Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor FUIVEN & Festivals

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indoor FUIVEN & Festivals

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw begonnen met fotografie en ik krijg de eer om in brugge foto's te nemen op de fuiven & festivals. ( dit omdat ik de organisatoren wat ken )
    Ik heb namelijk helemaal geen ervaring met hoe dit in z'n werk gaat.

    Ik beschik over een NIKON D5100 en de standaard NIKON 18-55mm lens.
    De zaal ken ik redelijk wat en het is daar altijd donker met veel verlichting, snel bewegende "flashes"
    Ik mag eind augustus voor de eerst keer gaan fotograferen..

    raden jullie mij aan om foto's in profielmodus te nemen, of op party/binnen ; nachtportret?

    Is de standaardflits genoeg, of is een SB-400 Speedlite beter voor dit soort zaken?

  • #2
    Re: Indoor FUIVEN & Festivals

    hello, mijn neef geeft binnen een dikke maand zijn chrisostomos-fuif met het school en hij vroeg me of ik daar wat foto's kon komen nemen. Uiteraard heb ik toegezegd maar wilde wel wat tips omtrent partyfotografie hebben... Het gaat daar vrij donker zijn met veel lichteffecten vermoed ik. Komt een hele resem DJs optreden.

    Een volwaardige flits met draaibare kop is nodig. Dus minimum een SB600.

    Comment


    • #3
      Re: Indoor FUIVEN & Festivals

      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      http://forum.belgiumdigital.com/f20/...if-196159.html
      Een volwaardige flits met draaibare kop is nodig. Dus minimum een SB600.
      is het aan te raden zonder een SB600 of moet ik zonder er niet aan beginnen?

      Comment


      • #4
        Re: Indoor FUIVEN & Festivals

        Ik maak ook veel foto's op fuiven / festivals. Zonder externe flitser zien de foto's er uit de hand vaak niet beter uit als met een gewone compactcamera, maar met externe flitser zie je een enorm kwaliteitsverschil.

        Comment


        • #5
          Re: Indoor FUIVEN & Festivals

          Oorspronkelijk geplaatst door Holie Bekijk bericht
          Ik maak ook veel foto's op fuiven / festivals. Zonder externe flitser zien de foto's er uit de hand vaak niet beter uit als met een gewone compactcamera, maar met externe flitser zie je een enorm kwaliteitsverschil.
          Dat durf ik te betwijfelen, maar ik durf dan ook nog goede resultaten met een compact halen. ZIe bv http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2211333_n.jpg of http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2707438_n.jpg Beiden vorig weekend gemaakt met een simpel compactje.

          Het grootste voordeel van een externe flitser is de autofocus assist die erop zit. Dan kun je ook nog in het donker focussen. ANders kan je thuiskomen en merken dat je focus mis lag, wat best frustrerend is. Zie bv http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._5003211_n.jpg genomen met een compactje (en dus zonder af assist)

          Wil je iets goedkoper, dan kan je naar de metz 50 af-1, of als prijs echt een punt is eventueel de 44 af-1, kijken, ook een erg goede flitser die volledig compatibel is met je D5100. Sowieso zou ik de sb 400 links laten liggen, je kan beter ineens voor een goede flitser gaan. De sb 400 biedt niet veel meer voordelen. Een flitser gaat veel langer mee dan een body moet je maar denken.
          Last edited by Teun_2; 16 augustus 2011, 20:14.

          Comment


          • #6
            Re: Indoor FUIVEN & Festivals

            Ik zou een externe flitser ten eerste ook al aanraden om gemakkelijk je focus te kunnen vinden in het donker.
            Het zal ook veel minder snel rode ogen geven. (Weinig licht = Grote pupillen = Grote rode ogen) Doordat hij van wat hoger flitst ga je die al niet meer zien.

            Om je verder nog op weg te helpen;
            Nu je toch een flits hebt kan je je sluitertijd zeer laag zetten om al het licht van de lightshow eerst op te nemen en daarna bevries je met je flits het onderwerp (personen).
            Dan krijg je bijvoorbeeld dit als resultaat

            Je 18-55 lens zal wel voldoen. Breedhoek is hiervoor meestal het beste als het een beetje druk begint te worden!

