Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

    Beste!
    Ik moet foto's maken van een pasgeborene in het ziekenhuis
    Dus zet ik mijn flits uit omdat ik niet wil dat de baby hier last van heeft

    Ik heb de canon 500D
    met 18-55 standaard lens
    50mm 1.8
    en de 70-250 lens

    Nu mijn foto's zijn bij welke lens dan ook, niet mooi
    Ze zijn te donker, bewogen, en vaak geel van kleur

    WAT DOE IK FOUT??

    Aub ik wil toch enkele goede foto's hebben zonder flits
    Zet ik mijn flits gewoon op zijn de foto's super maar zonder krijg ik er niks uit :S
    AUB HELP !!!!

  • #2
    Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

    Ik heb geen ervaring met canon,maar met die 50mm f1.8 moet het toch lukken om een deftige foto te nemen zonder flits. iso wat opschroeven en zorgen dat wibalans goed ingesteld is.

    mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

      Met zo weinig informatie kan ik je niet echt zeggen wat je verkeerd doet maar ik kan wel een paar dingen zeggen:
      Iso naar omhoog niet te hoog voor de ruis, meer algemeen licht binnen laten en zeker die 50 mm gebruiken op f/1.8.
      Voor het gele moet je bij de witbalans zijn vermoed ik, je kan fotograferen in RAW, en dit later nog aanpassen. Of zelf je witbalans regelen adhv welke lichtbron je gebruikt.
      En als je met LR of PS kan werken kan je nog veel uit een zeer donkere foto halen , mits de juiste bewerking.

      Om je nog betere info te kunnen geven zal een voorbeeld foto met exif ook wat helpen denk ik.

      Edit: Ik zie nu net dat Yves net voor mij zowat de zelfde info heeft gegeven.
      Last edited by Eitje; 15 augustus 2011, 20:23. Reden: zie edit
      Merci en groetjes :)
      Insta | Flickr | Facebook

      Comment


      • #4
        Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

        Als het gaat de baby dichtbij het venster zetten. En de ISO inderdaad naar 800 bv. om je sluitertijd naar omhoog te brengen. Je kan gewoon in diafragma voorkeur werken en eventueel compenseren. En zeker de 50mm F1.8 gebruiken.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

          Hoe voeg ik een foto bij met de info er nog op?

          Comment


          • #6
            Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


            Foto uploaden en dan Forum code kopiëren en plakken hier in het venster. Foto mag niet te groot zijn, 900px aan de langste zijde.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

              Foto 1:
              Donker en bewogen



              Uploaded with ImageShack.us

              Comment


              • #8
                Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

                Als ik sluitertijd dat lager zet om beweging te voorkomen dat is dat ok maar is ie weer veel te donker



                Uploaded with ImageShack.us

                Comment


                • #9
                  Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

                  En hier is ie dan weer geel en niet overal scherp


                  Uploaded with ImageShack.us

                  Comment


                  • #10
                    Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

                    En dan bij al die instellingen als ik de flits opzet is de foto wel super vind het echt raar
                    krijg er niks uit zonder flits

                    Comment


                    • #11
                      Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

                      K heb enkel foto 2 gecheckt:
                      tjah.... F5.6 ISO100 1/30 tmoet daar wel heel veel licht zijn om uw foto goed belicht te krijgen met die instellingen.
                      Gebruik Tv of Av mode en de rest van de antwoorden zijn al gegeven in dit topic. Owja, en stel scherp op de ogen van de baby.
                      Die oranje foto komt door de verlichting van een lamp ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

                        geel is een witbalans die nie juist staat!!!
                        pas die eens aan naar de verlichting op de kamer!!
                        desnoods een costum wb aanmaken voor je camera!!
                        kijk in je handleiding hoe dit moet (als je camera het kan staat de uitleg erin)

                        heb je een externe flits???
                        zoja flits naar 't plafond!!
                        indien nee, pech dan zeker

                        ga eventueel met de kleine naar een plek met meer licht, zet de goedijnen open, ...
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

                          Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                          K heb enkel foto 2 gecheckt:
                          tjah.... F5.6 ISO100 1/30 tmoet daar wel heel veel licht zijn om uw foto goed belicht te krijgen met die instellingen.
                          Gebruik Tv of Av mode en de rest van de antwoorden zijn al gegeven in dit topic. Owja, en stel scherp op de ogen van de baby.
                          Die oranje foto komt door de verlichting van een lamp ?
                          Ik zet hem op tv, en daar moet ik normaal alleen de sluitertijd aanpasse en dan doet ie de rest maar dan krijg ik dus al deze foto's?

                          Comment


                          • #14
                            Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            geel is een witbalans die nie juist staat!!!
                            pas die eens aan naar de verlichting op de kamer!!
                            desnoods een costum wb aanmaken voor je camera!!
                            kijk in je handleiding hoe dit moet (als je camera het kan staat de uitleg erin)

                            heb je een externe flits???
                            zoja flits naar 't plafond!!
                            indien nee, pech dan zeker

                            ga eventueel met de kleine naar een plek met meer licht, zet de goedijnen open, ...
                            Nee heb geen externe flitser dus deze moet uitblijven,
                            En de gordijnen waren open en er kwam naar mijn oog genoeg licht binnen alleen als je een foto nam leek het wel nacht :S

                            Comment


                            • #15
                              Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                              Ik zet hem op tv, en daar moet ik normaal alleen de sluitertijd aanpasse en dan doet ie de rest maar dan krijg ik dus al deze foto's?
                              Probleem is dat je je kitlens hebt gebruikt en aan de lange kant rond 50mm de grootste opening F5.6 en in combinatie met 1/30ste en ISO100 is dat nog steeds te laag.
                              Dus moet je je ISO verhogen en gebruik ook maar de 50mm f1.8, want dat is je beste lens.
                              Als je diafragmagetal flikkert, betekent dat de instellingen niet toereikend zijn en de foto onderbelicht zal zijn. Oftewel verhoog je je ISO of verlaag je je sluitertijd. Maar aangezien je je sluitertijd niet onbeperkt kan langer maken (bewegingsonscherpte) en op een minimum van 1/50ste zult moeten houden (of beter nog wat sneller), zal je je ISO moeten verhogen of je diafragma openzetten.
                              Gebruik best center weight average metering en compenseer indien nodig.
                              Last edited by Psychodweep; 15 augustus 2011, 21:46.

                              Comment

                              Working...
                              X