Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

    Ik heb me net een tamron 70-300mm macro lens aangeschaft, nu stelt deze niet automatisch scherp. Kan dit dat zo'n lens niet op elk toestel automatisch werk? Manueel krijg ik hem mooi scherp maar auto doet hij dus niets.

  • #2
    Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

    Ik dacht dat de D3100 geen ingebouwde scherpstelmotor had...kan daar mischien aan liggen anders staat je knopje mischien op handmatig op de lens of body?

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Ik dacht dat de D3100 geen ingebouwde scherpstelmotor had...
      klopt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

        Wat dus betekent dat de lens altijd manueel ingesteld zal moeten worden?

        Comment


        • #5
          Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

          jep waarschijnlijk wel!!
          welke afkortingen staan erachter??

          deze: DI LD macro

          of: Di VC USD

          de USD versie is die met een scherpstelmotor in,de andere zal inderdaad niet gaan.


          narvraag doen bij aankoop is altijd handig, ofwel zelf even wa moeite doen om je wat in te lezen in de materie
          (voorkomt dergelijke "miskopen")
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

            Het is de Macro lens.
            En wetende dat ik me rot zoek naar info voor ik iets koop, ik wist gewoon niet af van de stelmotor in de camera of in de lens, ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan. Nu heb ik weer iets bij geleerd.
            Ik ga me dit weekend eens bezig houden met de lens, kijken of er zo toch mooie foto's mee kunnen getrokken worden manueel.

            Comment


            • #7
              Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

              Ik denk dat je ze best verkoopt.Kijk eens rond voor een nikkor AFS 70-300 VR, pracht lens vind je gemakkelijk 2e hands rond 275 euro.

              mvg Yves
              What you see is what you get

              Comment


              • #8
                Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

                WOW wacht effe, normaal gezien focus die lens WEL automatisch, die lens heeft normaal gezien een motor in de lens, waar heb je de lens gekocht en maak eens een foto van de doos (al de kanten). Ik heb juist dezelfde lens en gebruikte die met mijn Nikon D40 en ze had wel autofocus.
                Dus ofwel hebben ze je de foute lens verkocht ofwel is ze stuk, ik zou ze gewoon terug sturen.

                Comment


                • #9
                  Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  WOW wacht effe, normaal gezien focus die lens WEL automatisch, die lens heeft normaal gezien een motor in de lens.....
                  deze wel ja:
                  Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                    WOW wacht effe, normaal gezien focus die lens WEL automatisch, die lens heeft normaal gezien een motor in de lens, waar heb je de lens gekocht en maak eens een foto van de doos (al de kanten). Ik heb juist dezelfde lens en gebruikte die met mijn Nikon D40 en ze had wel autofocus.
                    Dus ofwel hebben ze je de foute lens verkocht ofwel is ze stuk, ik zou ze gewoon terug sturen.
                    Volgens mij klopt het wat je zegt als je namelijk op deze pagina kijkt http://www.tamron.com/nl/photolens/di_telephoto/ staat er aangegeven dat er wel degelijk een scherpstelmotor in zit.

                    Ik zou even met de combi teruggaan naar de winkel (indien mogelijk), laten zij maar even kijken of alles goed staat en dus de lens niet goed werkt, of dat er een knopje of instelling niet goed staat.
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

                      De huidige versie van de 70-300 van tamron heeft inderdaad een ingebouwde motor. Er zijn echter nog heel wat oudere versies in omloop die geen ingebouwde motor hebben. Moet je even kijken naar de lensmount. Zie je daar een schroefje zitten of niet? Als het er wel zit, dan zal de lens idd niet automatisch scherpstellen op je toestel, zit die er niet, is er iets mis met de lens/instellingen.



                      Zoiets als rechtsonder

                      Comment


                      • #12
                        Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

                        Ze ziet er dus uit als de tekening hierboven, dus met het schroefje, niet automatisch instelbaar via mijn toestel, spijtig. Nu ja ik heb er nog niet mee kunnen experimenteren dus ik weet nog niet welk resultaat ze gaat geven. Lukt het niet of trekt het op niets dan gaat ze terug de verkoop in.

                        Comment


                        • #13
                          Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter85 Bekijk bericht
                          Ze ziet er dus uit als de tekening hierboven, dus met het schroefje, niet automatisch instelbaar via mijn toestel, spijtig. Nu ja ik heb er nog niet mee kunnen experimenteren dus ik weet nog niet welk resultaat ze gaat geven. Lukt het niet of trekt het op niets dan gaat ze terug de verkoop in.
                          Nee stuur ze gewoon onmiddelijk terug, ze hebben je de verkeerde lens verkocht, wat ik trouwens altijd doe als ik een lens koop is erbij zetten op welke camera ik ze zet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

                            Hi,

                            Als je de lens dus terugstuurt en je geld terugkrijgt,
                            zou ik eens op jacht gaan naar een Nikkor 70-300.

                            Die liggen bij Mediamarkt-filialen nog wel eens voor mooie prijsjes.
                            Ik heb er één gescoord voor €399, een ander forumlid recentelijk voor €419.

                            Greetz, Peter
                            Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: tamron 70-300mm tamron op nikon D3100 stelt niet auto scherp! ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                              Volgens mij klopt het wat je zegt als je namelijk op deze pagina kijkt http://www.tamron.com/nl/photolens/di_telephoto/ staat er aangegeven dat er wel degelijk een scherpstelmotor in zit.
                              Dat staat op de website, maar hoe lang heeft deze lens misschien wel in de winkel gelegen en is het gewoon nog de oude lens, die geleverd is.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X