Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sport/portret lens voor d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sport/portret lens voor d7000

    Hoi allemaal,
    de titel zegt het zelf al... ik ben opzoek naar een lens die ik voor bij goed zou kunnen gebruiken.
    ik was aan het kijken naar een Nikkor 85mm f1.8 AF
    of een Nikon AF-S DX 18-200mm f/3.5-5.6 VRII maar die sloot dan weer minder aan voor portret...
    en nu ben ik wat ten einde raad


    Groeten
    Peter

  • #2
    Re: sport/portret lens voor d7000

    voor sport zal je 85mm te beperkt zijn .. 18-200 daartegen is niet de snelste lens ..
    kijk eventueel eens naar sigma 70-200 f2,8? (tweedehands is die wel te vinden voor redelijke prijs)
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

    Comment


    • #3
      Re: sport/portret lens voor d7000

      is 2.8 dan weer niet te traag ? of ?

      Comment


      • #4
        Re: sport/portret lens voor d7000

        Oorspronkelijk geplaatst door PeterPen Bekijk bericht
        is 2.8 dan weer niet te traag ? of ?
        Hoezo, te traag? F2.8 is het allersnelste dat je kan vinden op een zoom.

        Comment


        • #5
          Re: sport/portret lens voor d7000

          Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
          Hoezo, te traag? F2.8 is het allersnelste dat je kan vinden op een zoom.
          voor sport bedoelde ik .
          en het is niet zo verafstaan bij moto cross en bmx eigelijk dus moet niet echt supperzoom zijn
          Last edited by PeterPen; 13 augustus 2011, 14:40.

          Comment


          • #6
            Re: sport/portret lens voor d7000

            PeterPen

            voor sport bedoelde ik .
            en het is niet zo verafstaan bij moto cross en bmx eigelijk dus moet niet echt supperzoom zijn
            om het even wat voor beeld je lens binnenkomt, sneller dan f/2.8 is er niet op een zoom.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: sport/portret lens voor d7000

              Oorspronkelijk geplaatst door PeterPen Bekijk bericht
              voor sport bedoelde ik .
              en het is niet zo verafstaan bij moto cross en bmx eigelijk dus moet niet echt supperzoom zijn
              Sport? Dammen en schaken zijn ook sporten en dat kun je soms wel met 100iso en isec van statief doen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: sport/portret lens voor d7000

                dubbel
                Last edited by david_ve; 13 augustus 2011, 15:56. Reden: dubbelpost
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: sport/portret lens voor d7000

                  leuk,
                  begin eerst es met je basiskennis op punt te stellen!!!
                  lastig/saai??? ja maar noodzakelijk!!!

                  voor portret en sport?? best een 70-200 VR f2.8!!
                  heb die sinds dees week, op mijn blog staat sedert gisteren een studio reeks met die lens.

                  sigma versie al dan niet met OS gaat het ook doen hoor, maar niet met dezelfde scherpte, contrast, kleur, IQ, ...
                  idem voor de tamron

                  sport moet nog komen, maar weet nu al dat dit subliem gaat zijn (als ik het zelf niet ver*****, want 't is nog steeds het manneke achter de camera die de foto maakt)

                  voorheen, deed ik dit alles met de 70-300VR van nikon!
                  ging perfect! jammer genoeg 1 keer de 70-200 op mijn d90 gehad, en dan weet je het wel.

                  op mijn blog is alles van sport en portret met 70-300 met uitzondering van de laatste post.
                  soms staat het tussen de tags welke lens, soms niet.
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: sport/portret lens voor d7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door PeterPen Bekijk bericht
                    Hoi allemaal,
                    de titel zegt het zelf al... ik ben opzoek naar een lens die ik voor bij goed zou kunnen gebruiken.
                    ik was aan het kijken naar een Nikkor 85mm f1.8 AF
                    of een Nikon AF-S DX 18-200mm f/3.5-5.6 VRII maar die sloot dan weer minder aan voor portret...
                    en nu ben ik wat ten einde raad


                    Groeten
                    Peter
                    Tenzij je indoor sporten doet, zoals volleybal waar je dicht bij het veld kan staan, dan is die 85mm te kort om sport mee te doen. Voor portret kan die wel dienen.
                    18-200 is een 11x zoom, en dat is dus een superzoom. Een algemeen gegeven bij die superzooms is dat je beeldkwaliteit verliest. Dat die lens zou uitgesloten zijn voor portret snap ik niet, tenzij je 't over de scherpte hebt, want met een bereik van 18 tot 200mm heb je toch alles wat je moet hebben om een portret te maken, hé...

                    Zoals hierboven reeds door iemand werd aangehaald, zou het misschien nuttig zijn om eens de basisbegrippen van de fotografie te bekijken en deze ook in je op te nemen, want volgens mij snap je bepaalde dingen niet, of weet je ze gewoon niet.

                    In jouw geval zou ik gewoon een 70-200mm f/2.8 aanraden, hetzij een dure Nikon, hetzij een iets minder dure Sigma of Tamron. Al dan niet 2de hands.

                    mvg,
                    Bart
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment

                    Working...
                    X