Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop compactcamera

    Beste,

    nu mijn oude HP kapot is, wil ik graag een nieuwe compactcamera aankopen.

    Ik zoek geen dure camera, maar eentje waarmee ik toch relatief goede foto's kan maken.
    Vereisten: makkelijk mee te nemen (compact), lithium-ion batterij, +/- €150.

    Ik heb natuurlijk zelf al wat opzoekwerk gedaan en kwam uit op:
    -Sony DSC-W150
    -Canon Powershot A2200

    Ik kan dus echt niet kiezen tussen deze twee en vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met deze camera's en of iemand nog een goed alternatief weet?

  • #2
    Re: Aankoop compactcamera

    Ik moet eerlijk zeggen als ik de recensies van beide camera's lees dat die niet al te best zijn.
    Het ligt eraan wat je er precies van verwacht maar met die camera's en voor die prijs zul je geen kwaliteits foto's kunnen maken.

    Misschien even door sparen voor een betere compact camera.
    Ik heb zelf de Panasonic Lumix TZ20 die maakt prima foto's en bevalt goed en heeft veel mogelijkheden en is al verkrijgbaar vanaf €269,-

    http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/P...161/index.html

    http://www.cameranu.nl/nl/Digitale-C...59_137_194334/
    Last edited by HereIsTom; 14 augustus 2011, 22:13.
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop compactcamera

      Dan zou ik persoonlijk gaan voor deze....



      met dat budget een zeer aangename compact...mijn schoonvader heeft deze en moet zeggen trekt mooie plaatjes....

      grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop compactcamera

        Bedankt voor jullie reacties.

        @HerelsTom: ik heb over die twee camera's die ik uitzocht zowel positieve als negatieve recensies gelezen en weet niet welke ik kan vertrouwen. Waar haal jij die 'niet al te beste' recensies?

        Van die Panasonic ben ik zeker overtuigd dat dat een heel goede compactcamera is, maar die ligt toch iets te hoog boven mijn budget.

        Die Canon IXUS 115 IS lijkt me misschien wel wat. Zie nu dat Templar de HS-versie had aangeraden, wat is het verschil tussen IS en HS?

        Wat denken jullie van de Canon Powershot A3300 of Sony DSC-W530? Of zou die IXUS 115 een betere keuze zijn?
        Last edited by BJ.; 15 augustus 2011, 08:59.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop compactcamera

          fujifilm heeft ook veel cameras met heel veel mogelijkheden rond die prijs en die kleuren zijn geweldig
          Last edited by koen1950; 15 augustus 2011, 13:00.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop compactcamera

            O.a. hier kun je de verschillen goed zien;



            Maar goed het is maar wat je er mee wilt, met die goedkopere camera's kun je ook wel aardige foto's maken, maar wil je een betere kwaliteit en meer mogelijkheden dan zou ik toch nog even doorsparen voor een betere camera zoals dus bijv. de Panasonic TZ20, heb ik ook gedaan en ben er erg blij mee

            Hier kun je er nog meer over lezen; http://www.letsgodigital.org/nl/2823...ic-lumix-tz20/
            Last edited by HereIsTom; 15 augustus 2011, 11:41.
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop compactcamera

              Ik heb wel al een betere compacte Canon tot mijn beschikking voor als ik echt een goede foto wil..

              Daarom wou ik dus iets goedkopers om echt overal naar mee te nemen.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop compactcamera

                Ik heb altijd mijn Panasonic TZ20 bij me, voor het 'echte' werk heb ik een Olympus DSLR
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop compactcamera

                  Ja, voor het 'ECHTE' werk heb ik nu geen geld, er zijn andere dingen waarvoor ik ben aan het sparen die voor mij belangrijker zijn en die toch nog een stukje meer kosten dan professionele camera's.

                  Maar als ik nu gewoon een goede, goedkope camera wil, ben ik dan met een Canon IXUS 115 HS goed af?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop compactcamera

                    Als ik de recensies zo lees ben je met de Canon IXUS 115 HS goed af voor die prijsklasse, hij maakt mooie foto's.

                    Maar waarom neem je dan die andere Canon? niet mee als het ook een compact is?
                    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                    Cybershot Photo Website!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop compactcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                      Als ik de recensies zo lees ben je met de Canon IXUS 115 HS goed af voor die prijsklasse, hij maakt mooie foto's.

                      Maar waarom neem je dan die andere Canon? niet mee als het ook een compact is?
                      Het is een Canon Powershot G12. Het is nog een compactcamera, maar ik vind hem eigenlijk te groot om echt altijd mee te nemen. Ik zoek iets wat ik gewoon in mijn zak kan steken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop compactcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door BJ. Bekijk bericht
                        Het is een Canon Powershot G12. Het is nog een compactcamera, maar ik vind hem eigenlijk te groot om echt altijd mee te nemen. Ik zoek iets wat ik gewoon in mijn zak kan steken.
                        Ja da's eigenlijk geen compact meer nee
                        En met die IXUS 115 HS heb je ook nog een hogere resolutie en full HD filmen en wel lekker compact
                        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                        Cybershot Photo Website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop compactcamera

                          Ja, inderdaad.

                          Ik denk dat ik morgen een IXUS 115 ga halen.

                          Bedankt voor alle info!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop compactcamera

                            Goede keuze met dat budget....

                            grtz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment

                            Working...
                            X