lees ik zowel + als - reacties op internet (maar da is wel met alle producten zo).
            Op hun site zie ik
            € 38,00 LumoPro LP605 5-sect. Stand
            € 22,00 LumoPro LP633 Umbrella Swivel + HotShoe

            Dat is wat jij dan hebt? Zal ik dat eens bestellen en testen ...
            Ik gebruik een Cactus V5 ... ik ga ervanuit dat dit prima zal werken met die swivel

            Moet dan enkel nog is kijken voor een of paar plu's ... denk shootthrough beste maar wil ook met bounce testen ... maar ze hebben weer andere merken en types dan wat ik op de site van Konijn zag ... damn, keuzes ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Jinbei vs Interfit

              Oorspronkelijk geplaatst door Flipsken Bekijk bericht
              damn, keuzes ;-)
              click
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Jinbei vs Interfit

                Oorspronkelijk geplaatst door Flipsken Bekijk bericht
                Bedankt voor alle info ...
                Op hun site zie ik
                € 38,00 LumoPro LP605 5-sect. Stand
                € 22,00 LumoPro LP633 Umbrella Swivel + HotShoe

                Dat is wat jij dan hebt? Zal ik dat eens bestellen en testen ...
                Ik gebruik een Cactus V5 ... ik ga ervanuit dat dit prima zal werken met die swivel

                Moet dan enkel nog is kijken voor een of paar plu's ... denk shootthrough beste maar wil ook met bounce testen ... maar ze hebben weer andere merken en types dan wat ik op de site van Konijn zag ... damn, keuzes ;-)
                dat is het inderdaad
                de cactus V5 heeft beide aansluitingen dacht ik, zowel schroefdraad als 'hot'shoe mogelijkheid

                voor de paraplu's, als je wilt experimenteren met zowel shoot through als bounce, dan kan je een 2-in-1 kopen
                beiden geven een ander soort licht, shoot-through gaat het vnl verzachten maar dat zal je merken bij het spelen / oefenen of het eventueel volgen van een WS
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Jinbei vs Interfit

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flipsken Bekijk bericht
                  damn, keuzes ;-)
                  Lumopro zijn de beste compacte statiefjes .
                  Wat betreft paraplu kan ik je de Interfit Multifunctionele aanraden.
                  Deze is 3 in 1 (shoot-through, wit reflecterend en zilver reflecterend) zo heb je 3 mogelijkheden in 1 paraplu.

                  Een andere aanrader is de Wescott 2 in 1 omdat deze zeer compact is, (maar deze is maar 2 in 1 en de schaft is iets fragieler).
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jinbei vs Interfit

                    @ d_oracle
                    thx-die thread had ik al gelezen, geeft duidelijk beeld over wat je nodig hebt om te starten, maar toch ga je vergelijken en wil je de beste keuze maken - blijkbaar is de lumopro algemeen beschouws als beste prijs - kwaliteit (licht, stevig, compact) dus zal daar mee starten

                    @ Userke

                    Cactus V5 heeft idd beide manieren om aan te sluiten, dus zou perfect moeten passen

                    @zunoel

                    gezien alles nieuw is voor mij, wil ik zo veel mogelijk zaken kunnen uittesten, zowel shootthrough, als bounce via wit en zilver (kouder licht) ... vroeg me vooral af of er verschil in in bv een aparte shoot-through/bounce en zo een 3-in-1 ... mij lijkt de plu en kwaliteit gelijk, maar je betaalt enkel de hoes erbij ipv telkens een aparte paraplu met houder, ...
                    Vraag me vooral af of er verschil is tussen de merken - waarom zou ik een Interfit/Jinbei/Westcott ... kopen ... of is dat puur merk en marketing ??
                    Ik heb al wel door, hoe groter de lichtbron, hoe zachter het licht, dus naarmate de ruimte de ik heb, best zo groot mogelijk gaan (rond de 110 cm)

