Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concertfotografie

    Hallo allemaal,

    Graag zou ik wat tips willen voor concert/band fotografie.
    Ik heb laatst een shoot gedaan bij een band waarbij het licht erg minimaal was.
    Camera: Canon 1000D en lens Sigma 70-200 f2.8.
    Dit is het resultaat



    Ik heb die avond al veel met mijn instellingen gespeeld om zo goed te kunnen oefenen met deze lens.
    Ook heb ik al mijn iso erg hoog gezet 800-1600 en een lage sluitertijd gebruikt.

    Heeft iemand nog verder tips? Morgen ga ik ze weer fotograferen in een andere omgeving. Dit was in een tent met 1 a 2 verschillende kleuren lichten. Morgen wordt het een cafe.
    Alvast Bedankt!

  • #2
    Re: Concertfotografie

    Het kan aan mijn laptop liggen, maar bij mij zijn de foto's niet zichtbaar...

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Concertfotografie

      Ik zie de foto's ook niet

      Comment


      • #4
        Re: Concertfotografie

        Foto 1


        Foto 2


        Hij linkt gewoon de verkeerde url van flickr

        Comment


        • #5
          Re: Concertfotografie

          Iso 1600 is dikwijls nog te weinig.

          Ik heb ook altijd een f2 of f1.4 lens bij...

          Als je onderbelicht, kan je kortere sluitertijden krijgen en dus meer scherpte, maar wel donkerder.

          En dikwijls moet je gewoon wachten op beter licht, dat komt altijd wel !
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Concertfotografie

            wachten op het juiste licht is inderdaad een goede tip!

            Comment


            • #7
              Re: Concertfotografie

              en gewoon de muziek mee luisteren. Lange noten, tragere passages, danspasjes zijn op hun stilst op de eerste en derde tel.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Concertfotografie

                En niet bang zijn je iso te verhogen: een correct belichte foto op iso1600 geeft minder ruis dan een onderbelichte op iso800 die je later moet bewerken.
                Nikon Df

                Comment


                • #9
                  Re: Concertfotografie

                  Vermijd concerten met veel rood en geel licht, dan wordt het echt moeilijk.Ben zelf ook al een tijdje aan het zoeken en vind het aartsmoeilijk: http://janten.jalbum.net/Herbakkersfestival%202011/
                  Een Sigma 70-200mm 2.8 vind ik nochtans een goede keuze maar denk ook van eens een vast F1.4 aan te schaffen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Concertfotografie

                    heb zelf nog niet veel ervaring met concerten maar merkte dit weekend wel dat de lichttechnieker tijdens de opbouw en daarna ook tijdens de soundcheck(s) veel (wit) licht op het podium zette zodat de muzikanten voldoende zagen om op te bouwen. dus hou je ook klaar tijdens een soundcheck om interessante foto's te trekken. er is dan vaak ook meer ruimte voor het podium om rond te lopen omdat de toeschouwers nog aan de toog staan te wachten tot het begint (bij festivals toch
                    -----------------
                    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Concertfotografie

                      misschien rekening houden met 't feit dat 't meestal niet de artiesten zelf zijn die de soundcheck doen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Concertfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                        misschien rekening houden met 't feit dat 't meestal niet de artiesten zelf zijn die de soundcheck doen...
                        maar bij die kom je niet binnen met een camera......
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Concertfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                          misschien rekening houden met 't feit dat 't meestal niet de artiesten zelf zijn die de soundcheck doen...
                          hang er vanaf wie je 'artiest' noemt. het overgrote deel van alle muzikanten zal toch wel zelf zijn soundcheck doen, maar dat zijn dan de duizenden bands die overal te velde de feesttenten en de pensenkermissen opluisteren. voor mij zijn dat toch ook artiesten die mogen gefotografeerd worden (meestal toch
                          gewoon een klein pleidooi voor al die hobbyisten waar we als luisteraar en fotograaf ook veel plezier aan kunnen beleven
                          -----------------
                          www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                          Comment

                          Working...
                          X