Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge en digitale cameras voor studies!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • analoge en digitale cameras voor studies!

    ik ga in september beginnen met fotostudies (Audiovisuele vorming) hiervoor moet ik een digitale en een analoge reflex hebben en bij beiden minstens een 35 en 50mm lens bij elke (andere vaste (geen zoom) lenzen mogen ook nog)
    Eerst de analoge: ik heb dit, is dit nog bruikbaar? zoja wat is goed en wat niet en wat extra uitleg!
    ** Camera's:
    - Minolta srT100X
    - Minolta XG1
    - Ricoh singlex
    - Canon AE-1
    ** Lenzen:
    - Canon FD 50mm 1:1.8 S.C.
    - Canon FD 135mm 1:2.8
    - Ricoh auto Rikeneon 1:1.4 f=55mm
    - Minolta MC TELE ROKKOR 1:3.5 f=135mm
    - Minolta MD W.ROKKOR 1:2.8 f=35mm ()= 49mm
    - Minolta MD ROKKOR 1:2 f=50
    - Makinon auto zoom MC 1:3.6 f=35-105mm ()= 62mm
    ** Flitsers:
    - Canon speedlite 155A
    - Braun 2000 VarioComputer 370 BVC
    ** Filters:
    - HOYA 55mm +2
    - HOYA 49mm SKYLIGHT(1B)
    - B+W 55E KR 1,5 1.1X
    - B+W 55E
    ** Zonnekappen
    - Minolta MC 50mm f=1.4/f=1.7
    - Minolta MD 35mm f=1.8/f=2.8 ()=49mm
    - Makinon 35-105mm 1:3.5
    ** Lichtmeter
    - Gossen Sixtimes

    nu de digitale kant:
    ik heb nog niets digitaal!
    nu heb ik 2 mogelijkheden: eerst een tweedehands goedkopere dslr kopen en dan met nieuwjaar een tweede (nieuwe) reflex kopen zodat ik 2 bodys heb en niet steeds van lenzen en instellingen moet wisselen! ofwel koop ik mij direct een nieuwe!
    en dan nogwat vraagjes , wat zijn zoal de goede nieuwe en tweedehands modellen voor de studie? alvast bedankt!

    grtz ken

  • #2
    Re: analoge en digitale cameras voor studies!

    Je Minolta setje is aardig compleet. Gewoon even kijken of die Minolta het nog doet en of batterijen nog verkrijgbaar zijn. Let op lichtlekkages, doe even de slutiertest en kijk of het foam van de spiegel niet verkruimeld is.

    Over aanschaf digitale body. Ik zou de vraag bij het opleidingsinstituut neerleggen.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: analoge en digitale cameras voor studies!

      ok welke van de 2 is volgens jou het best van de analoge? alvast bedankt
      ofwel zouik mij een digitale refelx (tweedehands) van rond de500 euro kopen en met nieuwjaar dan nog een tweede( eennieuwe van meer als 1000)! ofwel nu direct een nieuwe van rond de 1000 euro! maar dit is enkel een gedacht en zijn geen vaste budgetten!
      alvast thx

      Comment


      • #4
        Re: analoge en digitale cameras voor studies!

        De Minolta XG1 en de Canon AE1 zijn min of meer gelijkwaardig, de Minolta heeft wat meer objectieven. Indien die camera goed is zou ik die nemen.

        Ik zou, voordat je overgaat tot aanschaf digitale reflex + objectievenset even overleg plegen met je opleidingsinstituut. Voordat je het weet investeer je net verkeerd.

        Bedenk overigens dat kopen van een camera, bedienen van een camera en een foto maken totaal verschillende bezigheden zijn! Zeker bij digitale fotografie.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: analoge en digitale cameras voor studies!

          ok alvast bedankt voor je reactie, ik heb al contact gehad met het desbetreffende instituut en de leerlingen maar daar heeft iedereen verschillende , de ene heeft een fullframe camera en de andere heeft een budget model van 400 euro ! dusja!
          alvast bedankt

          Comment


          • #6
            Re: analoge en digitale cameras voor studies!

            Met name lenskeuze hangt af van onderwerp en je stijl van fotografie. Is dus strikt persoonlijk. Door te doen kom je erachter welkelenzen bij je passen.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: analoge en digitale cameras voor studies!

              ok, we mogen alleen vast objectiven (geen zooms gebruiken) en moetenb zeker een 50 of een 35mm hebben de rest kiezen we zelf!
              maar kwa bodys alleen al is er zoveel keuze dat het enorm moeilijk is om te kiezen!

              alvast bedankt

              Comment


              • #8
                Re: analoge en digitale cameras voor studies!

                als er nog iemand opmerkingen of tips heeft? of nog welke bodys dat goed zijn?
                alvast enorm bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: analoge en digitale cameras voor studies!

                  Van analoge bodies ken ik niets, maar als je van Canon, Nikon, Sony of Pentax een DSLR (of bij Sony een DSLT) neem is dat algemeen gesproken geen miskoop .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: analoge en digitale cameras voor studies!

                    dslt?
                    ok alvast bedankt voor de raad

                    Comment


                    • #11
                      Re: analoge en digitale cameras voor studies!

                      Een camera gelijkaardig aan een DSLR, met enkele specifieke voor- en nadelen. Zonder een gewone spiegel, maar met een semi-transparante spiegel ('pellicle mirror') en elektronische zoeker, in plaats van een optische . Momenteel alleen nog maar bij Sony.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: analoge en digitale cameras voor studies!

                        ahja ksnapet zo die zoekers dat eigenlijk een schermpje zijn!
                        alvast bedankt

                        Comment


                        • #13
                          Re: analoge en digitale cameras voor studies!

                          Ik heb jaren de AV-1 gebruikt en is het broertje van de AE-1 dacht ik ( de laatste heeft sluitertijd voorkeuze als ik mij niet vergis).De tele indertijd was een 135mm, groothoek weet ik niet meer .Toestel is niet weg maar weet het niet zo direct liggen.Altijd graag foto's mee genomen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: analoge en digitale cameras voor studies!

                            uhu ik denk dat de ae-1 en de minoltas het wel zullen doen als analoge, nu de digitale nog!
                            alvast bedankt!

                            Comment


                            • #15
                              Re: analoge en digitale cameras voor studies!

                              uhu enorm bedankt nogmaals! nu zat ik ook eens te kijken op het internet naar de 60D en de D7000!
                              nu zag ik dat de 60D slechts scherpstelt op 9 punten! is dit niet wat weinig? ook zag ik dat hij geen wieltje heeft om de iso in te stellen (de nikon heeft meer scherpstelpunten en wel een wieltje) nu is het kantelbaar scherm enzo wel een pluspunt bij de canon! een pluspunt bij denikon is ook de 2 geheugenkaart sleuven!
                              PS: waarom gaan de correcties voor slechtzienden maar tot -3 (ik heb -4 xD , dus het zal toch met bril of lenzen worden xD)
                              Last edited by cameraken; 26 augustus 2011, 01:12.

                              Comment

                              Working...
                              X