            Veel succes alvast!
            Canon 5D mk II + III + Canon 500D + C. 24-70 f2.8 + C. 70-200 f2.8 + 50mm f1.2 + C. 85 f1.8 + S. 8mm f3.5. + 2X 580EXII
            www.flashinfille.com

            Comment


            • #7
              Re: Indoor FUIVEN & Festivals

              Persoonlijk zou ik eerst bevriezen met de flits en dan het achtergrond licht vastleggen. Je weet dan nl wat de kompositie van het onderwerp is, wie weet watvoor rare bek die trek na de sluitertijd tijdens de flits.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Indoor FUIVEN & Festivals

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Persoonlijk zou ik eerst bevriezen met de flits en dan het achtergrond licht vastleggen. Je weet dan nl wat de kompositie van het onderwerp is, wie weet watvoor rare bek die trek na de sluitertijd tijdens de flits.
                Ja oké, maar bij nightlife fotografie op fuiven mogen er gerust gekke bekken worden getrokken niet ?
                Als je in het begin al gaat flitsen krijg je bewegende schimmen achter de personen. Erna is dat veel minder.
                Canon 5D mk II + III + Canon 500D + C. 24-70 f2.8 + C. 70-200 f2.8 + 50mm f1.2 + C. 85 f1.8 + S. 8mm f3.5. + 2X 580EXII
                www.flashinfille.com

                Comment


                • #9
                  Re: Indoor FUIVEN & Festivals

                  De zoveelste die opdrachten zoekt/aanvaardt waarvan ie niet weet of hij het aan kan, of er zelfs maar het (geschikte) materiaal voor heeft... Wel leuk voor je dat je organisatoren kent.
                  Als men hier op jouw vraag antwoord dat het het beste gaat met gebruik van een externe flits, en je stelt dit dan direct terug in vraag... waarom überhaupt dit topic openen?
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Indoor FUIVEN & Festivals

                    Oorspronkelijk geplaatst door flashinfille Bekijk bericht
                    Ja oké, maar bij nightlife fotografie op fuiven mogen er gerust gekke bekken worden getrokken niet ?
                    Als je in het begin al gaat flitsen krijg je bewegende schimmen achter de personen. Erna is dat veel minder.
                    erna of ervoor zijn de schimmen even vaag. Een 'pixel' onthoudt echt niet welk licht er eerst kwam, het flitslicht of het achtergrondlicht. Gekke bekken oké, maar flauwe bekken met ogen dicht (want dan flits je voor het onderwerp precies twee keer, een keer preflash en een keer echt, tenzij je m flitst natuurlijk).

                    Overigens is je foto een goed voorbeeld waar de onboardflitser een mooiere belichting had gekregen. Doordat je zo dicht op je onderwerp zit, werpt het klakje een zeer donkere schaduw. Iets wat je met de onboardflitser veel minder had gehad.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    De zoveelste die opdrachten zoekt/aanvaardt waarvan ie niet weet of hij het aan kan, of er zelfs maar het (geschikte) materiaal voor heeft... Wel leuk voor je dat je organisatoren kent.
                    Als men hier op jouw vraag antwoord dat het het beste gaat met gebruik van een externe flits, en je stelt dit dan direct terug in vraag... waarom überhaupt dit topic openen?
                    Gezonde houding. Op eender welk forum wordt altijd onzin verkocht. Alles klakkeloos overnemen is niet de beste houding hier. Best ook zelf nadenken.
                    Last edited by Teun_2; 18 augustus 2011, 11:17.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Indoor FUIVEN & Festivals

                      Persoonlijk gebruik ik liever geen flits. Voor het publiek maakt het niet veel uit, maar het haalt de sfeer wel weg vind ik.
                      Voor bands en concerten is dit helemaal uit den boze, ze hebben er ook last van..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Indoor FUIVEN & Festivals

                        Oorspronkelijk geplaatst door SharonBesseling Bekijk bericht
                        Persoonlijk gebruik ik liever geen flits. Voor het publiek maakt het niet veel uit, maar het haalt de sfeer wel weg vind ik.
                        Voor bands en concerten is dit helemaal uit den boze, ze hebben er ook last van..
                        Dan beheers je je flitstechniek toch nog niet optimaal. In veel gevallen kan je ook gewoon niet zonder en als je een lichtelijk warme gel gebruikt en langere sluitertijden, hoeft de sfeer helemaal niet weg te gaan. In tegendeel. voor optredens is het uiteraard niet effectief en not-done, da's wel waar.

                        Comment

                        Working...
                        X