Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens info

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens info

    Beste,
    Ik zoek een goede betaalbare lens voor het
    fotograferen van skates en bmx'ers ( meestal buiten maar soms indoor)
    Ik dacht aan de
    Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph
    of de
    Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Bulk
    andere idee's ? canon 50d is mijn body
    Greets

  • #2
    Re: lens info

    Vergeet die 17-50.
    Die andere is beter (bereik).
    maar waarom kijk je niet voor wat anders. Ik neem aan dat je op redelijke afstand zit. (Twwedehands) 70-200 F4 met IS? 2.8 kan ook maar is duurder.
    https://www.naturephotoportal.com/

    Comment


    • #3
      Re: lens info

      Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
      Vergeet die 17-50.
      Die andere is beter (bereik).
      maar waarom kijk je niet voor wat anders. Ik neem aan dat je op redelijke afstand zit. (Twwedehands) 70-200 F4 met IS? 2.8 kan ook maar is duurder.
      waarom die 17-50 vergeten?

      wat als hij nu een heel deel bmx-ers gelijk op de foto wil krijgen, of heel veel van het park erbij?

      qua bereik ga ik nu geen uitspraak doen, aangezien ik eerst graag had geweten wat je wilt als outcome

      qua lichtsterkte ga ik dit deels wel doen en denk ik dat je sowieso naar lichtsterke lenzen dient te gaan, zeker voor binnen omdat ik vermoed dat je niet altijd veel licht zal hebben

      Daarom denk ik aan zoom-lenzen met f2.8 over het hele bereik of als je daarmee niet toekomt, de primes gaan bekijken, nl f2, f1.8, f1.4

      hoe ver zit je meestal van die BMX'ers? zowel binnen als buiten? en wil je close-ups van de bmx'ers?
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: lens info

        Zeker 2.8 gaan.
        Een Canon en een paar bokaalglazen.

        Comment


        • #5
          Re: lens info

          Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
          Vergeet die 17-50.
          Die andere is beter (bereik).
          Het bereik is groter of dat ook beter is de vraag.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: lens info

            Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
            Zeker 2.8 gaan.

            Waarom ? Heb tijd geleden op vakantie een dansshow gefotografeerd met erg brakke licht omstandigheden met een 70-200 f/4 IS en dat ging eigenlijk boven verwachting goed.

            Comment


            • #7
              Re: lens info

              hangt er helemaal van af van waar je de foto's wil nemen denk ik. Als je op de ramp kan staan, heb je zeker baat bij een groothoek. Als je wat verder af staat kan een korte tele misschien beter zijn. Als je zonder flits werkt, zou ik zo lichtsterk mogelijk gaan.

              ch.
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

              Comment


              • #8
                Re: lens info

                Ik heb geen ervaring met de tamron 17-50, maar heb er wel veel over gelezen. Ik laat me graag corrigeren door ervaringsdeskundigen...maar:
                Naar ik begreep een prima lens voor de prijs.
                Manco, aangezien jij bmx/skaters wil gaan fotograferen, is de snelheid en trefzekerheid van de AF; die schijnt wel wat te wensen over te laten als het wat te snel gaat.
                Naar ik begrijp is de canon 17-55 IS USM op alle vlakken en met name de AF beter, maar helaas ook bakken met geld duurder.

                Vraag is natuurlijk in eerste instantie of dit het bereik is dat je zoekt.
                Last edited by Fritzer; 17 augustus 2011, 21:48.
                Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                Canon powershot s120

                Comment

                Working...
                X