Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, maar twijfel welke camera ik best zou nemen.
    Momenteel beschik ik over een Panasonic Lumix DMC-FZ18.
    Ik ben best wel tevreden over dit toestel, maar zoek toch een camera met sterkere zoom.

    Ik ga graag wandelen en neem dan graag foto's van vogels, dieren, insecten, ... .
    Omdat het mij omslachtig lijkt om allerlei verschillende lenzen mee te sleuren lijkt mij een reflexcamera niet aangewezen. Of vergis ik mij hierin en is het toch mogelijk goede foto's te nemen van vogels, dieren op enige afstand en dan insecten, bloemen, ... in close-up zonder verschillende lenzen nodig te hebben?

    Ik heb al eens rondgekeken qua compact-camera's en twijfel hierbij tussen 3 modellen:
    - Canon Powershot SX30 IS ==> heeft de sterkste zoom, maar is de kwaliteit van afbeelding nog goed?
    - Lumix dmc-fz45
    - Lumix dmc-fz100

    Het verschil tussen de 2 lumix-camera's is mij echter ook niet echt duidelijk. Ik heb ergens wel gevonden dat de fz100 beter is qua filmkwaliteit, maar ik weet niet goed wat het verschil is wat foto's betreft.

    Of zijn er nog andere modellen die ik over het hoofd gezien heb?

    Mvg,

    Bram.

  • #2
    Re: Nieuwe camera

    voor vogels enz kan je een telezoom aanschaffen op een reflex

    dit is natuurlijk minder noodzakelijk mogelijks voor insecteren en zeker al niet voor bloemen dus een lange zoom heb je hier niet nodig

    mss al eens een bridge overwogen? a la g12 van canon? nikon e.a. hebben ook dergelijke toestellen maar heb praktisch geen ervaring met bridges
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera

      Een superzoom is altijd een compromis. Kijk eens bij Showcase Macro bij Lilybie, zij gebruikt een Panasonic maar met een macrovoorzetlensje.
      Verder kan ik je aanraden om de zoekfunctie te gebruiken. Nu je bent geregistreerd heb je toegang tot de uitgebreide zoekfunctie . Deze camera's zijn hier reeds uitvoering besproken.

      Comment

      Working...
      X