Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zware Hemel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zware Hemel



    >Klik hier voor grote versie<

    Namibië voelt een beetje als mijn tweede thuis - ik ben er talloze keren geweest, ging er ooit bijna wonen, en ik hou van het land. Toen ik vele jaren geleden voor het eerst naartoe ging, had nog nauwelijks iemand van Namibië gehoord, laat staan foto's gezien van het surrealistische landschap. Nu, jaren later, is het een van de meest populaire landschapsfotografiebestemmingen in Afrika, vind je overal op het internet foto's van het land, en voor een groot deel kan ik mijzelf dat kwalijk nemen - ik neem er immers al jaren groepen fotografen mee naartoe. Het gevolg is wel dat het steeds moeilijker wordt om met verrassende beelden terug te komen, zoals met alle iconische locaties. Tegelijkertijd is dat ook een voordeel, want het dwingt je om verder te denken dan de meest voor de hand liggende oplossingen - en dat levert eigenlijk altijd een betere foto op. En soms komt de hulp opeens uit een heel onverwachte hoek: het weer.

    Deze foto heb ik gemaakt aan het eind van de Namibië workshop van dit jaar. Het regenseizoen was het zwaarste uit de geschiedenis, en dat was overal in het landschap te merken. Zelfs hier, een van de droogste plekken op aarde, stond hier en daar water - een unicum. De meeste foto's die je van deze plek ziet kenmerken zich door felrode duinen met daarboven een strak blauwe lucht, en daar heb ik er dan ook vele duizenden van. Maar op deze ochtend begon de dag niet met zon, maar met laaghangende bewolking en mist. Het feest duurde ruim een uur, en ik heb nog nooit zoveel landschapsfoto's in zo'n korte tijd op dezelfde locatie gemaakt.

    D3s, AF-S 14-24/2.8, 1/13 @ f/8, ISO 200, focus blend
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: Zware Hemel

    Mag direct naar de HOF van mij !!
    www.VIMO.be - Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Zware Hemel

      Heel knap in beeld gebracht met de barsten in de grond die je mooi naar de boom leiden en naar het mooie contrast tussen de rode duinen en de donkere lucht
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: Zware Hemel

        Het desolate landschap heb je goed in beeld kunnen brengen.

        Groeten.
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Zware Hemel

          Dit is subliem !!!!
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Zware Hemel

            zeur modus aan: Marsel, ik krijg de indruk dat jij hier op BD komt juist om ons SUPER-JALOERS te maken over al die mooie reizen die jij maakt.

            Zeur modus af: prachtige beeld van een prachtige landschap.
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

            Comment


            • #7
              Re: Zware Hemel

              ..tja mijn voorganger zij het reeds...

              Prachtige plaat.
              Al vind ik deze nogal buitenaards.......
              Maar toch...


              HOF
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Zware Hemel

                Prachtige plaat Marsel, en zeker ook wel een unieke als je het mij vraagt...
                WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                Comment


                • #9
                  Re: Zware Hemel

                  schitterende foto
                  Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zware Hemel

                    Surrealistisch welhaast maar hoe dan ook prachtig. HOF beeld.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zware Hemel

                      Die zien we terug
                      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zware Hemel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                        zeur modus aan: Marsel, ik krijg de indruk dat jij hier op BD komt juist om ons SUPER-JALOERS te maken over al die mooie reizen die jij maakt.
                        en meteen even reclame maakt!
                        -----
                        maar tis een mooie shot, al vind ik de ruimte boven de boom wat te krap.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zware Hemel

                          Dat vind ik nu eens één van de mooiste foto's die ik ooit gezien heb.
                          Recht naar HOF en BOF ???
                          Ik plan al langer om naar Namibië te gaan en met deze foto ga ik mijn echtgenote zeker kunnen overtuigen ;-)
                          Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                          http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zware Hemel

                            Als jij post op BD is het er telkens boets op

                            greetz
                            Cheeta
                            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zware Hemel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                              Als jij post op BD is het er telkens boets op

                              greetz
                              Cheeta
                              Dat is, niet voor niets dat ik ze ook altijd al op 1x tegen kom.
                              Super platen...
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X