Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een stapje verder?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een stapje verder?

    Hoi iedereen,

    Op fotogebied wil ik me graag wat meer uitbreiden, niet persé qua lenzen maar meer in de zin van camera's.. Zelf heb ik dus de Canon eos 1000D, ik vind het een fijn toestel, zeker voor een beginner als mij, maar toch is het vaak nét niet wat ik bedoel bij het maken van een foto. Ik ben er een beetje op uit gekeken, laat ik het zo zeggen..
    Nu zit ik me een beetje te verdiepen in de wat duurdere betere dslr's, de Canon EOS 40D & 50 D spreken me erg aan, ook de 7D vind ik een prachtig toestel. De hele Mark serie is natuurlijk nog mooier maar misschien iets té.. Maargoed, ik zou het fijn vinden als er mensen zijn die me kunnen helpen met het maken van een keuze..

    Alvast bedankt!
    Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

  • #2
    Re: Een stapje verder?

    Wat kan je niet met je Canon eos 1000D wat je volgens jou met een duurdere camera wel zal kunnen?
    Misschien een onnozele vraag maar camera's werken op dezelfde manier, duurdere zijn wel sneller (onder andere) maar is dat wat je zoekt? Misschien heb je voor wat je wilt filters, flitsen, .... nodig en geen nieuwe camera.
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

    Comment


    • #3
      Re: Een stapje verder?

      Ik mis inderdaad snelheid, maar bijvoorbeeld ook focuspunten, mijn tante heeft een 4D, vaak neem ik mijn camera mee om eens te vergelijken, als ik dat doe word ik al gauw een beetje simpel van mijn 1000D, ondanks dat ik er toch leuke foto's mee kan maken.. Ik wil er graag het optimale uithalen, maar soms heb ik het gevoel dat ik met mijn camera daar toch een beetje onder doe..
      Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

      Comment


      • #4
        Re: Een stapje verder?

        Je onderschrift is confronterend
        Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

        Comment


        • #5
          Re: Een stapje verder?

          Het is heel verleidelijk om (weer) een nieuw fototoestel / speeltje te kopen.

          Meestal is de fotogtraaf de zwakste schakel. Maar, misschien bij jou ligt dat anders.

          Ik zou eerst als ik jou was maar eens een stapeltje foto's gaan analyseren. Welke foto's zou je beter gemaakt hebben met een 7D vanwege meer AF punten, betere AF, betere ruiseigenschappen en hoger aantal beelden/sec?

          Ben benieuwd naar je reactie.
          Anno
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Een stapje verder?

            Bijvoorbeeld een groepsfoto, meerdere keren geprobeerd, stuk of 6 man naast elkaar, en telkens flikt mn toestel het weer de buitenste personen niet scherp te stellen, maar de middelste personen wel. Daar kan ik me behoorlijk aan irriteren, helemaal als je hem naar behoren instelt. En meerdere beelden achter elkaar, misschien stel ik het verkeerd in maargoed, na 3 beelden stopt hij en staat er "verwerken"...
            En het ligt natuurlijk ook aan mij, ik laat me heeel makkelijk iets wijsmaken
            Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

            Comment


            • #7
              Re: Een stapje verder?

              Als middelste AF punt gebruikt hebt en middelste persoon is scherp en de buitenste onscherp dan heeft dat niets met de camera te maken maar met de lens. Beeldveldwelving heet dat. (ik ga ervan uit dat iedereen in een 'plat vlak' stond evenwijdig aan de beeldsensor)

              Graag doorgaan met analyseren, kan je veel geld besparen.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Een stapje verder?

                Typisch geval van CAS......
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Een stapje verder?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Typisch geval van CAS......
                  Zeer nuttige bijdrage...
                  Nikon D5100 + 18-105mm VR
                  Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een stapje verder?

                    Je diafragma goed afstellen zou ook al een deel van het probleem oplossen.
                    Ik heb eerder de indruk dat je je camera nog niet ten volle benut hebt. Zoals ik eerder hier ergens al opgevangen had: het is eerder de mens achter die camera die de zwakste schakel is.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een stapje verder?

                      Oorspronkelijk geplaatst door robinschaft Bekijk bericht
                      maar toch is het vaak nét niet wat ik bedoel bij het maken van een foto. Ik ben er een beetje op uit gekeken, laat ik het zo zeggen..
                      Als je dit zo leest is dit typisch CAS->Canon Aankoop Syndroom.

                      Duurdere spullen lossen mijn onkunde op.

                      Op een 1000D kun je instellen: S, A en iso en op een 1Ds III ook, waarom zou die dan wel doen wat jij wilt?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een stapje verder?

                        ik gebruik meestal maar een focuspunt( hondentraining) op mijn 7D , het is te zien wat en waar je wil fotograferen .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een stapje verder?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Als je dit zo leest is dit typisch CAS->Canon Aankoop Syndroom.

                          Duurdere spullen lossen mijn onkunde op.

                          Op een 1000D kun je instellen: S, A en iso en op een 1Ds III ook, waarom zou die dan wel doen wat jij wilt?
                          Zegt de man met een D700... (no offense bedoeld, iedereen wilt graag goede en dure spullen en als je het toch kan betalen, why not)
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een stapje verder?

                            Goed, hetgeen wat ik wil is iets meer kwaliteit en functies, ik ben er heilig van overtuigd dat dat zeker het geval is bij een van de 3 eerder genoemde Canon toestellen. Misschien had ik meteen voor een "beter" model moeten gaan, maargoed, door die 1000D heb ik wel makkelijk kennis leren maken met de fotografiewereld.. Een of ander syndroom zal ik vast niet hebben, zal het toch zo zijn breng ik morgen een bezoekje aan de Media Markt o.i.d, hopelijk hebben ze een medicijn voor me..
                            Die 40D ligt in ieder geval al een stuk beter in de hand naar mijn idee, maar dat zijn persoonlijke dingen. De lenzen van m'n 1000D kan ik natuurlijk wél bewaren.
                            Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een stapje verder?

                              Duurder betekend niet altijd betere kwaliteit hoor,ik kom van een nikon D50 en nu een D90,als ik ga vergelijken zijn de foto's van de d90 niet echt veel beter.Ik merk zelfs wat meer ruis op tegenover de d50,zelfs op iso200...Wel de foto op 100% grootte bekeken dan hé en niet gescaled in bv de standaard fotoviewer in windows.

                              Comment

                              Working...
                              X