Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

    Beste!
    Ik moet foto's maken van een pasgeborene in het ziekenhuis
    Dus zet ik mijn flits uit omdat ik niet wil dat de baby hier last van heeft

    Ik heb de canon 500D
    met 18-55 standaard lens
    50mm 1.8
    en de 70-250 lens

    Nu mijn foto's zijn bij welke lens dan ook, niet mooi
    Ze zijn te donker, bewogen, en vaak geel van kleur

    WAT DOE IK FOUT??

    Aub ik wil toch enkele goede foto's hebben zonder flits
    Zet ik mijn flits gewoon op zijn de foto's super maar zonder krijg ik er niks uit :S
    AUB HELP !!!!

  • #2
    Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

    Ik heb geen ervaring met canon,maar met die 50mm f1.8 moet het toch lukken om een deftige foto te nemen zonder flits. iso wat opschroeven en zorgen dat wibalans goed ingesteld is.

    mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: DRINGEND AUB: Foto's maken zonder flits

      Met zo weinig informatie kan ik je niet echt zeggen wat je verkeerd doet maar ik kan wel een paar dingen zeggen:
      Iso naar omhoog niet te hoog voor de ruis, meer algemeen licht binnen laten en zeker die 50 mm gebruiken op f/1.8.
      Voor het gele moet je bij de witbalans zijn vermoed ik, je kan fotograferen in RAW, en dit later nog aanpassen. Of zelf je witbalans regelen adhv welke lichtbron je gebruikt.
      En als je met LR of PS kan werken kan je nog veel uit een zeer donkere foto halen , mits de juiste bewerking.

      Om je nog betere info te kunnen geven zal een voorbeeld foto met exif ook wat helpen denk ik.

      Edit: Ik zie nu net dat Yves net voor mij zowat de zelfde info heeft gegeven.
      Last edited by Eitje; 15 augustus 2011, 20:23. Reden: zie edit
      Merci en groetjes :)
      Insta | Flickr | Facebook

      Comment


      • #4