Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

    Hey allemaal,

    Ik ben nogal nieuw in de fotografie en deze site,
    dus ik val maar meteen met de deur in huis

    Ik ben opzoek naar een degelijke reflexcamera...
    Merk doet er voor mij niet meteen aan toe, maar het moet een goed toestel zijn.
    Graag voor amateur gebruik en eventueel ook achteraf voor model of portret fotografie.
    Niet persée om een op en top prof te zijn later maar model en portret fotografie interesseren mij en is handig voor mijn make-up werken te fotograferen.

    Kan iemand mij tips geven of eventueel beetje weg wijzen maken hierin ?

    alvast bedankt
    jill

  • #2
    Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

    Canon 550D

    Waarom?
    Wel het toestel is door de jaren (met vorige modelen) al bewezen een zeer goed toestel te zijn.
    Je kan van instap tot semi-pro gaan werken.
    Starten met de scene modes en de volautomatische mode, en je kan je dan stilaan gaan verdiepen in de AV en Tv en eventueel M mode naar gelang je vorderd.

    Alles zit er op en ook niet teveel.
    Zeer uitgekiende estetiek (knopjes die op de goede plaats staan en eenvoud in bediening zonder stukken te kort te hebben)

    Waarom geen Nikon? Wel omdat Nikon beter is in de hogere segmenten. Daar is Canon iets minder.
    Ander merken? pfff, sorry, geen denken aan.

    Comment


    • #3
      Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

      en wat is zowat het verschil tussen deze canon 550d (die jij zegt) en de canon 600d? want is zie deze tegenwoordig ook weel terug komen maarjah...

      Comment


      • #4
        Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Waarom geen Nikon? Wel omdat Nikon beter is in de hogere segmenten. Daar is Canon iets minder.
        Ander merken? pfff, sorry, geen denken aan.
        dit is eigenlijk wel heel kort door de bocht, sorry

        ik ben ook een canon man, maar wat is beter volgens jou aan nikon in de hogere segmenten wat je niet zou hebben bij de canons in de hogere segmenten?

        het hangt allemaal af van hetgeen je naar op zoek bent en afhankelijk van je eigen eisen kan dit canon / nikon of nog een ander merk zijn

        Ik zou je aanraden, begin met een instapmodel

        bij canon zijn dit de 500/550/600d met hun bijhorende kitlens/kitlenzen
        bij nikon zijn dit, DACHT IK, de 3100 / 5100 etc
        bij sony kan je ook terecht, hier heb je zelfs nog meer keuze: de A350 of A33 (deze laatste is zonder spiegel maar wel alle mogelijkheden van een spiegelreflex)
        en dan heb je natuurlijk ook nog pentax, ...

        Ik stel voor, ga naar een winkel waar ze verschillende toestellen verkopen en in stock hebben, liefst geen mediamarkt of dergelijke maar een echte 'fotoboer'
        grotere winkels zijn bvb foto konijnenberg, studio 73, foto rubens, grobet, ...
        daar kan je de toestellen in de hand nemen en kijken welke je het beste in de hand ligt van de instapmodellen per merk
        blader ook steeds even door de menu's, dit moet je ook bevallen qua structuur e.d.

        en voor de rest, maak een beslissing, rekening houdend met je budget en welkom in de wereld van de 1001 ontdekkingen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

          Eender welk toestel van eender welk merk die momenteel in de winkel liggen zal zeker voldoen.

          Meeste mensen focussen zich maar al te snel op het toestel, maar eigenlijk ligt de kwaliteit van je beeld voor het grootste stuk bij de gebruikte lenzen (en natuurlijk bij jou technische/creatieve vaardigheden).

          Voor strobistdoeleinden is nikon zelfs aan te raden (technisch beter geschikt dan Canon hiervoor)
          Last edited by zunoel; 23 augustus 2011, 11:20.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

            Bij Nikon heb je de D3100 als zeer gebruiksvriendelijke en budgetvriendelijke instapper. Ik heb deze vorig jaar gekocht voor mijn dochter (haar eerste reflex-camera) en ze kon er onmiddellijk al heel toffe beeldjes uithalen.
            Zoals reeds vermeld, neem de verschillende modellen in je hand en kijk welke jou het beste liggen. De verschillen in specificaties tussen de merken zijn heel miniem en alleen belangrijk voor als je al heel ver gevorderd bent.
            Nikon Df

            Comment


            • #7
              Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              dit is eigenlijk wel heel kort door de bocht, sorry
              Volledig mee eens. Alsof je alleen met Canon (of Nikon) mooie foto's kan maken .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Volledig mee eens. Alsof je alleen met Canon (of Nikon) mooie foto's kan maken .
                ik blijf er ook bij, het manneke heeft de touwtjes nog altijd in handen...

                er staat nu een nikon D90 bij aangeboden. misschien ook iets...
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door M6ltr1x Bekijk bericht
                  en wat is zowat het verschil tussen deze canon 550d (die jij zegt) en de canon 600d? want is zie deze tegenwoordig ook weel terug komen maarjah...
                  Kijk eens op (bijvoorbeeld) dpreview.com of dcresource.com, daar vind je testen van beide toestellen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

                    Een Sony A35 + een 50mm/F1.8 of 85mm/F2.8 is ideaal voor portretten, allebei zeer scherp en perfect bruikbaar volopen + goedkoop. De kitlens neem je erbij voor wat meer groothoek voor landschappen of zo. Dit is al een mooie set om mee te starten.
                    Vind je de body wat klein uitvallen, ga dan voor de A77 die binnenkort uitkomt.

                    Niet persée om een op en top prof te zijn later maar model en portret fotografie interesseren mij en is handig voor mijn make-up werken te fotograferen.
                    Dan kan je extra belichting ook gebruiken, softboxen/reflectie- en diffusorschermen. Belichting is zeer belangrijk, zeker voor close-ups en dit kan je foto maken of kraken.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik zoek een makkelijk degelijk toestel, kan iemand mij tips geven?

                      merci allemaal
                      maar heb zo goed als mijn keuze gemaakt denk ik
                      ik weet in ieder geval dat ik zoizo voor een nikon ga gaan want dat heeft mijn vriend ook
                      (is makkelijk voor lens ruil haha)

                      Comment

                      Working...
                      X