Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret lens voor canon EOS 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portret lens voor canon EOS 1000D

    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een portret lens voor mijn canon EOS 1000D, mijn budget ligt rond de 600 euro. Is de Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM geschikt? en past deze op mijn fototoestel?

  • #2
    Re: portret lens voor canon EOS 1000D

    Oorspronkelijk geplaatst door Nicki Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een portret lens voor mijn canon EOS 1000D, mijn budget ligt rond de 600 euro. Is de Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM geschikt? en past deze op mijn fototoestel?
    een echte portretlens is er eentje met een vastbrandpunt zoals de Canon 85 f/1.8, wat jij waarschijnlijk bedoeld is een goeie zoomlens die kan dienen als portretlens, dan zou ik eens kijken naar de Canon 15-85.... dan heb je meteen ook wat breedhoek erbij.



    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: portret lens voor canon EOS 1000D

      moet het een zoom lens zijn?
      Crop bodies hebben het voordeel dat ze ook de lenzen voor full frame aankunnen, mits wat gezichtsveld verschil. ook jouw body dus. Voor een full frame lens op jouw crop body, moet je de focale lengte maal 1.6(crop factor) doen, om de effectieve gezichtsveld te berekenen,

      bvb 20 mm x 1.6 = 32 mm, niet dat je effectief optisch 32mm focale lengte hebt, enkel dat jouw gezichtsveld zal evenwaardig zijn aan 32mm op een FF body. omdat de sensor kleiner is dan de lens cirkel.


      Ik zou zeggen als het een zoom moet zijn:
      gaa voor de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM, als je plaats genoeg hebt om te kunnen framen, die lens is scherp en behoud de openning over de hele FD en in jouw budget. maar dan heb je geen groohoek meer. Ook geen IS trouwens. en het is grijs dus het valt wat op

      andere keuzes:
      Tamron SP AF 17-50mm f2.8 XR Di-II LD Asph. IF "price $450. Very highly rated "general purpose" lens for APS-C sensor cameras. Good wide to short telephoto range at a constant f2.8 aperture."
      dit is van een internet review door Bob Atkins: bekende fotog die spendeert veel tijd aan het reviewen van materiaal van/voor Canon
      ook nog in budget:
      Canon EF 28-80mm f/2.8-4 L USM
      Canon EF 20-35mm f2.8L

      Vaste focale lensen zijn ideaal voor portret, maar dan heb je geen mogelijkheid tot in/uitzoomen tenzij dat je zelf beweegt.
      goede portret lenses in de prime range zijn bijna allemaal, maar binnen jouw budget heb je de 50mm 1.4 (1.8), 85mm 1.8, de 100mm 2.8 (macro lens) is ook heel scherp

      het is moeielijk om te kiezen maar je moet echter zelf zien waar en hoe je jouw portretten gaat trekken, buiten heb je meestal licht en plaats genoeg, dus een 70-200 L f4 is zeer geschikt, als het binnen is dan is de ruimte wel belangrijk, en dan moet je bewust naar een breedhoek zoeken. ik heb een 11-16mm 2.8 van Tokina enorm goed, als je de vervorming niet erg vindt, en het feit dat ie niet lang rekt. maar dan de rest van de focale lengtes heb ik ook door andere lensen gedekt(24-105 en 70-200).
      als je maar een lens wilt om alles te doen, dan zijn zooms jouw beste keuze.

      Succes!
      Tony
      Tony http://picasaweb.google.com/tonho666
      Canon 50D, Tokina 11-16 f2.8; Canon 24-105 F4 IS USM; 70-200 f2.8 USM, Canon 50 mm f1.4 USM, Canon 100 f2.8 USM

      Comment


      • #4
        Re: portret lens voor canon EOS 1000D

        Oorspronkelijk geplaatst door Gallardo Bekijk bericht
        moet het een zoom lens zijn?
        Crop bodies hebben het voordeel dat ze ook de lenzen voor full frame aankunnen, mits wat gezichtsveld verschil. ook jouw body dus. Voor een full frame lens op jouw crop body, moet je de focale lengte maal 1.6(crop factor) doen, om de effectieve gezichtsveld te berekenen,

        bvb 20 mm x 1.6 = 32 mm, niet dat je effectief optisch 32mm focale lengte hebt, enkel dat jouw gezichtsveld zal evenwaardig zijn aan 32mm op een FF body. omdat de sensor kleiner is dan de lens cirkel.


