Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 aankopen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 aankopen of niet?

    Goededag,

    Ik ben van plan om een nieuwe body aan te kopen van nikon.
    Ik bezit een nikon camera dx40 met lenzen .
    lens 1:Nikon DX AF-s nikkor 18-55mm 135 5,6 Gi Ed(volgens mij de standard lens )
    2*Nikon -S Nikkor 55-200 1:4 5,6 G ED

    Ik ben, al geruime tijd geinteresseerd in de nikon D90 body.
    Als men de reviews leest op het internet moet dit een zeer goede camera zijn en de foto's zouden zeer goed zijn. Het filmen in hd interesseert mij niet zo erg....
    Maar ik hoorde dat deze camera al op een lijst stond van "verouderde" camera's en niet meer te krijgen zal zijn later.....
    Is het misschien beter om naar de D7000 over te stappen die wel 999euro is voor de body of toch nog een D90 aan te schaffen?599euro.

    Ik ben geen beroeps of zo ,dus maar een leek maar hou wel van mooie en goede kwaliteit.

    Wat kunnen jullie mij aanraden en adviseren?

    bedankt op voorhand,

    Patrick
    Last edited by Franciskine; 20 augustus 2011, 20:25.

  • #2
    Re: Nikon D90 aankopen of niet?

    De D90 maakt schitterende foto's en je krijgt veel camera voor weinig geld.
    Ja, hij mag dan wel de stempel krijgen van "verouderd" maar maakt nog steeds schitterende foto's (kijk maar eens op Flickr of hier op Showcase forum).
    En gebruik eens de zoekfunctie op dit forum en je zal dezelfde vraag enkele malen tegen komen met vele antwoorden

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 aankopen of niet?

      ik heb onlangs ook met de twijfel gezeten i.v.m. D90 of D7000,
      ik heb toen gekozen voor de D90 + 18-105mm lens.
      waarom heb ik dat gedaan:

      1 - omdat ik nog wat geld wilde besparen tov D7000
      2 - omdat ik dan een degelijke standaardlens bij had
      3 - en omdat deze D90 toch een heel betrouwbaar en goeie reputatie heeft

      ik vind mijn D90 tot nu toe een super goede camera, en ik vind de kwaliteit heel goed.
      natuurlijk zal de D7000 als nieuwe telg bij nikon het ook wel beter en super doen,
      maar ikzelf heb voldoende aan de functies en kwaliteit van de D90.

      groeten,

      johan
      https://www.facebook.com/SimplyMyPhotography
      nikon D7100&D90 / 18-105mm nikkor / 50mm f1.8 nikkor /
      70-200mm f2.8 sigma / 40mm nikkor macro / flits etc....

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 aankopen of niet?

        De D90 is verouderd maar een hele goede camera en zeer betaalbaar. Nadeel is dat er geen AF adjustemnt opzit. In slechts weinig gevallen zal je bemerken dat de camera verouderd is.

        Wil je het optimum halen uit deze goede beeldchip dan zal je wel beter glas moeten aanschaffen.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 aankopen of niet?

          d90 is een super camera die tot veel, zeer veel in staat is!
          zie mijn blog (linkje onderaan)
          alle foto's met een d90
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 aankopen of niet?

            Mijn D90 ga ik ook nog zo vlug niet vervangen zeer betrouwbaar toestel .

            mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 aankopen of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
              Mijn D90 ga ik ook nog zo vlug niet vervangen zeer betrouwbaar toestel .

              mvg Yves.
              ik ook niet, en moest het ervan komen, dan gaat die nog niet weg!!!
              is een uitstekende 2de camera
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 aankopen of niet?

                De D90 is een prima toestel. Daar is geen twijfel over.
                Je zal er zeker je tijd moeten over doen om alle mogelijkheden van dat toestel vlot onder de knie te krijgen want er zit wat op hoor

                Wil je nog hoger gaan dan moet je in een andere klasse gaan spelen.
                Jammer is dat het dan wel een centje meer zal kosten.
                Of je dat nodig hebt is een andere vraag.

                D90 en zet daar goed glas op en je plezier kan niet op.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 aankopen of niet?

