Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pop-up flits geblokkeerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pop-up flits geblokkeerd

    Ik heb op een stevig reisje redelijk wat vuil op mijn camera gekregen (o.a. champagne en pak stof door de hevige wind). Op de reis zelf was alles nog in orde maar nu komt mijn ingebouwde flits niet meer omhoog.

    Het mechanisme klikt los maar zitten zodanig stroef dat de flits niet (of extreem traag) openklapt. Iemand tips om het openingsmechanise deftig uit te kuisen zodat de flits terug normaal openklapt?

    Groeten,

    Frederik

  • #2
    Re: Pop-up flits geblokkeerd

    Proberen met een spuitbus met perslucht.

    mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Pop-up flits geblokkeerd

      Dit hangt waarschijnlijk een beetje af van het merk/model van camera.
      Ik heb het ooit gehad dat er een drupje zeewater zijn weg gevonden had in het flitsmechanisme van m'n 350D. Meestal zitten in dat mechanisme zo één of twee metalen geleidertjes. Toen zat er wat roest tussen dit geleidertje en de schroef. De simpele oplossing was van dit vijsje eruit te draaien en dit wat op te schuren tot het roest eraf was. Vervolgens een beetje WD-40 en het was opgelost.
      Ik zou om te beginnen proberen om alle zichtbare scharnierpunten te voorzien van wat WD-40. Spuit het er wel niet rechtstreeks op maar spuit wat in een klein potje en gebruik een wattenstaafje om het aan te brengen, vervolgens de flits herhaaldelijk open en toe doen zodat de WD-40 zich kan verspreiden.
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

      Comment

      Working...
      X