        Ik zou zeggen als het een zoom moet zijn:
        gaa voor de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM, als je plaats genoeg hebt om te kunnen framen, die lens is scherp en behoud de openning over de hele FD en in jouw budget. maar dan heb je geen groohoek meer. Ook geen IS trouwens. en het is grijs dus het valt wat op

        andere keuzes:
        Tamron SP AF 17-50mm f2.8 XR Di-II LD Asph. IF "price $450. Very highly rated "general purpose" lens for APS-C sensor cameras. Good wide to short telephoto range at a constant f2.8 aperture."
        dit is van een internet review door Bob Atkins: bekende fotog die spendeert veel tijd aan het reviewen van materiaal van/voor Canon
        ook nog in budget:
        Canon EF 28-80mm f/2.8-4 L USM
        Canon EF 20-35mm f2.8L

        Vaste focale lensen zijn ideaal voor portret, maar dan heb je geen mogelijkheid tot in/uitzoomen tenzij dat je zelf beweegt.
        goede portret lenses in de prime range zijn bijna allemaal, maar binnen jouw budget heb je de 50mm 1.4 (1.8), 85mm 1.8, de 100mm 2.8 (macro lens) is ook heel scherp

        het is moeielijk om te kiezen maar je moet echter zelf zien waar en hoe je jouw portretten gaat trekken, buiten heb je meestal licht en plaats genoeg, dus een 70-200 L f4 is zeer geschikt, als het binnen is dan is de ruimte wel belangrijk, en dan moet je bewust naar een breedhoek zoeken. ik heb een 11-16mm 2.8 van Tokina enorm goed, als je de vervorming niet erg vindt, en het feit dat ie niet lang rekt. maar dan de rest van de focale lengtes heb ik ook door andere lensen gedekt(24-105 en 70-200).
        als je maar een lens wilt om alles te doen, dan zijn zooms jouw beste keuze.

        Succes!
        Tony
        Ik heb eens gekeken voor de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM maar ik vind die nergens aan minder dan 913 euro, en dat is toch een serieus bedrag.

        Comment


        • #5
          Re: portret lens voor canon EOS 1000D

          Oorspronkelijk geplaatst door Nicki Bekijk bericht
          Ik heb eens gekeken voor de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM maar ik vind die nergens aan minder dan 913 euro, en dat is toch een serieus bedrag.

          zie linkje en deze online shop is 100% betrouwbaar

          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

          Comment


          • #6
            Re: portret lens voor canon EOS 1000D

            Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
            zie linkje en deze online shop is 100% betrouwbaar

            http://www.digicamshop.be/product/23...l-usm-cps.html
            O, dankjewel !

            Comment


            • #7
              Re: portret lens voor canon EOS 1000D

              Oorspronkelijk geplaatst door Nicki Bekijk bericht
              O, dankjewel !
              let wel op

              versie zonder IS!!!!!!!

              daar zit het prijsverschil
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: portret lens voor canon EOS 1000D

                Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                zie linkje en deze online shop is 100% betrouwbaar

                http://www.digicamshop.be/product/23...l-usm-cps.html
                LS benoemt de prijs van de 70-200 f/4 IS de versie waar jij de prijs voor geeft is de NON IS versie. Persoonlijk vind ik 599 toch iets aan de hoge kant voor de NON IS versie

                NON IS versie diverse prijzen
                Canon EF 70-200mm f/4L USM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

