Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplaren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplaren?

    Er wordt hier precies niet veel gezegd over de Sigma 85 1.4, nog altijd veel focus- en kwaliteitscontrole-problemen?
    Wie loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4, en meteen een goede versie vast of verscheidene exemplaren moeten testen voor er één in orde was?
    Sommigen zeggen dat het een loterij is bij Sigma eer je een goed exemplaar vasthebt....

  • #2
    Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

    lang getwijfeld voor deze of de canon 1.8. uiteindelijk de canon genomen wegens prijs kwaliteit verhouding. De bokeh van de sigma stond me ook helemaal niet aan, veel te bedrukkend. fotofolio heeft zo eentje getest ook denk ik maar teleurgesteld met zijn exemplaar. Ik denk wel dat er veel mensen zijn die hier heel tevreden over zijn en anderen minder
    en sigma een loterij, weet ik niet hoor. Ik heb een sigma 50 1.4 gekocht, en tjah, niets op aan te merken, scherp op 1.4 en retescherp op 1.6-1.8. mischien heb ik geluk gehad mischien ook niet
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

      Van de importeur van Sigma heb ik een paar weekje een 85 mm/1.4 op proef gehad. Of het er eentje was 'zo van de plank' weet ik niet. In ieder geval zowel op full frame als op FF zeer scherp tekenend met prima AF.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

        De 1.8? Ondanks goedkoop is dit niet echt de tegenganger bij Canon, iets teveel paars, CA, weinig contrast en kleur
        De 85 1.2L is een bom, wel duur maar soms tweedehands te vinden.

        De bokeh vd Sigma is waarschijnlijk te druk door het aantal lamellen die verschillend is met de 1.2L.
        Ken een huwelijksfotograaf die zelf toegeeft dat hij een snob is, het is geen zicht zeg hij om met een Sigma toe te komen, niemand kent dit

        Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        lang getwijfeld voor deze of de canon 1.8. uiteindelijk de canon genomen wegens prijs kwaliteit verhouding. De bokeh van de sigma stond me ook helemaal niet aan, veel te bedrukkend. fotofolio heeft zo eentje getest ook denk ik maar teleurgesteld met zijn exemplaar. Ik denk wel dat er veel mensen zijn die hier heel tevreden over zijn en anderen minder
        en sigma een loterij, weet ik niet hoor. Ik heb een sigma 50 1.4 gekocht, en tjah, niets op aan te merken, scherp op 1.4 en retescherp op 1.6-1.8. mischien heb ik geluk gehad mischien ook niet

        Comment


        • #5
          Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

          Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
          De 1.8? Ondanks goedkoop is dit niet echt de tegenganger bij Canon, iets teveel paars, CA, weinig contrast en kleur
          De 85 1.2L is een bom, wel duur maar soms tweedehands te vinden.

          De bokeh vd Sigma is waarschijnlijk te druk door het aantal lamellen die verschillend is met de 1.2L.
          Ken een huwelijksfotograaf die zelf toegeeft dat hij een snob is, het is geen zicht zeg hij om met een Sigma toe te komen, niemand kent dit
          huh? de sigma heeft hier wel een goed pak meer last van hoor, maar met PS werk je dat toch zo weg dus daar ligt het probleem niet. En die snob, laat em maar staan waar hij is ik had voor de sigma gegaan was zijn bokeh beter geweest. Maar het is nu eenmaal zo niet
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

            Ik ben ook aan het twijfelen om er eentje te kopen dus lees graag de bevindingen
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

              Ik heb de 85mm F1,2 van Canon, ik heb dus geen behoefte aan de Sigma, maar ik wil best geloven dat er goede exemplaren tussen zitten!
              Aan de Canon zijn ook nadelen hoor, neem maar de (snelheid) van de autofocus, maar je leert daar mee te werken, en ik de studio heb ik er niet echt last van. Voor reportage zal ik dan eerder naar de 70-200 gaan, sneller, veelzijdiger en ook best scherp hoor.

