Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Nikon geschikt voor landschappen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Nikon geschikt voor landschappen?

    Hey,

    Ik ben aan het denken eventueel de Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Nikon te kopen. Ik heb al verschillende reviews gelezen, en de lens bevalt me wel.
    Alleen vind ik niet echt een antwoord op mijn vraag: is deze lens geschikt om landschappen te fotograferen?
    Aangezien ik gezien heb dat het geen 'echte groothoek' is, maar een gewone zoom.

    Alvast bedankt!

    Nina
    Nikon D90 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR + AF NIKKOR 50mm f/1.8G + SB-900 flitser + Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM

  • #2
    Re: Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Nikon geschikt voor landschappen?

    Waarschijnlijk net zo goed voor ladschappen als je 18-105. Landschappen doe je met een klein diafragma en zullen beide lenzen elkaar niet veel of niets ontlopen in scherpte ed..
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Nikon geschikt voor landschappen?

      Kwalitatief gezien is de Sigma geschikt voor landschappen.

      Of de beeldhoek geschikt is voor landschapsfotografie hangt af van jouw stijl van landschapsfotografie. Alleen jij kan dat beoordelen!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Nikon geschikt voor landschappen?

        ik had eigenlijk gehoopt dat deze sigma betere foto's zou opleveren dan mijn 18-105
        Dat is dus niet echt het geval? of vergis ik me?
        Nikon D90 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR + AF NIKKOR 50mm f/1.8G + SB-900 flitser + Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM

        Comment


        • #5
          Re: Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Nikon geschikt voor landschappen?

          Photozone heeft ze uitgetest en is er niet zeer wild van omdat ze volgens hen maar goed begint te presteren op gebied van scherpte in de hoeken en opzij vanaf 35mm : http://www.photozone.de/nikon--nikko...igma18502845os

          Letterlijk uit hun verdict : "This lens is certainly not made for landscape photographers".

          Sven
          Sony A58 met glas, Fuji X-E1
          Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
          Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

          Comment

          Working...
          X