Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bocht bij Hverir

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bocht bij Hverir

    .

    .
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Bocht bij Hverir

    Die gele pijltjes zijn hier als de kers(en) op de taart.
    Een omzetting naar zwart-wit en enkel die pijltjes in kleur laten zou misschien ook wel leuk zijn.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

    Comment


    • #3
      Re: Bocht bij Hverir

      opvallende kleurschakeringen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Bocht bij Hverir

        Zo'n bocht maken mijn gedachten, van 's morgens vroeg tot vaak een stuk in de nacht. En
        dan zijn ze verwonderd dat ik er af en toe uitvlieg. Mooie foto.

        Comment


        • #5
          Re: Bocht bij Hverir

          Ah waar is de tijd toen de bocht nog in gravel lag ?

          Mijn hart smelt weeral maar toch de volgende opmerking : er klopt iets niet aan de titel. Hverir is een verzamelnaam voor "hete bronnen" zoals je ook wel terugvindt in Hverasvaedi, Hveravellir, Hveragerdi, Hverarönd.... en verwijst dus niet naar een locatie of plaats. "Bocht bij hete bronnen" als titel lijkt te verwijzen naar een locatie maar is het niet, alsof je in Zweden een foto zou plaatsen van "Het huset" of in Noorwegen zou praten over "De Lofoten".
          De juiste naam van de plaats is m.i. Námaskard maar anderen noemen het ook wel Hverarönd. Het bordje langs de baan met "Hverir" betekent dus enkel : hete bronnen.

          Leuke anekdote is overigens dat ze enkele weken geleden deze baan moesten poederen omdat ze begon te smelten en dus glibberig werd. De asfaltmengeling is niet berekend op hittegolven van boven de 20° C

          PaulM

          Comment


          • #6
            Re: Bocht bij Hverir

            Heel knappe lijnen en mooi licht
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Bocht bij Hverir

              Mooie vloeiende lijnen, niet alleen van de bocht maar ook van de heuvels. Dat in combinatie met die speciale kleuren maakt dat het een hele mooie foto geworden is
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: Bocht bij Hverir

                Ik herken de bocht direct en wil er zo terug naar toe.
                Mooi vastgelegd
                Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                Comment


                • #9
                  Re: Bocht bij Hverir

                  Heel knap
                  Groetjes Hilde
                  http://hildeg.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bocht bij Hverir

                    Mijn hart smelt weeral maar toch de volgende opmerking : er klopt iets niet aan de titel. Hverir is een verzamelnaam voor "hete bronnen" zoals je ook wel terugvindt in Hverasvaedi, Hveravellir, Hveragerdi, Hverarönd.... en verwijst dus niet naar een locatie of plaats. "Bocht bij hete bronnen" als titel lijkt te verwijzen naar een locatie maar is het niet, alsof je in Zweden een foto zou plaatsen van "Het huset" of in Noorwegen zou praten over "De Lofoten".
                    De juiste naam van de plaats is m.i. Námaskard maar anderen noemen het ook wel Hverarönd. Het bordje langs de baan met "Hverir" betekent dus enkel : hete bronnen.
                    Bedankt voor de uitleg Paul. Ik had inderdaad van tevoren op een kaart de naam Námaskard gezien, maar eenmaal bij de plaats zag ik alleen de bord Hverir. Had zelf iets verder op de weg gezocht of er toch misschien nog een tweede geothermische stuk was aan de zuid kant van de weg. Daarna besloot ik dat de naam toch maar Hverir moesten zijn.

                    Langzaam wordt ik toch een beetje wijzer...

                    PS van mij zeggen mensen altijd dat ik uit "Afrika" komt
                    Last edited by Helen; 21 augustus 2011, 16:48.
                    vriendelijke groeten, Helen
                    Updated WWW.HELENICA.NL
                    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bocht bij Hverir

                      Lekkere compositie met die slinger door de foto, mooi landschap ook. Ik twijfel een beetje over het lichte randje lucht boven, ik denk dat ik de foto toch liever zonder dit felle stuk lucht zie.
                      WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bocht bij Hverir

                        Mooie beeld opbouw.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bocht bij Hverir

                          Goh! mooi dat licht en al die lijnen.

                          groetjes

                          moniq
                          groetjes, moniq (BD1321BE)

                          A picture paints a thousand words

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bocht bij Hverir

                            Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                            Bedankt voor de uitleg Paul. Ik had inderdaad van tevoren op een kaart de naam Námaskard gezien, maar eenmaal bij de plaats zag ik alleen de bord Hverir. Had zelf iets verder op de weg gezocht of er toch misschien nog een tweede geothermische stuk was aan de zuid kant van de weg. Daarna besloot ik dat de naam toch maar Hverir moesten zijn.

                            Langzaam wordt ik toch een beetje wijzer...

                            PS van mij zeggen mensen altijd dat ik uit "Afrika" komt
                            Haha van mij denken ze dat ik altijd naar de Noorpool op vakantie ga, laat ze maar denken.
                            Maar alweer een bewijs dat IJslands een vreselijk moeilijke taal is.

                            Er is idd geen tweede geothermische veld ten zuiden van Námaskard, aan de noordkant heb je dan weer het prachtige Leihrnjúkur met Krafla en Viti maar dat zal je wel weten. Het gebied is een van de populairste in IJsland en zeer terecht, in dat opzicht verbaast het me dat ze er in slagen om een aantal zeer fantastische locaties in de streek vrij onbekend te houden. Ik heb deze zomer een hele week rondgehangen in Mývatn in een oude boerderij die ik gratis mocht gebruiken van goeie vrienden die daar een enorm areaal aan eigendom hebben en we zijn daar twee dagen op stap geweest op zijn IJslands, dit wil zeggen op een manier waarbij veldversnellingen, grote grondspeling en terreinbanden écht wel van pas komen Ik moet op dat moment toch wel eens gniffelen met de superjeep- en safaritoestanden. Verschrikkelijk jammer dat ze het gebied rond Lofthellir hebben verhuurd aan iemand die ze daar sarcastisch "The Caveman" hebben genoemd. Op de IJsgrot zit er tegenwoordig een slot

                            Maar goed, IJsland is één van mijn zwakke punten en eenmaal ik erover begin ben ik niet te stoppen zo ook weer hier. Ik geef toe dat ik niet veel reageer op foto's maar dat wil niet zeggen dat ik niet kijk en in dit opzicht moet ik toch wel even vermelden dat ik het gevoel heb dat je behoort tot dat soort mensen die écht gekeken heeft en dan bedoel ik : niet alleen met de ogen.

                            Jájájá

                            PaulM (zoekt nog altijd mensen die me kunnen vertellen waarom ik in feite alweer ben teruggekeerd)

                            Comment

                            Working...
                            X