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                Ik kijk ook al geruime tijd uit naar een 85 mm voor FF.
                Ik heb gisteren bij Doubleyoushop (brussel) een paar beelden geschoten met de Canon 1.8, de Sigma 1.4 en de Carl Zeiss 1.4 (voor die laatste was ik speciaal naar Brussel gereden).
                De Canon 1.2 is buiten mijn budget.
                Als ik de resultaten bekijk en ik nu meteen moet kiezen, kies ik zeker de Canon 1.8.
                De andere twee hebben duidelijk meer (!) last van CA, Bokeh is nauwelijks verschillend van de Canon, kleurweergave is nagenoeg identiek -de CZ heeft iets meer contrast-, scherpte ook. Ik had niet de tijd (verkoper stond te wachten met volgende lens in de hand) om veel verschillende dingen te doen, auto op parking, rond punt erachter, scherp op auto, scherp op rond punt, verschillende diafragma's, ... maar bijvoorbeeld geen portret van iemand die op 2 metertjes staat of zo.

                ik probeer vandaag nog de resultaten min of meer georganiseerd om m'n blog te zetten. Anders ten laatste morgen.
                (via de charlemagne-art website)

                Ch.
                www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                Comment


                • #9
                  Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                  Ja die Carl zeiss interesseert mij ook wel.

                  Maar als je dan bedenkt dat de Zeiss ongeveer evenveel kost als de Sigma en die wel AF heeft en ik perfect tevreden ben van mijn 50mm neig ik meer naar de Sigma. Al is die Zeiss wel n juweel
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                    Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                    Ik kijk ook al geruime tijd uit naar een 85 mm voor FF.
                    Ik heb gisteren bij Doubleyoushop (brussel) een paar beelden geschoten met de Canon 1.8, de Sigma 1.4 en de Carl Zeiss 1.4 (voor die laatste was ik speciaal naar Brussel gereden).
                    De Canon 1.2 is buiten mijn budget.
                    Als ik de resultaten bekijk en ik nu meteen moet kiezen, kies ik zeker de Canon 1.8.
                    De andere twee hebben duidelijk meer (!) last van CA, Bokeh is nauwelijks verschillend van de Canon, kleurweergave is nagenoeg identiek -de CZ heeft iets meer contrast-, scherpte ook. Ik had niet de tijd (verkoper stond te wachten met volgende lens in de hand) om veel verschillende dingen te doen, auto op parking, rond punt erachter, scherp op auto, scherp op rond punt, verschillende diafragma's, ... maar bijvoorbeeld geen portret van iemand die op 2 metertjes staat of zo.

                    ik probeer vandaag nog de resultaten min of meer georganiseerd om m'n blog te zetten. Anders ten laatste morgen.
                    (via de charlemagne-art website)

                    Ch.
                    de resultaten staan op mijn blog:
                    Verassend voor mezelf moet ik zeggen, ik had veel meer verwacht van zowel de Sigma als de Zeiss. Die laatste ziet er wel gelikt uit, zo volledig in metaal.

                    Ch.
                    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                      Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                      de resultaten staan op mijn blog:
                      Verassend voor mezelf moet ik zeggen, ik had veel meer verwacht van zowel de Sigma als de Zeiss. Die laatste ziet er wel gelikt uit, zo volledig in metaal.

                      Ch.
                      Goooo Canon! (vooral gezien de prijs...)
                      Last edited by Matthias; 18 augustus 2011, 20:17.
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                        Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                        Ja die Carl zeiss interesseert mij ook wel.

                        Maar als je dan bedenkt dat de Zeiss ongeveer evenveel kost als de Sigma en die wel AF heeft en ik perfect tevreden ben van mijn 50mm neig ik meer naar de Sigma. Al is die Zeiss wel n juweel
                        Die zeiss is zeker geen juweel maar eerder een middelmatige lens, de 100mm van Zeiss daarentegen is wel weer top . Persoonlijk hou ik het meest van de Canon L versie
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Die zeiss is zeker geen juweel maar eerder een middelmatige lens, de 100mm van Zeiss daarentegen is wel weer top . Persoonlijk hou ik het meest van de Canon L versie
                          Met een juweel had ik het over de looks. Niet over de kwaliteiten van de lens. Sorry voor de slechte verwoording.

                          Die 100 is optisch inderdaad beter, heb ze al opgezocht maar ok de prijs is een stuk beter..

                          Ik vind dat hoe een lens eruit ziet ook van belang is. Weliswaar na de optische kwaliteiten.

                          De canon is dus een goede keuze blijkbaar, bedankt voor je blogpost Charlemagne.
                          ::: Flickr :::

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                            graag gedaan.

                            ch.
                            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                              Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                              Ik vind dat hoe een lens eruit ziet ook van belang is. Weliswaar na de optische kwaliteiten.
                              En wat zijn dan jouw criteria voor een "mooie" lens?
                              een rood L randje is wel mooi (op een Canon lens!)
                              Last edited by Matthias; 19 augustus 2011, 10:03.
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X