Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix LX5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix LX5

    Vandaag heb ik mij dit toestelletje aangeschaft om eens zonder veel fotobagage te kunnen vertrekken op vakantie. Aangezien het de vierde keer is dat wij dezelfde plaats aandoen hebben wij het op fortografisch gebied al een beetje gehad. Voldoende reden om dus een compact toestelletje aan te schaffen.
    Ik heb de indruk dat dit toestel in zijn prijsklasse één van de betere is. De eerste indrukken zijn al niet slecht. Maar wat mij onmiddellijk opviel is dat de fabrieksinstelling nogal een hoog saturatiegehalte heeft. Er zal wel één en ander bijgesteld kunnen worden, maar ik heb de indruk dat dit wat eigen is aan die compacte toestellen. Wat denken jullie daarover?
    Zijn er interessante tips qua instelling die jullie kunnen delen ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Panasonic Lumix LX5

    Hallo Pol;
    Ik heb zelf de LX5 en ben er zeer tevreden van....de kleuren worden iets meer weergegeven dan normaal...je kan daar wel nog iets aan veranderen denk ik maar heb dat ook nog niet nagekeken...als mijn vrouw foto's neemt staat hij meestal op de AI -stand en ik moet zeggen deze stand geeft wel al zeer mooie plaatjes....enkel binnen durft hij nogal rap een 800 iso aanduiden,en dit vermijd ik door op de A-stand foto's te nemen en in de menu het diafragma op max 200 te zetten zodat jezelf kunt spelen met de sluitertijd en diafragma....
    Ik moet zeggen ben er zeer tevreden van hebben hem meegenomen voor de eerste keer naar gran canaria en zeer mooie plaatjes meegenomen....schrok zelf soms hoe scherp ze waren en je zag soms geen verschil met mijn D90echt waar de leicalens is super...


    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix LX5

      kleuren zijn geweldig vind ik maar ik begrijp je niet als je zegt ; dit vermijd ik door op de A-stand foto's te nemen en in de menu het diafragma op max 200 te zetten , diafrgma op 200 ?
      Last edited by koen1950; 20 augustus 2011, 10:04.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix LX5

        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Vandaag heb ik mij dit toestelletje aangeschaft om eens zonder veel fotobagage te kunnen vertrekken op vakantie. Aangezien het de vierde keer is dat wij dezelfde plaats aandoen hebben wij het op fortografisch gebied al een beetje gehad. Voldoende reden om dus een compact toestelletje aan te schaffen.
        Ik heb de indruk dat dit toestel in zijn prijsklasse één van de betere is. De eerste indrukken zijn al niet slecht. Maar wat mij onmiddellijk opviel is dat de fabrieksinstelling nogal een hoog saturatiegehalte heeft. Er zal wel één en ander bijgesteld kunnen worden, maar ik heb de indruk dat dit wat eigen is aan die compacte toestellen. Wat denken jullie daarover?
        Zijn er interessante tips qua instelling die jullie kunnen delen ?
        Ik werk sowieso in RAW, dan doen al die instellingen er niet toe.
        Standaard staat die op A-priority wijd open diafragma, indien nodig switch ik naar M.
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix LX5

          Ah, dit topic ga ik even volgen. Ik overweeg ook een LX5 aan te schaffen.

          L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix LX5

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
            Ah, dit topic ga ik even volgen. Ik overweeg ook een LX5 aan te schaffen.

            L.
            Ik heb die vorig jaar aangeschaft. M'n review (eigen indruk, geen puur technische review) kan je indien geintereseerd nalezen op m'n blog.
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix LX5

              Deze camera is meer spannendhttp://www.dhgate.com/wholesale+cameras.html#asc0801-fcate-4http://www.dhgate.com/wholesale+came...sc0801-fcate-4

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Lumix LX5

                Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                Ik heb die vorig jaar aangeschaft. M'n review (eigen indruk, geen puur technische review) kan je indien geintereseerd nalezen op m'n blog.
                Had ik inderdaad bekeken vooraleer de knoop door te hakken. Fijn werk.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Lumix LX5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Hallo Pol;
                  Ik heb zelf de LX5 en ben er zeer tevreden van....de kleuren worden iets meer weergegeven dan normaal...je kan daar wel nog iets aan veranderen denk ik maar heb dat ook nog niet nagekeken...als mijn vrouw foto's neemt staat hij meestal op de AI -stand en ik moet zeggen deze stand geeft wel al zeer mooie plaatjes....enkel binnen durft hij nogal rap een 800 iso aanduiden,en dit vermijd ik door op de A-stand foto's te nemen en in de menu het diafragma op max 200 te zetten zodat jezelf kunt spelen met de sluitertijd en diafragma....
                  Ik moet zeggen ben er zeer tevreden van hebben hem meegenomen voor de eerste keer naar gran canaria en zeer mooie plaatjes meegenomen....schrok zelf soms hoe scherp ze waren en je zag soms geen verschil met mijn D90echt waar de leicalens is super...


