Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Camera, Tips welkom!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste Camera, Tips welkom!

    Hallo,
    ik ben bijna 18 en ben aan het overwegen om een camera te kopen.
    Ik ben heel geïnteresseerd In fotografie. Trek ik ongelooflijk veel foto's om ze daarna te selecteren en te bewerken.
    Heb nu een digitale camera van BENQ DC X835. Maar zou liever een camera willen met spiegeleffect en verwisselbare lens.
    Welke fototoestel zouden jullie mij dan aanraden?

  • #2
    Re: Eerste Camera, Tips welkom!

    welkom en gebruik eens zoeken hier op het forum.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eerste Camera, Tips welkom!

      Koop gewoon de camera die je lekker vind om mee fotograferen.
      Probeer van alle merken eens hoe de camera in de hand ligt, de bediening, de menu's.
      Wat je aanspreekt koop je.
      Welk merk het is doet er niet echt toe, alles is ongeveer even goed.

      Daarnaast maakt de lens nogal verschil dus wanneer je overstapt op een spiegelreflex is dus de vraag welke lens je gaat kopen misschien nog wel belangrijker dan welke camera.

      Beperk je niet tot de twee grote spelers in het DSLR-landschap, Canon en Nikon, maar bekijk ook eens Pentax, Sony etc.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste Camera, Tips welkom!

        wat is het budget en wat fotograaf je graag
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Eerste Camera, Tips welkom!

          Oorspronkelijk geplaatst door vlinder' Bekijk bericht
          Hallo,
          ik ben bijna 18 en ben aan het overwegen om een camera te kopen.
          Ik ben heel geïnteresseerd In fotografie. Trek ik ongelooflijk veel foto's om ze daarna te selecteren en te bewerken.
          Heb nu een digitale camera van BENQ DC X835. Maar zou liever een camera willen met spiegeleffect en verwisselbare lens.
          Welke fototoestel zouden jullie mij dan aanraden?
          Gelijk welke instap spiegelreflex camera is perfect om de eerste stappen te zetten in DSLR's. Keuze van het merk hangt af van wat jij het mooiste vind en het beste in de hand ligt want ze zijn allemaal even goed...
          Aangezien je niet echt vermeld wat je juist fotografeert, veronderstel ik dat het "vanalles" is...? Dan blijft mijn raad hetzelfde. Eender welke (recente) instap DSLR zal voldoen.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Eerste Camera, Tips welkom!

            Het voordel van Canon en Nikon is dat er veel meer gebruikte lenzen te koop zijn. Kan een bom duiten schelen!
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Eerste Camera, Tips welkom!

              Tips welkom schreef u?
              Na je registratie kan je de uitgebreide zoekfunctie gebruiken. Je kan ook onder "Camera" even bladeren tussen pakweg de laatste 5 bladzijden en zal je zien dat er héél véél zijn met dezelfde vraag . Mijn beste tip voor u

              Comment


              • #8
                Re: Eerste Camera, Tips welkom!

                hoi , welkom hierzo

                Ik ben 21 en heb ongeveer een maandje geleden mijn eerste reflex cam gekocht.

                Eerst gebruikte ik een gewone digitale camera die je overal wel kan vinden. Mooie fotos en niet duur.
                Later ben ik wat gaan uitproberen met de semi-prof camera van mijn broer en omdat ik die meer gebruikte dan hij de zijne heb ik besloten zelf een reflex te kopen.

                Ik heb de Canon EOS 600D gekocht , volgens velen een goed instapmodel , en tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. Ik heb voor deze gekozen voornamelijk voor het kantelbare scherm (wat het ook duurder maakt). Daarnaast had ik voor het merk canon gekozen omdat men pa nog lenzen had die erop pasten (handig meegenomen dus).

                Laat je niet vangen door het aantal MPixels zoals ik heb gedaan ; als je echt een mooie foto voor een poster wil maken kan je voor veel Mp gaan maar anders zijn de 18Mp die ik heb echt te veel.(ook van aantal bytes).

                Als je niets hebt liggen kijk je best even of er packs zijn. Je hebt een lens , kaartje enzo nodig. Verder kocht ik nog een UV-filter en extra batterij erbij. Zonnekap zou wel handig zijn.

                Lenzen kan je goedkoper via andere merken kopen voor je toestel


                ik kan je ook konijnenberg aanraden (gwn googlen)

                succes met de keuze

                greetz

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste Camera, Tips welkom!

                  Ik heb toevallig vorige week ook net mijn eerste aangeschaft.
                  Daarvoor ook een instap model genomen, heel veel zitten rond kijken en ook ik kwam bij de 2 merken uit, canon en nikon, ik twijfelde dan tussen de nikon d3100 en canon 550d.
                  De reden is gewoon omdat je er imens veel lenze voor vindt, ook van andere merken dan hunzelf is het gamma heel uitgebreid. Wil je wat uitsparen vindt je op de 2dehands markt ook een overvloed aan materiaal van hun.

                  Ik vondt de 2 camera's ongeveer evenwaardig, in theorie was de canon 550d ietje beter maar mijn keuze is de nikon D3100 geworden, grootste reden was dat hij iets goedkoper was en hier in de winkel een mooi pakket stond met 2 lenzen, een kaartje en tas. Was ik meteen gesteld.

                  Ook in de toekomst is het altijd handig dat je je lenzen kunt over zetten per merk, dus je later enkel een nieuw body moet aanschaffen.

                  Comment

                  Working...
                  X