                Comment


                • #9
                  Re: portret lens voor canon EOS 1000D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                  LS benoemt de prijs van de 70-200 f/4 IS de versie waar jij de prijs voor geeft is de NON IS versie. Persoonlijk vind ik 599 toch iets aan de hoge kant voor de NON IS versie

                  NON IS versie diverse prijzen
                  http://tweakers.net/pricewatch/78609...-f-4l-usm.html

                  Wat staat er geschreven ( Ik zou zeggen als het een zoom moet zijn:
                  gaa voor de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM, als je plaats genoeg hebt om te kunnen framen, die lens is scherp en behoud de openning over de hele FD en in jouw budget. maar dan heb je geen groohoek meer. Ook geen IS trouwens. en het is grijs dus het valt wat op )

                  Tgaat wel over de non versie hé, die met IS kost al rap 1000 euro....
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #10
                    Re: portret lens voor canon EOS 1000D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                    Wat staat er geschreven ( Ik zou zeggen als het een zoom moet zijn:
                    gaa voor de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM, als je plaats genoeg hebt om te kunnen framen, die lens is scherp en behoud de openning over de hele FD en in jouw budget. maar dan heb je geen groohoek meer. Ook geen IS trouwens. en het is grijs dus het valt wat op )

                    Tgaat wel over de non versie hé, die met IS kost al rap 1000 euro....
                    Een lens zonder IS, moet je die altijd met een statief gebruiken?

                    Comment


                    • #11
                      Re: portret lens voor canon EOS 1000D

                      De kwaliteit van de informatie is weer zeer bedroevend hé, waarom een 70-200 voor portret met een cropsensor camera, de minimale brandpunt is 70 X 1,6 of een equivalent van 112 mm, wat ik veel gevallen te lang is, komt daar nog bij dat je met een minimale scherpstelafstand zit, en nu ga ik voorzichtig zijn , want ik heb zelf een 70-200 F2,8 l USM, een oudere lens lens dus, en ik heb daar een minimale afstand van 1,50 meter, wat bijvoorbeeld in een studio van beperkte afmetingen soms gewoon niet werkbaar is.

                      Zoek en neem je tijd naar een EF 28-70mm F2,8 L USM op het net, dat is ook een oude lens, maar een steengoede, het is de voorganger van de 24-70 mm f2,8 l USM, en ze is zelfs beter. Niet meer nieuw te koop, maar tweedehands met wat zoeken en pingelen te koop voor 600 Euro, zet deze lens op je crop camera, en je heb niks anders meer nodig voor portretten !

                      MVG, Jeff c.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: portret lens voor canon EOS 1000D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nicki Bekijk bericht
                        Een lens zonder IS, moet je die altijd met een statief gebruiken?
                        Nee natuurlijk niet, in veel gevallen heb je zelfs gewoon geen IS nodig, ik ga zelfs nog verder, de momenten dat IS zijn nut heeft zijn in verhouding van uw gedane fotografie.
                        Je zou zeggen voor donkere lichtomstandigheden, maar dan mag je onderwerp niet bewegen, dus geen concertfotografie. In de studio met flits, nooit een IS nodig, voor landschap nooit een IS nodig, maar qua compositie wel een statief, alleen maar om je beeld beter te kunnen kadreren en beoordelen. En bij werken op statief zet je de IS af, dus heb je dem ook niet nodig.

                        MVG, Jeff c.
                        Last edited by Digipics357; 17 augustus 2011, 11:31.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: portret lens voor canon EOS 1000D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nicki Bekijk bericht
                          Een lens zonder IS, moet je die altijd met een statief gebruiken?


                          NEE, een vaste hand kan je aan leren door, ik hang meestal m'n riem aan mijn elleboog zodat je een goei stabiele houding hebt, heb zelf ook dat lensje 70-200 f/4 gehad en had er hele mooie foto's mee, alleen is een tele niet echt iets voor mij en heb ik hem terug door verkocht, zonder statief is hij goed te gebruiken, zelfs ieder lens zonder IS.
                          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                          Comment

                          Working...
                          X