Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

    Hey allemaal,

    Ik ben nogal nieuw in de fotografie en deze site,
    dus ik val maar meteen met de deur in huis

    Ik ben opzoek naar een degelijke reflexcamera...
    Merk doet er voor mij niet meteen aan toe, maar het moet een goed toestel zijn.
    Graag voor amateur gebruik en eventueel ook achteraf voor model of portret fotografie.
    Niet persée om een op en top prof te zijn later maar model en portret fotografie interesseren mij en is handig voor mijn make-up werken te fotograferen.

    Kan iemand mij tips geven of eventueel beetje weg wijzen maken hierin ?

    alvast bedankt
    jill

  • #2
    Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

    Canon 550D

    Waarom?
    Wel het toestel is door de jaren (met vorige modelen) al bewezen een zeer goed toestel te zijn.
    Je kan van instap tot semi-pro gaan werken.
    Starten met de scene modes en de volautomatische mode, en je kan je dan stilaan gaan verdiepen in de AV en Tv en eventueel M mode naar gelang je vorderd.

    Alles zit er op en ook niet teveel.
    Zeer uitgekiende estetiek (knopjes die op de goede plaats staan en eenvoud in bediening zonder stukken te kort te hebben)

    Waarom geen Nikon? Wel omdat Nikon beter is in de hogere segmenten. Daar is Canon iets minder.
    Ander merken? pfff, sorry, geen denken aan.

    Comment


    • #3
      Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

      en wat is zowat het verschil tussen deze canon 550d (die jij zegt) en de canon 600d? want is zie deze tegenwoordig ook weel terug komen maarjah...

      Comment


      • #4
        Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?