Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat aangeraden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat aangeraden?

    Mijn vriendin wil dus ook starten met fotografie... Nu is ze op zoek naar haar eerste spiegelreflex camera, deze spraken haar alvast aan qua budget:

    - Nikon D3100
    - Canon EOS550D
    - Nikon D5100

    Is er hier enig verschil of voorkeur van jullie?

    Alvast bedankt,
    K
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Wat aangeraden?

    Ik heb de nikon D3100 in mijn bezit en heb er nog geen spijt van gehad, al ben ik nu wel aan het kijken om een D300s te kopen en de D3100 als backup (en voor de rest van het gezin) te houden.
    Hij is vooral heel geschikt als je nog nooit een reflex in je handen gehad door de makkelijke menu's en de hulp die hij biedt. Met de juiste lenzen krijg je zelfs vergelijkbare resultaten als een D90

    Comment


    • #3
      Re: Wat aangeraden?

      Hou de toestellen eens in de hand om te weten dewelke van de genoemde het beste aanvoelt.

      Comment


      • #4
        Re: Wat aangeraden?

        Sinds een maand in het bezit van een D5100 met een 18-105 en heel erg tevreden.
        De camera is voor een beginner redelijk goed te begrijpen en heeft lekker veel aan opties om creatief te fotograferen.
        Het kantelbare scherm is in bepaalde situaties echt een heerlijke functie, je hoeft nu niet meer op de grond te liggen om de foto te maken zoals je graag zou willen.

        De D5100 is misschien wat duurder, maar heeft een betere sensor, bracketing wat de D3100 niet heeft en het kantelbare scherm. Dit was voor mij de doorslag om voor de D5100 te gaan.

        groetjes,
        D5100 + 18-105 VR

        Comment


        • #5
          Re: Wat aangeraden?

          Waar ligt het verschil eigenlijk tussen de Canon en de Nikon want als je deze beide vergelijkt zijn ze qua specs bijna identiek...
          Deviantart account: Klikje!

          Comment


          • #6
            Re: Wat aangeraden?

            Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
            Waar ligt het verschil eigenlijk tussen de Canon en de Nikon want als je deze beide vergelijkt zijn ze qua specs bijna identiek...
            De een wordt door Nikon en de andere door Canon gemaakt. Wat is het verschil tussen Peugeot 107 en Citroen C1, dat is ook moeilijk uit te leggen en die komen ook nog uit de zelfde fabriek.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Wat aangeraden?

              Zowel Canon als Nikon hebben een uitgebried lenzengamma. Beide merken hebben gaten. Zo heeft Canon een 70-200 mm/4.0 IS en Nikon niet. Nikon heeft een 85 mm/3.5 macro.

              Het Nikon menu is smal en diep, het Canon menu is breed en ondiep.

              Op dit moment zijn, in het algemeen, de ruiseigenschappen van Nikon sensoren net iets beter dan de ruiseigenschappen van de Canon sensoren, in dezelfde prijsklasse. Verschil is bijzonder klein.

              Van groot belang is of een bepaalde camera lekker in jouw handen valt.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Wat aangeraden?

                Ik heb een Nikon D3100 (met 18-105 & 55-300) en ben hier heel tevreden van als loop ik regelmatig tegen de beperkingen aan: geen FP high speed flash, geen flash commander, geen auto bracketing, geen grip. Maar de D5100 heeft die meeste ook niet, dus volgens mij de meerkost niet waard. (we zullen maar wachten op de D400 )

                Prijs/kwaliteit is de D3100 bij de top. Als beginner kan je met de auto programma's starten en overschakelen naar A/S/M naar gelang je wat meer ervaring krijgt.
                Nikon D3100, Nikkor 18-105 VR, Nikkor 55-300 VR, SB-700, RF-602
                http://www.500px.com/JdelM

                Comment


                • #9
                  Re: Wat aangeraden?

                  Je legt ook heel duidelijk uit wat de overwegingen zijn en het gebruik en de beoogde objectieven.
                  Als je zelf een dslr hebt met lenzen lijkt het me relevant om bij hetzelfde merk te blijven, verder stel je de vraag zo algemeen en vooral lui dat ik zou zeggen: prima spul allemaal, zoek het er maar fijn mee uit.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat aangeraden?

                    Toen ik aan het uitkijken was naar mijn eerste dslr, is bij mij de keuze gevallen op Canon omdat hier de software bijzat. Misschien is dit ondertussen wel gewijzigd?
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat aangeraden?

                      Ik heb een half jaar geleden de Canon EOS 550d gekocht als eerste DSLR. Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Het feit dat hij de sensor van zijn grote broer (de 7D) heeft, maar voor een veel lagere pijs heeft voor mij de doorslag gegeven.
                      EOS 550d + 50mm 1.4 + Tokina 12-24 F4= veel fotografieplezier

                      Mijn Razzi account

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat aangeraden?

                        ik zie hier een 2de handse D90 in 'aangeboden'. Dat zou ik sterk kunnen aanbevelen.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment

                        Working...
                        X