Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bright Field Illumination

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bright Field Illumination

    De bright field illumination techniek op twee verschillende, aparte manieren gebruikt.

    Gravity's Rain


    Future Food

    Tnx 4 watching.
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

  • #2
    Re: Bright Field Illumination

    1 prentje te veel, maar laat voor mij de onderste maar staan. Heeeeel mooi vind ik die
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Bright Field Illumination

      Ik volg Nena, beeldje teveel maar ik kies ook voor de kleurtjes van de 2e
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #4
        Re: Bright Field Illumination

        tweede inderdaad speciaal - goed gedaan!
        dslr4dummies

        Comment


        • #5
          Re: Bright Field Illumination

          [Mod-LesC]Verplaatst van Showcase naar Fotobeoordeling. In Showcase mag maar één foto geplaatst worden.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Bright Field Illumination

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            [Mod-LesC]Verplaatst van Showcase naar Fotobeoordeling. In Showcase mag maar één foto geplaatst worden.[/Mod]
            Misschien beter naar 'strobist' verplaatsen. Het was mij te doen om dezelfde belichtings techniek op 2 verschillende wijzen te illustreren
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #7
              Re: Bright Field Illumination

              Modern Microscopy is an online collection of articles, scientific tips, and tutorials related to microscopy and microanalysis.

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Bright Field Illumination

                Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                Misschien beter naar 'strobist' verplaatsen. Het was mij te doen om dezelfde belichtings techniek op 2 verschillende wijzen te illustreren
                [Mod-LesC]Aha! Dus niet zozeer om je foto('s) te laten beoordelen, dan? OK ik verplaats nu van Fotobeoordeling Stilleven & Abstract naar Strobist.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Bright Field Illumination

                  Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                  Misschien beter naar 'strobist' verplaatsen. Het was mij te doen om dezelfde belichtings techniek op 2 verschillende wijzen te illustreren
                  dan misschien ook een woordje uitleg wat je gedaan hebt?
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bright Field Illumination

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    dan misschien ook een woordje uitleg wat je gedaan hebt?
                    Ik zal meteen ook de set-up uitleggen, zodat je een idee hebt waarnaar je zit te kijken.
                    -)Gravity's Rain :
                    eerste metalen plaat ligt op tafel met een aantal druppels op. Tweede plaat uit chroom staat boven op eerste plaat met een helling van ongeveer 45 graden, zodat de druppels op de eerste plaat weerspiegeld worden in de tweede. Camera zo positioneren (ongeveer 80 graden) dat je de reflectie in de tweede plaat kan zien. (heb tweede plaat wat gebogen voor compo redenen).
                    Nu voor de belichtings techniek: 1 grote softbox achter eerste plaat...dit licht komt van achter de druppels, zodat deze mooie zwarte contouren krijgen, en belicht tevens de tweede plaat, zodat reflectie zichtbaar wordt. Deze softbox is gesynchroniseerd met de camera instellingen. Tweede softbox rechts van camera met alleen het modelling licht aan (dus andere witbalans) (wist op voorhand dat ik het beeld in RAW naar een koudere witbalans zou brengen omdat mij dit visueel aantrekkelijker leek, en dan zou het gele licht van de tweede softbox wit worden, en het witte licht van de eerste softbox blauw worden.) Deze tweede softbox dient enkel om de druppels te belichten en om ze 'bol' te maken....dus belicht ook de liggende plaat waar de druppels opliggen, zodat deze een lichter blauw wordt tov de rechtopstaande chromen plaat.
                    Heb daarna in photoshop het beeld een kwartslag counter-clock-wise gedraaid, dit ook voor compo redenen.

                    -)Future Food :
                    In Brazil van Terry Gilliam zit een scene in een toprestaurant, waar elke klant een bol mousse op een bord krijgt met de foto van het gerecht hoe het 40 jaar geleden was ernaast. Dit en het artikel over de wereldbevolking in National Geographic heeft me tot deze foto geinspireerd. www.youtube.com/watch?v=sc4HxPxNrZ0 Ngthema Menselijkevoetafdruk

                    Het zijn druppels van op voorhand gekleurd water (inkleuren in ps is niet mooi) aan de metalen stangen van zo'n inklapbaar droogrekje. (waslijn trilt teveel).
                    Langs achteren belicht met grote softbox, 1 stop overbelicht, voor witte achtergrond en de zwarte contouren van de druppels. Had aan weerskanten een stapeltje witte doosjes (kleinste onderaan) zodat het spill-light van de softbox deze zou reflecteren in de zwarte contouren, zodat de perceptie van de druppels zou veranderen....het doorschijnende deel lijkt ondoorzichtbaar en de zwarte contouren die ondoorzichtbaar zijn, lijken een inkijk te geven in de bouwstenen van de druppel.
                    In PS heb ik de foto 180 graden gedraaid en de achtergrond in curves van 255 naar 245 teruggebracht, omdat ik 255 wit iets te verblindend vond.

                    Simpele beelden eigenlijk....en bereikbaar voor elke amateur fotograaf. Met een beetje visie en creativiteit bekom je voor je het weet bakken vol interessante beelden met deze techniek.

                    Deze foto, squareTwo, is een meer exacte benadering van de bright-field-illumination techniek....meer zoals in de link, die Bouk geplaatst heeft, beschreven wordt....maar dan met een fototoestel en niet met een microscoop.

                    squareTwo
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bright Field Illumination

                      Super creatief idee!
                      Kvind het twee ( alle eigenlijk 3 nu) top foto's!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bright Field Illumination

                        Mooi gedaan toch hoor, je hebt duidelijk onder de knie hoe licht zich kan gedragen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bright Field Illumination

                          Gezien in de HOF.
                          Dikke proficiat.

                          groetjes

                          moniq
                          groetjes, moniq (BD1321BE)

                          A picture paints a thousand words

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bright Field Illumination

                            Het blijkt inderdaad mogelijk om zelfs vanuit een draadje in Strobist tot in de HoF te geraken. Welverdiende proficiat!

                            Last edited by LesC; 23 augustus 2011, 10:15. Reden: Fotolink toegevoegd
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bright Field Illumination

                              Prachtig beeld. Proficiat.
                              Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                              Comment

                              Working...
                              X