                  Prachtige beelden. De kleuren zijn hier zeer natuurgetrouw.
                  Maar ik begrijp ook niet goed wat je bedoelt met 'in het menu het diafragma op max 200 te zetten'. Is het niet de ISO-waarde dat je bedoelt ?
                  Last edited by enero; 19 augustus 2011, 12:07.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic Lumix LX5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                    Ik werk sowieso in RAW, dan doen al die instellingen er niet toe.
                    Klopt inderdaad. Dat doe ik steeds met mijn Nikon D300. Maar de bedoeling met dit toestel is iets meer in jpeg te werken, iets meer "point and shoot" en om nadien niet al te veel nabehandelingen te moeten doen. Voor het serieuzere werk heb ik mijn spiegelreflex. Vandaar dat ik zoek om mijn saturatie wat te temperen. De fabrieksinstelling is volgens mij qua kleurweergave iets te rijk.
                    En ik ben natuurlijk heel blij dat het toestel de RAW-mogelijkheid biedt want je kan dan uiteraard nog alle richtingen uit.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic Lumix LX5

                      Ik heb sinds 1jaar zijn voorganger, de LX3, en ben zeer tevreden.
                      Heb wel één en ander ingesteld zoals max ISO en 2 voorgeprogrammerde standen waarvan 1 z/w.
                      Denk dat de LX5 wel bij de top van de compacte fototoestellen hoort.
                      Die lensdop vond ik eerst nogal "ambetant" maar ben er ondertussen aan gewend geraakt.
                      Ik neem omzeggens altijd foto's RAW, het bijgeleverd programma Sylkipix is prachtig, spijtig genoeg niet in het Nederlands (Engels, Frans, ... maar geen Nl)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic Lumix LX5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                        Ik heb die vorig jaar aangeschaft. M'n review (eigen indruk, geen puur technische review) kan je indien geintereseerd nalezen op m'n blog.
                        Had ik ook al gezien, bedankt!

                        L.
                        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic Lumix LX5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Prachtige beelden. De kleuren zijn hier zeer natuurgetrouw.
                          Maar ik begrijp ook niet goed wat je bedoelt met 'in het menu het diafragma op max 200 te zetten'. Is het niet de ISO-waarde dat je bedoeld ?
                          Inderdaad de iso-waardeIk was mis....diafragma op 200 zou niet al te lichte foto's geven vrees ik

                          grtz

                          Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic Lumix LX5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                            Ik heb sinds 1jaar zijn voorganger, de LX3, en ben zeer tevreden.
                            Heb wel één en ander ingesteld zoals max ISO en 2 voorgeprogrammerde standen waarvan 1 z/w.
                            Denk dat de LX5 wel bij de top van de compacte fototoestellen hoort.
                            Die lensdop vond ik eerst nogal "ambetant" maar ben er ondertussen aan gewend geraakt.
                            Ik neem omzeggens altijd foto's RAW, het bijgeleverd programma Sylkipix is prachtig, spijtig genoeg niet in het Nederlands (Engels, Frans, ... maar geen Nl)
                            Ik heb mij de automatische lensdop aangeschaft voor de LX5 namelijk deze


                            Bekijk hier het overzicht van onze JJC lensdoppen/bodydoppen; bij CameraNU.nl altijd scherp geprijsd en snel geleverd!


                            En deze staat er bij mij op als ik op vakantie ben...heel handig!!!

                            grtz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic Lumix LX5

                              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                              Ik heb mij de automatische lensdop aangeschaft voor de LX5 namelijk deze


                              Bekijk hier het overzicht van onze JJC lensdoppen/bodydoppen; bij CameraNU.nl altijd scherp geprijsd en snel geleverd!


                              En deze staat er bij mij op als ik op vakantie ben...heel handig!!!

                              grtz

                              Templar
                              Geeft dit geen weerstand bij het uittreden van de lens zodat het de motor extra belast ?
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X