Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

    Mijn schoonpa is eindelijk z'n Aldi-camera beu en wil geen zo'n compacte vrouwencam meer. Z'n budget zou +- €500 zijn, ik dacht aan :

    Canon 1000D (€359 nieuw) + 2e hands Tamron 17-50 2.8 (€250) maar net €100 teveel, jammer dat er geen andere betaalbare 2.8 zoom is tweedehands

    Ik zou bvb een Olympus XZ-1 high-end compactje kopen in zijn geval, grotere sensor en super zoomlensje
    28-112mm equivalent lens & F1.8-2.5 maximum aperture
    Super lichtsterk en nice bokeh

    Mijn vraag bestaan er soms bridge camera's met redelijk lichtsterke lenzen ?
    Dit zou meer rond de €400-€500 kosten ook.

    De Canon Powershots ken ik (zelf nog gehad) en de G-series zijn wat te klein, hij wil echt een minimum bridge-cam grootte.

    Thanks!

  • #2
    Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

    Waarom leg je hem die 100 euro niet bij? Voor schoonvaderkensdag. Niet dat ik weet of
    dit bestaat, maar je kan het altijd uitvinden.

    Zelf heb ik een LX5, en daar zit ook een lichtsterk lensje op. 2.0 tot 3.3. Ze gaat van 24
    tot 90 mm. Alleen mag je dit niet vergelijken met een lichtsterke lens op een DSLR. Op
    2.0 heb je nog niet zo'n mooie bokeh als een Tamron op 2.8. Dit heeft onder andere met
    de grootte van de sensor te maken.

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

      Jamaar een LX5 is ook een compac, dan nog liever een Olympus XZ-1

      Maar hij zoekt een bridge of dslr zoals ik zei, groter van model.
      Bestaat er geen high-end bridge camera met goede zoomlens (misschien wat lichtsterker dan de anderen) ?

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Waarom leg je hem die 100 euro niet bij? Voor schoonvaderkensdag. Niet dat ik weet of
      dit bestaat, maar je kan het altijd uitvinden.

      Zelf heb ik een LX5, en daar zit ook een lichtsterk lensje op. 2.0 tot 3.3. Ze gaat van 24
      tot 90 mm. Alleen mag je dit niet vergelijken met een lichtsterke lens op een DSLR. Op
      2.0 heb je nog niet zo'n mooie bokeh als een Tamron op 2.8. Dit heeft onder andere met
      de grootte van de sensor te maken.

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

        En al gedacht aan de nieuwste superzooms.
        Ik denk hier sterk aan vooral om steeds bij de hand te hebben en niet mijn volledige fototas te moeten mee zeulen en dat op mijn vele fietstochten.
        Kijk bv hier eens
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        Heb hier al zeer goede reviews over gelezen en als je ook wil filmen kijk dan die HD-filmpjes maar eens op You Tube. (sony dsc-hx100)
        Groetjes Rob

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

          Ben je op zoek naar hoge lichtsterkte en een mooi bokeh dan moet je een camera nemen met een zo groot mogelijke sensor.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

            Je kan, misschien kon, Oly Pen P1 en PL1 kopen voor €300 met een 14-42 3,5-5,6 niet zo lichtsterk maar een leuke camera. Voor €300 heb je Panasonic 45-200 en dan heb je toch een leuk bereik. Voordeel van verwisselbare lenzen is dat je de investering kan spreiden.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

              Waarom laat je hem voorlopig niet met een iets goedkopere zoom lens op de 1000D beginnen? Ik weet zelf niks van lenzen voor Canons, maar ik veronderstel dat die ook wel zullen bestaan... Als hij de smaak te pakken heeft zal hij zelf wel de f2.8 lens kopen...
              mvg
              Bert

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                Ben je op zoek naar hoge lichtsterkte en een mooi bokeh dan moet je een camera nemen met een zo groot mogelijke sensor.
                Inderdaad, DEZE lijkt mij wel iets.

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                  Mijn schoonpa is eindelijk z'n Aldi-camera beu en wil geen zo'n compacte vrouwencam meer. Z'n budget zou +- €500 zijn, ik dacht aan :

                  Canon 1000D (€359 nieuw) + 2e hands Tamron 17-50 2.8 (€250) maar net €100 teveel, jammer dat er geen andere betaalbare 2.8 zoom is tweedehands

                  Ik zou bvb een Olympus XZ-1 high-end compactje kopen in zijn geval, grotere sensor en super zoomlensje
                  28-112mm equivalent lens & F1.8-2.5 maximum aperture
                  Super lichtsterk en nice bokeh

                  Mijn vraag bestaan er soms bridge camera's met redelijk lichtsterke lenzen ?
                  Dit zou meer rond de €400-€500 kosten ook.

                  De Canon Powershots ken ik (zelf nog gehad) en de G-series zijn wat te klein, hij wil echt een minimum bridge-cam grootte.

                  Thanks!
                  Het probleem met lichtsterke lenzen op compactcamera's is dat de sensor nog steeds erg klein is en je in de praktijk betere resultaten behaalt met een instapdslr en (trage) kitlens. Dat is dan ook meteen wat ik je aanraad. Als je schoonvader geen 'vrouwencamera' wil hebben, dat hij dan een d3000+kitlens (nu in carrefour voor €299, laatste stuks) koopt. Je kan ook iets duurder gaan, maar als het budget niet op moet, lijkt me dat een leuke optie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

                    Carrefour? Das passé, hier zijn alle filialen gesloten, enkel nog kleine gb-kes met voeding...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

                      Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                      Carrefour? Das passé, hier zijn alle filialen gesloten, enkel nog kleine gb-kes met voeding...
                      In die van borsbeek hadden ze er toch nog.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging Aldi-cam : 1000D+17-50 2.8? Bridge met lichtsterke lens, bestaat dit?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Inderdaad, DEZE lijkt mij wel iets.
                        Kunt u mij zo'n Hasselblad bezorgen voor 500€ (lens moet niet inbegrepen zijn )
                        Nikon Df

                        Comment

                        Working...
                        X