Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek basis technieken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boek basis technieken.

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een boek waar je veel uit kan leren over fotografie.
    Ik heb eens een boek geleend van iemand en dat was 'digitale fotografie basis technieken'. Dat zag me er een interessant boek uit. Kan je die in de winkels kopen of moet je die via internet bestellen?
    Of zijn er nog boeken waar je zeer veel uit kunt leren??

    Gr.

  • #2
    Re: Boek basis technieken.

    De boeken van Scott Kelby zijn toch erg bekend en ook wel goed denk ik. Het gaat voornamelijk over flits technieken en dergelijke.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Boek basis technieken.

      Een boek van je camera zelf, als die er is in de serie die je hebt?
      De digitale SLR bijbel staan allerlei tips in van start tot bewerken.

      Comment


      • #4
        Re: Boek basis technieken.

        Ik heb even bij je persoonlijke gegevens gekeken en zie dat je een Canon hebt.
        Dan is onderstaande website misschien iets voor je, kijken kan sowieso geen kwaad.

        basics

        Comment


        • #5
          Re: Boek basis technieken.

          Als je even kijkt op internet is er genoeg te vinden. Alles kritisch bekijken, ook wat in boeken staat, niemand heeft de wijsheid in pacht.
          Enkele voorbeelden:


          Last edited by CIB; 14 augustus 2011, 06:32.
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

          Comment


          • #6
            Re: Boek basis technieken.

            Wat ik een heel interessant boek vind waar je heel veel kan uit leren op een aangename en leuke manier: "Het digitale fotografieboek" van Scott Kelby. (Da's in principe een dik boek met de orginele 3 delen in gebundeld).
            Kan je gemakkelijk aanschaffen in een Fnac of een Standaard Boekhandel.

            In dit boek neemt ieder tip, stukje kennis, techniek slechts 1 (of uitzonderlijk 2) pagina's in. Dus geen saai boek waarbij je iedere keer een volledig hoofdstuk moet doorgronden om er iets van op gestoken te hebben.

            Welke boeken je absoluut links mag laten liggen zijn de boeken van Michael Freeman. Die man schrijft over interessante onderwerpen, maar weet je aandacht geen halve pagina vast te houden. Gewoon saaie boeken, tot en met! Ik ben iemand die het steeds zo snel mogelijk aan de praktijk wil toetsen, daar is Michael een stoorzender in. En dat is waar Scott Kelby goed in is!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Boek basis technieken.

              Oorspronkelijk geplaatst door Steffers Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik ben op zoek naar een boek waar je veel uit kan leren over fotografie.
              Ik heb eens een boek geleend van iemand en dat was 'digitale fotografie basis technieken'. Dat zag me er een interessant boek uit. Kan je die in de winkels kopen of moet je die via internet bestellen?
              Of zijn er nog boeken waar je zeer veel uit kunt leren??

              Gr.


              Digitale fotografie boek 1 (basis technieken), de boeken van Scott Kelby vallen ook goed mee en wordt alles op een speelse manier uitgelegd.
              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

              Comment


              • #8
                Re: Boek basis technieken.

                bedankt voor de raadt!
                ik denk dat ik eens zal kijken voor de boek van Scott Kelby.
                Heb vele goeie reacties over dit boek gelezen!

                Gr

                Comment


                • #9
                  Re: Boek basis technieken.

                  stap ook de bib eens binnen en bekijk wat ze daar hebben. De echte beginnersboeken ben je snel ontgroeit en kan je dus beter lenen. De standaardwerken is natuurlijk iets anders evenals monografiën waar te zien is hoe andere fotografen het doen.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boek basis technieken.

                    Heb zelf aardig wat fotografie boeken gekocht in de loop der tijd. Laatste deel van Scott Kelby is zeker een goed boek, maar als ik toch een boek zou moeten adviseren die de basis goed behandeld dan is dat toch “Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera” van Pieter Dhaeze. In dit boek vind je een heldere uitleg met praktische voorbeelden en opdrachten. Vooral de opdrachten die nagenoeg aan elk eind van het hoofdstuk staan leren je de gelezen stof praktisch toe te passen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boek basis technieken.

                      “Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera” van Pieter Dhaeze.
                      Wie heeft een idee waar dit boek nog te koop is (online met verzending mogelijk naar frankrijk.
                      Heb tot nu toe geen geluk.
                      Of heeft iemand het die het van de hand wil doen?
                      Ik hoor het graag
                      mvg
                      Marie-Anne
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boek basis technieken.

                        Als het enkel gaat om technieken zoals belichting, verlichting, portret, landschap, macro, enz..., kan je nog naar oudere boeken voor analoge fotografie gaan zoeken.
                        Deze zijn voor een appel en een ei te krijgen en je haalt er heel wat informatie uit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boek basis technieken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Wie heeft een idee waar dit boek nog te koop is (online met verzending mogelijk naar frankrijk.
                          Heb tot nu toe geen geluk.
                          Of heeft iemand het die het van de hand wil doen?
                          Ik hoor het graag
                          mvg
                          Marie-Anne
                          Heb je al eens bij ProxisAzur geprobeerd?
                          Een zoekopdracht naar "Dhaeze" levert me een aantal hits, waaronder deze.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boek basis technieken.

                            bedankt voor de tips hoor!
                            Marie-Anne
                            Touch the Earth...Gently
                            www.passionsenfrance.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boek basis technieken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              Wie heeft een idee waar dit boek nog te koop is (online met verzending mogelijk naar frankrijk.
                              Heb tot nu toe geen geluk.
                              Of heeft iemand het die het van de hand wil doen?
                              Ik hoor het graag
                              mvg
                              Marie-Anne
                              Ik heb het boek deze week besteld via bol.com.
                              Naast dit boek heb ik ook nog Scott Kelby's Digitale Fotografieboek, maar ik moet zeggen, als complete DSLR-leek, dat het boek van Dhaeze een pak interessanter en leerrijker is.
                              Bij het boek van Scott Kelby kreeg ik het gevoel dat hij er toch nog altijd van uitging dat je al een zekere kennis/basis had.
                              Canon Eos 550D Body / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS / Tamron 18-270mm f/3,5-6,3 di ii vc pzd canon
                              Toekan! reist de wereld rond:http://www.toekanblog.be

                              Comment

                              Working...
                              X