Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 upgrade naar D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40 upgrade naar D90

    Een halfjaar geleden heb ik een Nikon D40 + 18-55mm kit lens aangeschaft om als amateur de fotografie te ontdekken. Nu na een halfjaar 'spelen' en wat foto's getrokken te hebben met iemand anders zijn camera (D90 + 18-105mm VR) wou ik toch maar eens upgraden.

    Zoom is voor mij belangrijk, ik trek graag foto's van mensen/materiaal op fuiven etc, je staat dan namelijk niet altijd vlak bij het object. Een beetje in een zotte bui heb ik vorige week een Sigma 18-200mm OS lens gekocht. Heb speciaal gelet dat er OS aanwezig was aangezien je op 200mm toch wel iets of wat stabilisatie kan gebruiken.

    Nu blijft de D40 body wel een 'goedkope' body.. De kwaliteit van de D90 spreekt mij aan, ook de video functie klinkt zéér tof (al blijkt die vrij beperkt te zijn).

    Nu lees ik ergens anders dat de sigma een niet al te scherpe lens is en dat het bij een D90 negatief zou uitvallen aangezien die dubbel zoveel pixels heeft en de scherpte waarschijnlijk dubbel zoveel zou opvallen?

    Moet ik dan beter bij de D40 blijven en zal de kost van de D90 een nutteloze kost zijn? De sigma lens heeft mij 280EUR gekost en dacht toch wel dat het een iet of wat deftige lens zou zijn..

    Bedankt voor de info!

  • #2
    Re: Nikon D40 upgrade naar D90

    De D90 staat voor het ogenblik zeer scherp geprijsd ,als je de middelen hebt doen zou ik zeggen .Kwaliteit van uw fotos met de Sigma 18-200 zal zeker nog meevallen.

    mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40 upgrade naar D90

      Een D90 zal zeker een grote stap vooruit zijn. Aan de huidige prijs zou ik niet twijfelen.
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40 upgrade naar D90

        Je moet nu ook geen wonderen gaan verwachten, maar dat is toch geen slechte lens hoor.
        Mijn nonkel heeft net dezelfde combi (D90 + sigma 18-200) en ik vind dat best wel fijn om mee te werken.
        En ja, bij sigma moet je wat geluk hebben qua scherpte (niet dat ze allemaal slecht zijn)

        Enige nadeel kan zijn dat het geen lichtsterke lens is, aangezien je graag partyfotografie doet.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40 upgrade naar D90

          hier ook van d40 naar d90 gegaan!!

          een ferme stap vooruit

          niet twijfelen
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40 upgrade naar D90

            Hier ook!
            Alleen al het hebben van een LCD-display was een hele verademing
            Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D40 upgrade naar D90

              Hoi,

              Zeker voor de d90 gaan. Ik ben nog steeds superblij met de mijne!!
              zeer gebruiksvriendelijk en goede kwaliteit foto's en filmpjes (ook geluid is prima). Eens uitgeprobeerd bij een optreden van mijn zusje. En door het geroezemoes van het publiek was de muziek en zang goed te horen.

              groetjes anne

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D40 upgrade naar D90

                Ben in juni van de D40 (na 2 jaar) naar de D7000 overgestapt. Ook lang getwijfeld aan de D90. Maar uiteindelijk toch voor de D7000 gegaan, wegens nog nieuwer en nog wat meer mogelijkheden. Maar denk dat de D90 ook al een enorm verschil is.

                Bij de D40 had ik dezelfde lens als jij, nu de 18-105. Groot verschil. Heb er ook nog de Nikon 70-300 bij.

                Ben enorm tevreden met de overstap!
                Vooral de instellingen op de D7000 = enorm verschil met de D40. Je moet bijna niet in de menu's zijn.

                Doen!
                Nikon

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D40 upgrade naar D90

                  Ik hoop dat je content bent van je nieuwe D90
                  Groetjes.
                  Banderas707

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D40 upgrade naar D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door banderas707 Bekijk bericht
                    Ik hoop dat je content bent van je nieuwe D90
                    Groetjes.
                    Banderas707
                    Zéér tevreden!

                    Comment

                    Working...
                    X