Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips gevraagd voor Istanbul

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips gevraagd voor Istanbul

    Hallo allemaal,

    20 Augustus vertrek ik waarschijnlijk voor een week naar Istanbul! Wegens een gebroken hielbeen word dit de eerste keer dat ik mijn DSLR mee op rijs neem. Heeft er iemand nog tips? Bijzonder plekken naast de touristische route? Ik heb alleen een standaart kitlens, en helaas geen geld om een andere lens te kopen. Wel heb ik sinds kort een polarisatiefilter.

    Alvast bedankt

    TriXal0ne
    ---

    Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

  • #2
    Re: Tips gevraagd voor Istanbul

    Bijzonder (fotografisch) interessante stad. Veel kleuren en andere bouwstijlen. Marktjes hier en daar. Veel leven op straat. Bij zonsopgang/zonsondergang de bosporus overvaren kost amper iets en geeft mooi licht op een boeiend landschap met andere boten/duiven.

    Comment


    • #3
      Re: Tips gevraagd voor Istanbul

      - zeer interessante en drukke stad

      - de klassiekers als de grote bazaar, de twee grote moskeen, etc. etc. mag je zeker niet missen en als je alle "bewandelde paden" die trouwens zeer de moeite zijn, hebt gedaan, ben je al een weekje verder
      - je koopt best een stadsgids ( Capitool of iets dergelijks ).
      - ook het Asiatische gedeelte van de stad ( aan de overkant van de Bosporus ) heeft zijn charme en hiervoor kun je inderdaad de overzet met de boot overwegen .

      enkele ervaringen ( een tiental jaar geleden , maar toch ...)
      - opgelet in de metro(tram) : nogal wat pickpockets best niet gebruiken !
      neem beter een taxi : wel eisen dat de taximeter wordt opgezet ( best option) of met kennis van zaken een correcte prijs afspreken ( second best option )
      - toendertijd werd een collega aan een bankautomaat bij het geld afhalen onder bedreiging van een pistool zijn geld afgenomen .
      - mijd een soort 'Beenhouwerstraatje" nabij de Bosporus.

      maar desondanks , meestal vriendelijke mensen en een zeer zeer boeiende stad met heel veel mogelijkheden en cultuur - beslist de moeite waard .
      zorg maar dat je voldoende geheugenkaartjes meehebt

      ik heb er in elk geval een goede herinnering aan overgehouden .

      Comment


      • #4
        Re: Tips gevraagd voor Istanbul

        Het is ramadan denk ik, dus staan er overal tentjes op pleinen in de stad. Daar kan je 's avonds tussen de Turken thee drinken en versnaperingen eten. Zalig om er de nargile mee te roken (waterpijp).
        Verder de klassiekers he:

        Agia Sofia, Blauwe Moskee, Paleis van de Sultan, Topkapi, Galata toren...
        Wat je zeker moet doen is met de boot een rondvaart nemen, geeft fantastische uitzichten.
        's avonds gaan eten aan een brug, de naam ontsnapt me, ze serveren er de heerlijkste en verste vis.

        Comment


        • #5
          Re: Tips gevraagd voor Istanbul

          Bedankt voor de tips allemaal Ik heb er veel zin in en ben benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen. De reisgids is al gekocht

          De foto's zien jullie wel verschijnen.

          TriXal0ne
          ---

          Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

          Comment

          Working...
          X