Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

    Hallo,

    Ik heb al een tijdje een probleem met mijn D7000. Ik kan zonder problemen foto's trekken maar als ik ze wil herbekijken met de review knop, komt het voor dat hij de foto toont, en dan plots geeft hij weer een zwart scherm. Het gebeurt sporadisch maar is zeer vervelend. Soms kan ik dan helemaal niet mijn foto's reviewen, want dan blijft het scherm zwart, hoe vaak ik op de review knop druk.

    Ik hen al gemerkt dat het komt doordat de camera uit zichzelf focust. Uit het niets focust hij dan, waardoor een review verdwijnt. Soms focust hij ook van zichzelf wanneer ik niets doe, het is zeer vreemd.

    Moet ik Nikon hier eens naar laten kijken? Het gebeurt zo willekeurig dat als ik naar de winkel ga gaan, dat het waarschijnlijk niet zal optreden. Het is wel een zeer storend probleem, het is precies of er een contact verkeerd zit.

    Kan iemand me helpen? Is er iets dat ik kan doen?

    Bedankt.

  • #2
    Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

    hoe staat je focus???

    AF-F!! (enkel voorfilmen!!)

    foto's best AF-S/C/M
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

      Misschien de instelling "A5-doorloop scherpstelpunt" op OFF zetten.
      Zie ook eens naar "C4-monitor uit" dat beeld terugspelen goed staat bv 10 of 20 sec.
      Groeten Hervé.

      Comment


      • #4
        Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

        Bedankt voor de reacties tot nu. Ik zit meestal in Af-S of Af-C, nooit Af-f, en mijn monitor zit ook 10s aan. Het probleem stelt zich als ik zelfs niet op de focus knop duw, dus weet ik niet of de A5 optie kan helpen. Zal het toch eens proberen, maar ik vrees dat er meer aan is.

        Comment


        • #5
          Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

          Je staat er verstelt van hoeveel knopjes er op zo'n camera zitten en die je per ongeluk kan raken en dat is einde voorstelling.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Je staat er verstelt van hoeveel knopjes er op zo'n camera zitten en die je per ongeluk kan raken en dat is einde voorstelling.
            laat staan dat er nog es een grip bijkomt
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

              Heeft je camera dat met één lens of met elke lens die je erop zet?
              Heeft die lens goed contact met de camera? Zit er geen spel op?
              http://www.myricreaties.be

              Comment


              • #8
                Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Je staat er verstelt van hoeveel knopjes er op zo'n camera zitten en die je per ongeluk kan raken en dat is einde voorstelling.

                Goh ja dat ik daar niet aan denk dat ik op andere knopjes sta te duwen, ik moet echt niet weten wat ik doe. Alle chance dat ik hiermeedoor jou geholpen word. Het gaat hier om een reëel probleem, hou je erbuiten als je niets bijbrengt aan de discussie.

                Het gebeurt ook zonder dat er iets wordt ingedrukt, bedankt voor je inbreng.

                @Rikkie, het komt voor op al mijn lenzen, spijtig genoeg, op Af-S en Af-D lenzen.

                Comment


                • #9
                  Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

                  Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
                  @Rikkie, het komt voor op al mijn lenzen, spijtig genoeg, op Af-S en Af-D lenzen.
                  Toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het door een slecht contact of iets dergelijks is. Maar als het met elke lens is, dan zou dat slecht contact in de camera zelf moeten zitten. Misschien toch best de camera 's binnendoen voor nazicht.
                  http://www.myricreaties.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

                    Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
                    Goh ja dat ik daar niet aan denk dat ik op andere knopjes sta te duwen, ik moet echt niet weten wat ik doe. Alle chance dat ik hiermeedoor jou geholpen word. Het gaat hier om een reëel probleem, hou je erbuiten als je niets bijbrengt aan de discussie.

                    Het gebeurt ook zonder dat er iets wordt ingedrukt, bedankt voor je inbreng.
                    Je zou eens moeten weten hoeveel van zulke reëele problemen, zo'n simple oplossing hebben gehad.

                    En als het een echt reëel probleem is, ga je er toch niet zelf aan sleutelen en doe je een beroep op je garantie.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

                      Vraagje, gebruik je een grip ? Indien ja, begin dan met deze er af te vijzen, een gekend verhaal.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Vraagje, gebruik je een grip ? Indien ja, begin dan met deze er af te vijzen, een gekend verhaal.
                        yep, zat in't begin ook ambertant veel tegen de ontspanknop op mijn D90 grip!
                        niet te doen hoe veel dit voorkwam!
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          yep, zat in't begin ook ambertant veel tegen de ontspanknop op mijn D90 grip!
                          niet te doen hoe veel dit voorkwam!
                          Maar dat bedoel ik niet, sommigen hebben problemen met de contactering tussen body en grip, wat soms tot onvoorspelbare cameraproblemen kan leiden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Maar dat bedoel ik niet, sommigen hebben problemen met de contactering tussen body en grip, wat soms tot onvoorspelbare cameraproblemen kan leiden.
                            ook waar, en zeker als't niet de nikon versie is.
                            (nikonversie kan ook storing geven, maar minder. de mijne nog nooit)
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vreemd probleem met D7000 - focust zelf

                              Dat klopt van die grip, ik heb een soortgelijk probleem gehad op mijn D700. Daar sprong altijd de lichtmeting terug aan zonder reden. Zonder grip had hij dit niet. Binnengedaan en een andere printplaat erin en probleem is opgelost.
                              Veel kans dat het bij jou ook zoiets is.
                              Succes, Joris.

                              Comment

                              Working...
                              X