                    ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jinbei vs Interfit

                      Hey

                      Alvast bedankt voor alle info.
                      Heb nog wat verder gelezen omtrent de lightstands en de Lumopro LP605 wordt overal beschouwd als goeie koop : licht, stabiel en compact. Die knoop is dus al doorgehakt.
                      Wat de swivel betreft, er is zowel de LP633 en 644. Het enige verschil dat ik zie is dat de 633 een hotshoe heeft en de 634 niet (of apart te bestellen). Maar is er een wezenlijk veschil tussen beiden? Welke zou aan te raden zijn? Gebruik Cactus V5 dus heb eigenlijk geen hotshoe adapter nodig.
                      Dan de laatste: de paraplu. Ik ken het verschil tussen shoot-through en reflective (wit en zilver), dus zou alle mogelijkheden wel willen testen. Interfit heeft die combo dus met 1 ply kan ik alles eens uitproberen. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de verschillende merken? Waarom een Jinbei, of Interfit, of Westcott of ... kopen ??? Hoe maak ik hier een keuze? Of maakt het niks uit? Qua grootte? 85 of 110 cm ? Is hier een groot verschil ? (hoe groter, hoe softer het licht ?)

                      thx

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jinbei vs Interfit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Flipsken Bekijk bericht
                        Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de verschillende merken? Waarom een Jinbei, of Interfit, of Westcott of ... kopen ??? Hoe maak ik hier een keuze? Of maakt het niks uit? Qua grootte? 85 of 110 cm ? Is hier een groot verschil ? (hoe groter, hoe softer het licht ?)

                        thx
                        Of er een verschil is tss de merken, op zich geen idee,

                        de grootte, ja zeker, hoe groter je paraplu, hoe meer verspreiding van je licht
                        ik heb een witte shoot through van 85 ofzo en dan van 100/110 cm en die van 85 gebruik ik eigenlijk enkel nog in studio voor background, enkel de grote plu's gaan nog mee
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jinbei vs Interfit

                          ;-)
                          dacht ik dus ook, hoe groter de lichtbron tgo het onderwerp, hoe softer het licht, dus hoe groter de paraplu hoe beter
                          denk dat elk merk dat zich hiermee bezighoudt (interfit, jinbei, westcott) wel weet wat ze maken en het verschil (indien er al 1 is) enorm klein is en niet zal opvallen voor onze amateur-oogjes ... ,-)
                          rest is puur marketing denk ik ;-)
                          wat die swivels beteft, heb jij een idee ?
                          lp 633 of 634
                          blijkt dat 633 kleiner en lichter is, met vaste (?) hotshoe, dus daar zou ik cactus niet kunnen opschroeven, enkel de shoe in plaatsen (denk opschroeven is steviger)
                          634 lijkt groter en zwaarder, zonder hotshoe (maar apart bij te kopen voor 5 € dus geen probleem) , dus beiden mogelijk ?! en iets handiger met die handle om te manoevreren ???
                          pfff, echt moeilijk, en ws, 1 van de 2 zal wel doen wat het moet doen, en komt het vooral neer op testen en oefenen ... ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jinbei vs Interfit

                            Oorspronkelijk geplaatst door Flipsken Bekijk bericht
                            ;-)
                            dacht ik dus ook, hoe groter de lichtbron tgo het onderwerp, hoe softer het licht, dus hoe groter de paraplu hoe beter
                            denk dat elk merk dat zich hiermee bezighoudt (interfit, jinbei, westcott) wel weet wat ze maken en het verschil (indien er al 1 is) enorm klein is en niet zal opvallen voor onze amateur-oogjes ... ,-)
                            rest is puur marketing denk ik ;-)
                            wat die swivels beteft, heb jij een idee ?
                            lp 633 of 634
                            blijkt dat 633 kleiner en lichter is, met vaste (?) hotshoe, dus daar zou ik cactus niet kunnen opschroeven, enkel de shoe in plaatsen (denk opschroeven is steviger)
                            634 lijkt groter en zwaarder, zonder hotshoe (maar apart bij te kopen voor 5 € dus geen probleem) , dus beiden mogelijk ?! en iets handiger met die handle om te manoevreren ???
                            pfff, echt moeilijk, en ws, 1 van de 2 zal wel doen wat het moet doen, en komt het vooral neer op testen en oefenen ... ;-)
                            ik heb de goedkoopste vooral genomen meen ik mij te herinneren
                            ik schroef meestal indd voor het gemak ook deels, minder koppelstukken etc
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jinbei vs Interfit

                              Kan je eigenlijk bij de LP633 de hotshoe verwijderen of zit die vast gemonteerd?
                              In dat geval zou ik sowieso kiezen voor de LP634, dan kan ik de Cactus V5 er opschroeven, wat stabieler lijkt, en evt de hotshoe adapter erbij kopen (dan heb ik alle mogelijkheden).
                              Tenzij ik voor de Manfrotto 026 ga ;-) maar kost stukje meer en volgens mij zelfde kwaliteit en mogelijkheden als de LP's ?!

                              Comment

                              Working...
                              X