Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D mkIII of 5D mkII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1D mkIII of 5D mkII?

    Hallo allemaal,

    Op dit moment fotografeer ik met de Canon 40D.
    Eén van mijn favoriete onderwerpen is paardensport.
    Ik gebruik hierbij meestal het Canon 70-200 IS objectief.

    Nu overweeg ik om tweedehands de Canon 1D mark III aan te schaffen. Ik heb er één gevonden die er puntgaaf uitziet, +/- 18000 kliks heeft gemaakt en 1500 euro moet kosten.

    Is dit een goede keuze of zou de 5D mark II (eventueel nieuw) een betere optie zijn?

    Ik krijg graag advies!

    Bedankt alvast!

  • #2
    Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

    Beste,

    als je aangeeft dat je vooral paardensport gaat gaan fotograferen is dit een beter optie dan de 5D mkII.
    De snelheid en het autofocus systeem zijn beter bij de 1D, bij de 5D dan weer de beeldkwaliteit omwille van de FF.
    Het hangt er wat van af wat je naast paardensport nog wil gaan fotograferen, maar als je hoofdzakelijk
    paardensport wilt gaan fotograferen zou ik voor de 1D gaan.

    Mvg,
    Fotografken
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

      Als eigenaar van een 1DIII kan ik deze zeker aanraden voor actiefoto's (dus ook sport, paardensport,....).
      Alhoewel ik geen ervaring heb met de 5DII.

      De prijs lijkt me ook OK en is ongeveer wat ik er ook 2ehands voor betaalde.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

        Paardensport? Een snelle of een langzame vorm van deze sport? Voor een snelle sport zal een 1D beter voldoen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

          Ik heb dit weekend nog behoorlijk wat foto’s gemaakt op het BK kwart Triathlon in Izegem, ik had zowel mijn 5D2 bij als mijn 1D3 , voor actie en servotracking is die 1D toch mijlenver de betere camera hoor, nagenoeg geen missers terwijl mijn 5D2 zeer snel naderende fietsers soms niet perfect kon volgen…( samen met 70-200F2.8L IS , 300F2.8L IS en 500F4L IS gewerkt )
          Dat de beeldkwaliteit van de 5D2 beter zou zijn, tja hij heeft meer resolutie maar om te zeggen dat de beeldkwaliteit beter is… persoonlijk heb ik de beeldkwaliteit van de 1D3 altijd subliem gevonden. De resolutie is mits je niet al te grote afdrukken moet maken toch wel voldoende, een voorbeeldje ( recht uit de cam, geen zin om 750 foto's te bewerken , bedoeling was om iedereen, of een poging tot, op de plaat te krijgen) :



          100 % cropje :

          Last edited by RDB; 18 augustus 2011, 12:26.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

            Bedankt! Ik ben blij met jullie reacties. Jullie hebben mijn twijfels weggenomen.

            Wat de paardensport betreft: ik fotografeer voornamelijk dressuur en springen. Vooral in de springsport is snelheid van de camera gewenst.

            Ik hoop bionnenkort eens wat leuke plaatjes van mijn 'nieuwe' camera te posten!

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

              Veel succes ermee!
              De 1D maakt zeker geen slechte beelden (mss wat verkeerd uitgedrukt in mn eerste post).

              Mvg
              Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                Ik heb een 1D MKIII en een 5D MKII, voor actiefoto's gebruik ik altijd de 1D MKIII omdat die een veel betere AF heeft.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                  Ik heb het al zo dikwijls gezegd : als het beweegt neem je een 1d ... Als het stilstaat neem je de 5dII

                  Hou er ook rekening mee dat je 70-200 op de 5dII minder bereik lijkt te hebben omdat dit een full frame is terwijl de 1d een 1.3 crop heeft ... de 40d heeft een 1.6 crop trouwens.

                  Nu een 1d III voor 1500 Euro is een normale prijs tweedehands,,dus te veel is het niet, zeker als ie niet versleten is outdoor bij een pro ...
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                    Als je een van deze zoekt te kopen dan zou ik de 1D nemen ik heb de 5DmkII en de 7D en voor actiefoto's gebruik ik de 7D dus zou je best voor de 1D gaan omwille van zijn snelle AF.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                      Als je een van deze zoekt te kopen dan zou ik de 1D nemen ik heb de 5DmkII en de 7D en voor actiefoto's gebruik ik de 7D dus zou je best voor de 1D gaan omwille van zijn snelle AF.
                      Doet de vraag rijzen of een 7D niet te overwegen is...

