Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

    Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een geschikte groothoeklens voor mijn Nikon D60.

    Ik vond reeds een aantal mogelijkheden, maar had toch nog een aantal vragen.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met een vaste groothoeklens, dus zonder zoommogelijkheden? Zou graag de voor- en nadelen hiervan horen.

    Verder vond ik volgende foto via de link een zeer tof effect hebben door de groothoeklens. Zijn er mensen die weten wat voor lens dit effect zou kunnen bereiken?

    Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


    dank bij voorbaat !

  • #2
    Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

    Misschien die ; Nikon AF-S 10-24mm F/3.5-4.5G ED DX kost 739 of die Sigma 8-16mm F/4.5-5.6 DC HSM 649 euro of Nikon AF-S 12-24mm F/4.0 G DX iF ED 895euro
    of wil je goedkoper de Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II LD (new, built-in motor), is ook heel goed kost maar 320 euro

    Comment


    • #3
      Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

      De Tamron lens zou voor mij nu financieel de beste optie zijn, maar is deze kwalitatief goed genoeg? ik heb helemaal geen ervaring met lenzen van dit merk.

      De sigma lens van 8-16 mm lijkt ook heel goed, maar is een max diafragma van 4.5 niet wat weinig?

      En de Nikon lens van 10-24 lijkt mij uitstekend. Voor mij niet goedkoop maar zou wel een goede investering zijn.

      Nog mensen met ervaring met een vaste groothoeklens?

      Alvast bedankt voor de hulp Koen.

      Comment


      • #4
        Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

        Houdt goed de tweede hands rubrieken in de gaten, er komen nogal wat van die lenzen vrij van mensen die overstappen naar FX.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

          zal ik doen bedankt voor de tip x

          Comment


          • #6
            Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

            Vergeet de Tokina AT-X 124 niet, staat voor 509€ bij Konijnenberg. Heb deze zelf ook voor op mijn Nikon en ben er zeer tevreden over.
            De Flickr-pagina.
            Nikon D90 met een hele reeks lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

              Als je de tokina niet kent weet je niet over welke lens je het hebt, het gaat wel over de dx ii 12-24mm f/4
              Last edited by koen1950; 16 augustus 2011, 21:43.

              Comment


              • #8
                Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

                Volgens mij heeft de Tokina geen focusmotor aan boord, dus niet zo handig op een D60.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Volgens mij heeft de Tokina geen focusmotor aan boord, dus niet zo handig op een D60.
                  Integendeel, werkt perfect op camera's die geen AF-motor hebben. Is zowat het eerste dat ze vermelden over deze lens op de site van Tokina .
                  De Flickr-pagina.
                  Nikon D90 met een hele reeks lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    of wil je goedkoper de Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II LD (new, built-in motor), is ook heel goed kost maar 320 euro
                    Oorspronkelijk geplaatst door gintonic Bekijk bericht
                    De Tamron lens zou voor mij nu financieel de beste optie zijn, maar is deze kwalitatief goed genoeg? ik heb helemaal geen ervaring met lenzen van dit merk.
                    De Tamron 17-50mm lijkt mij uitgesloten, aangezien deze qua groothoek geen grote stap verder gaat dan de kitlens die de TS hoogstwaarschijnlijk nu al in bezit heeft (18mm-..). Het scheelt 1mm en 1mm gaat niet het effect geven dat de TS wenst.

                    Ik zou kijken naar groothoeklenzen die toch minstens rond de 10-12mm beginnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

                      a
                      angezien deze qua groothoek geen grote stap verder gaat dan de kitlens die de TS hoogstwaarschijnlijk nu al in bezit heeft (18mm
                      ik kan nergens een aanduiding vinden dat ts een 18mm... zou hebben n de tamron is de goedkoopste oplossing , de tweede beste oplossing ik is de sigma 8-16 bekijk maar eens de revieuws die zijn heel lovend

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                        ik kan nergens een aanduiding vinden dat ts een 18mm... zou hebben n de tamron is de goedkoopste oplossing , de tweede beste oplossing ik is de sigma 8-16 bekijk maar eens de revieuws die zijn heel lovend
                        De TS wil het effect bekomen zoals te zien in de link die hij gaf. Dat is duidelijk geen "gewone lens" vanaf 17 of 18mm..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

                          Dan moet hij kiezen tussen de sigma 8-16mm of de nikon 10-24mm , maar misschien is de prijs ook een obstakel , dat weet ik niet, dat zijn wel twee heel goeie lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            Dan moet hij kiezen tussen de sigma 8-16mm of de nikon 10-24mm
                            Waarom moet dat? Zou een Sigma 10-20 ook niet in aanmerking komen.?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

                              Moest ik kiezen, dan zou ik gaan voor:

                              Tokina 11-16 F2.8 (iets lichtsterker, partyfotografie, ...)
                              Tokina 12-24 F4.0 ( betaalbaar, goed, niet de breedste)
                              Sigma 10-20 , niet de 3.5 (meestal scherp exemplaar, breed, betaalbaar)
                              Sigma 8-16 (extreem breed, minder budgetvriendelijk, geen filters te gebruiken, moeilijk verkrijgbaar)

                              Ik denk ook dat ik in die volgorde zou kopen.
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                              Comment

                              Working...
                              X