Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke spiegelreflex?

    Goeienavond,

    Ik ben van plan om een spiegelreflex camera aan te schaffen.
    Nu ben ik op zoek naar de beste prijs kwaliteit.
    Ik heb nu een Nikon Coolpix P90. Zeer fantastisch toestel, al veel mooie foto's mee genomen, maar nu ben ik op zoek naar iets meer.
    Ik zou graag bij nikon blijven, maar ik hoor dat canon, sony enz ook goed zijn..
    Iemand die mij kan helpen?

    Bedankt..

  • #2
    Re: Welke spiegelreflex?

    Wat is je budget? Is dit enkel voor de camera en lens, of is dat inclusief accessoires (sd kaart, tas, tripod, enz.)?
    Waarvoor wil je de camera vooral gebruiken?
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

    Comment


    • #3
      Re: Welke spiegelreflex?

      Prijs kwaliteit , dat is moeilijk hoor.
      Vooral omdat ik je budget niet ken....

      De nikon d90 is bv. een zeer degelijk toestel voor een 600 euro.

      Kijk eens op www.fotokonijnenberg.be , daar kan je alle modellen met de nodige uitleg
      terugvinden met de prijs erbij.

      Vergeet niet dat bij een spiegelreflex de lenzen ook van groot belang zijn !

      Comment


      • #4
        Re: Welke spiegelreflex?

        Ik zou gaan voor een camera met lens.
        Tas enz heb ik van de P90;
        Mijn budget is rond de 600€.
        Wordt nu gebruikt voor fotografie tijdens wandelingen, dus natuurfotografie.

        Comment


        • #5
          Re: Welke spiegelreflex?

          ga naar een winkel zoals konijn bvb

          neem de verschillende toestellen vast die binnen je budget vallen met hun bijhorende 'kitlens' en zie welke je het beste bevalt

          dit dan zowel qua handligging, menu etc

          in het huidige tijdperk bestaat er bijna geen slechte camera meer

          je belissing hangt af van persoonlijke voorkeur deels en ook wat je wil bereiken, hier maken de specificaties het verschil waarom iemand voor een bepaald merk / body kiest

          en vergis je niet, het is ook niet de body die het verschil maakt in een foto maar het kwaliteitsglas dus op termijn na het doorlopen van een leercurve zal je hier desbetreffend ook in gaan investeren
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke spiegelreflex?

            Oorspronkelijk geplaatst door ManuLes Bekijk bericht
            Ik zou gaan voor een camera met lens.
            Tas enz heb ik van de P90;
            Mijn budget is rond de 600€.
            Wordt nu gebruikt voor fotografie tijdens wandelingen, dus natuurfotografie.
            De D90 of D5100 met kitlens (18-55) zijn dan een optie.
            Wil je iets maar flexibiliteit kan je de D5100 met de 18-105 overwegen, die is wel boven je budget (±765€), gezien je vooral aan natuurfotografie doet kan iets meer zoom mi wel van pas komen.
            Nikon D5100 + 18-105mm VR
            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

            Comment


            • #7
              Re: Welke spiegelreflex?

              Bestaat het eigenlijk niet, dat ze een camera overnemen als je een nieuwe koopt ?
              Dus zoals wanneer je een nieuwe wagen koopt..

              Comment


              • #8
                Re: Welke spiegelreflex?

                Oorspronkelijk geplaatst door ManuLes Bekijk bericht
                Bestaat het eigenlijk niet, dat ze een camera overnemen als je een nieuwe koopt ?
                Dus zoals wanneer je een nieuwe wagen koopt..

                Natuurlijk bestaat dat, de vraag is alleen ga jij tevreden zijn met wat ze voor je camera nog geven, schrik niet als je de prijs hoort !

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Welke spiegelreflex?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ManuLes Bekijk bericht
                  Bestaat het eigenlijk niet, dat ze een camera overnemen als je een nieuwe koopt ?
                  Dus zoals wanneer je een nieuwe wagen koopt..
                  Ja dat bestaat, maar zoals eerder gezegd zal de prijs waarschijnlijk heel laag uitvallen en velen nemen ook enkel reflex over sommigen ook nog een top compact of bridge toestel. Het probleem is dat vele (en dan vooral de kleinere toestellen) eerder goedkoop geworden zijn en een zeer korte commerciële levensduur hebben (worden snel vervangen door de opvolger). Maar wees gerust ook bij wagens komt het tegenwoordig meer en meer voor dat de verkoper van de nieuwe wagen enkel optreed als tussenpersoon tussen jou en een opkoper van tweedehandswagens...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke spiegelreflex?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ManuLes Bekijk bericht
                    Bestaat het eigenlijk niet, dat ze een camera overnemen als je een nieuwe koopt ?
                    Dus zoals wanneer je een nieuwe wagen koopt..
                    Yeps. Voor een appel en een ei. En indien dit letterlijk is, dan mag je in je pollekens
                    wrijven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke spiegelreflex?

                      Iemand hier ervaring mee? De D3100..
                      Lijkt mij goed.. Kan iemand mij uitleggen hoever je kan zoomen met die 18-55vr?


                      Bedankt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke spiegelreflex?

                        Ok, dus een ramp,hé.
                        De P90 van mij is kapot.
                        Hij gaat aan, maar lens trilt dan erg en maakt takkend geluid.
                        Als hij eenmaal opgestart is, dan kan ik foto's nemen, maar als ik ze wil trug bekijken kan ik niks doen met de toetsen, dus om links recht enz te gaan...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke spiegelreflex?

                          Wat ik me afvraag : kan je bij bv Konijnenberg op afbetaling kopen ?

                          Als je ziet dat er mensen 'lenzen' van 4000 euro kopen, hebben die dan geld teveel of zo ? :-) Voor de meesten is het maar een hobby he.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke spiegelreflex?

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Wat ik me afvraag : kan je bij bv Konijnenberg op afbetaling kopen ?

                            Als je ziet dat er mensen 'lenzen' van 4000 euro kopen, hebben die dan geld teveel of zo ? :-) Voor de meesten is het maar een hobby he.

                            Smaken verschillen, maar waarom daar op reageren, vrijheid is het hoogste goed, het is net wat je zelf wenst te hebben voor de dingen die je graag doet. Iedereen legt zijn prioriteiten ergens anders, maar zeggen "Het is maar een hobby" dat houdt geen steek, zolang je der niemand nadeel mee aandoet, zie ik geen enkel bezwaar. Trouwens fotografie is niet echt een duur hobby hé, Wat denk je bijvoorbeeld van zeilen, motorrijden, paardrijden, autokoers, of zelfs gewoon een auto voor de familie. Wat is een lens van 4000 euro in vergelijk van 30 000 Euro voor een auto, 125 000 euro voor een zeiljacht, ik geef maar een voorbeeld. Iedereen is vrij van doen en laten !
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke spiegelreflex?

                              Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was of je bij KB op afbetaling kan kopen.

                              Er zijn veel mensen die amper 100 euro overhouden op het eind van de maand, voor hun is fotografie wel een dure hobby.

                              En een auto is geen hobby, maar voor veel mensen levensnoodzakelijk.

                              Als je gaat wandelen en je neemt je eigen bokes mee, dat is pas een goedkope hobby !
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X