                      Ik heb mijn 5DmkII en 1DmkIII indertijd vervangen door een 7D en, nu de AF goed werkt, heb ik geen spijt. Voor mij was da zowat de all in one gulden middenweg tussen betaalbaarheid, snelheid, compactheid en hoge resolutie. Met de nodige opofferingen
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                        Ik heb voor de kwaliteit een 5DmkII bijgekocht en zou geen van beide toestellen willen wisselen .Misschien beter een 1DmkIII gekocht maar had dan maar 1 toestel en een betere AF op minder lichtsterke lenzen ( boven F5,6 )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Doet de vraag rijzen of een 7D niet te overwegen is...

                          Ik heb mijn 5DmkII en 1DmkIII indertijd vervangen door een 7D en, nu de AF goed werkt, heb ik geen spijt. Voor mij was da zowat de all in one gulden middenweg tussen betaalbaarheid, snelheid, compactheid en hoge resolutie. Met de nodige opofferingen
                          Matthias , jij hebt nu geruime tijd een 1D3 gehad en nu een 7D , op vlak van beeldkwaliteit zou ik wel eens je eerlijke mening willen kennen. Ikzelf heb de kans gehad om geruime tijd de 7D kunnen testen en gebruiken ( toen ie pas uit was ) en om eerlijk te zijn was ik op vlak van beeldkwaliteit helemaal niet tevreden als ik vergelijk met de beelden die uit mijn 1D3 kwamen... Persoonlijk is er maar één nadeel aan die 1D en dat is het absoluut waardeloze schermpje achterop, voor de rest is dit in mijn ogen voor de tegenwoordige tweedehandsprijzen een toptoestel

                          Pas op, die 7D vond ik voor de rest een heel erg mooie camera die schitterend in de hand ligt, vrij goede AF ( vond het geen 1D maar soit ) en mooie andere features , maar qua beeldkwaliteit niet echt dat... mijn persoonlijke mening hé...
                          Last edited by RDB; 19 augustus 2011, 09:01.
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Matthias , jij hebt nu geruime tijd een 1D3 gehad en nu een 7D , op vlak van beeldkwaliteit zou ik wel eens je eerlijke mening willen kennen. Ikzelf heb de kans gehad om geruime tijd de 7D kunnen testen en gebruiken ( toen ie pas uit was ) en om eerlijk te zijn was ik op vlak van beeldkwaliteit helemaal niet tevreden als ik vergelijk met de beelden die uit mijn 1D3 kwamen... Persoonlijk is er maar één nadeel aan die 1D en dat is het absoluut waardeloze schermpje achterop, voor de rest is dit in mijn ogen voor de tegenwoordige tweedehandsprijzen een toptoestel

                            Pas op, die 7D vond ik voor de rest een heel erg mooie camera die schitterend in de hand ligt, vrij goede AF ( vond het geen 1D maar soit ) en mooie andere features , maar qua beeldkwaliteit niet echt dat... mijn persoonlijke mening hé...
                            Wel mijn mening ligt volledig in lijn met de jouwe. De 7D is een ideaal destillaat van 1DmkIII + 5DmkII (goed scherm, compact, snel, veel pixels) maaaar qua beeldkwaliteit is het geen 1DmkIII en zéker geen 5DmkII (al was er eigenlijk niet zoveel verschil tussen 1DmkIII en 5DmkII op 100%)

                            Beeldkwaliteit van de 1DmkIII is dus ongetwijfeld beter dan die van de 7D. De resolutie van de 7D helpt de overstap wat te verzachten maar het blijft een crop toestel.
                            En ik sus mijn geweten vaak met het gedacht: "waarom heb ik voor mijn gebruik in hemelsnaam zulke (dure) topkwaliteit nodig, een 7D is méér dan voldoende" vooral op de momenten dat ik foto's van mn 5DmkII en 1DmkIII zit te bekijken...

                            Pas op, soms komen er foto's uit de 7D waarvan ik denk, amai dat is scherp.
                            Maar bij de 5DmII (en 1DmkIII in iets mindere mate maar toch) kreeg ik bij nagenoeg alle foto's, godmiljaardedju dat is scherp!! (tenzij natuurlijk ik het scherm van de 1DmkIII bekeek, want dan dacht ik steeds; "verdorie, wat scheelt er toch met mijn AF, alles is onscherp!"

                            En om echt eerlijk te zijn, had de 1DmkIII een VGA scherm zoals de 7D of de 5DmkII, dan had ik die nooit verkocht en had ik gewoon mijn 5DmkII weggedaan.
                            Noem het hoe je wil, maar na de 5DmkII wilde ik echt niet meer op een brak scherm zoals dat van de 1DmkIII kijken
                            Last edited by Matthias; 19 augustus 2011, 10:18.
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1D mkIII of 5D mkII?

                              De beeldkwaliteit van de 5DmkII is inderdaad veel beter dan de 7D ook al is deze niet slecht .Maar het verschil is wel zichtbaar.

                              Comment

                              Working...
                              X