                  Het was een fijne machine. Het is een fijne machine. Verouderd is een term die ze hebben
                  uitgevonden om goedgelovigen geld uit de zakken te kloppen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 aankopen of niet?

                    De D90 één van de beste DX-camera's die Nikon op de markt heeft gebracht in mijn ogen....uitpakken batterij opladen en direct prachtige foto's maken....dat kon ik niet zeggen van de D7000 spijtig genoeg....De D7000 is ook een prachtcamera maar eist toch wat meer van de koper in mijn ogen....en goed glas.

                    Mijn advies....koop de D90 en met het geld dat ge over houd t.o.v. de D7000 koop je een goede lens erbij...

                    Want aan iedereen...als ge geen foto's afdrukt op poster-formaat en bijna nooit boven de 2000 iso gaat is geen enkel verschil in beeldkwaliteit tussen de 2....enkel dat de D7000 wat meer snufjes heeft die het weer allemaal wat gemakkelijker maakt en een stof en waterdichte body...

                    En verouderd?????? Bij mij telt nog steeds de fotokwaliteit...je kunt zelfs met een oudere D70 prachtige plaatjes schieten....

                    grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 aankopen of niet?

                      Heb hier zowel een D90 als een D7000. De enige verschillen die ik (klein amateurke) ervaar tussen de twee.

                      1) Iso ruis is een pak beter bij D7000
                      2) D7000 is iets sneller vind ik (6bps)
                      3) U1 en U2 standen (lekker makkelijk wisselen van instellingen)

                      De vraag is natuurlijk, ... of dit alles nodig is.

                      Mijn advies, Ik kan enkel Templar bij treden. Koop een D90 + goede lens. Je zal meer uit een D90 met een goede lens halen, dan een D7000 met een minder goede lens.
                      Grt, Amaat
                      The fun begins where the road ends
                      BD Lidnummer : BD2057BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 aankopen of niet?

                        Inderdaad heb je dit allemaal nodig...en de ruis is inderdaad beter bij de D7000....maar je moet jezelf afvragen hoeveel foto's neem ik boven 1600 iso want tot daar is de D90 zeker heel goed...neem regelmatig foto's met mijn D90 op 2000 iso en ben steeds tevreden van het resultaat....ik druk dan ook geen posters af maar normaal formaat van foto....en inderdaad de U1 en U2 standen waren voor mij ook een verbetering zoals ook de 100% zoeker.....Enfin je moet voor jezelf uitmaken wat jezelf wilt...het zijn allebei goede camera's alleen vind ik de D90 gebruiksvriendelijker voor amateurfotografie....

                        grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 aankopen of niet?

                          Patrick,

                          Ik heb ook een D90, ondertussen reeds 2 jaar en als je alles wat hierboven staat leest, dan is alles gezegd. Prachtig toestel, hyper betrouwbaar en alle echt belangrijke knopjes onmiddellijk binnen bereik en niet verborgen in het menusysteem.

                          Omdat mijn volgende wellicht een full frame wordt koop ik nu beetje bij beetje duurder glas dat later ook voor een full frame kan dienen. Dat duurder glas werkt perfect samen met de D90. Je kan dus groeien, ook met deze camera.

                          Ik begon met een 18-105mm lens en die is prijs/kwaliteit zeer goed. Ook qua bereik is de lens uitermate geschikt als eerste lens.


                          Veel plezier met je toestel!

                          Riho
                          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 aankopen of niet?

                            tja , wa kan ik daar nog aan toevoegen.......
                            tis een " voor mij " prachtig goed toestel
                            Alex Angellis - Nikon D7000 - AF Nikkor 80-200mm 1:2.8D-ED - AF-S NIKKOR 50mm 1:1.8G - Tamron AF 17-50mm 1:2.8 IF XR DiII - AF-S Micro NIKKOR 85mm 1:3.5/G ED
                            www.alex-angellis.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 aankopen of niet?

                              Ik heb 'm ook net gekocht..tot nu toe zeer tevreden van, het is natuurlijk wel ff aanpassen maarja...

                              greetz

                              Wat ik wel vreemd vind is wanneer ik niet kijk door de zoeker, maar via het lcdscherm, golft het beeld daar precies op... Nog iemand?

                              Comment

                              Working...
                              X