Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegellens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegellens

    ik had een spiegellens gekocht tweedehands, niet zo duur, een panagor reflex 500mm f8 met baj minolta, nu kwam ik aan een adapter minolta nikon, met een glaswerk erin even geprobeerd maar uit de hand is dat nog niet zo simpel toch uit de hand geprobeerd om eens te kijken naar de dof , omdat ze zeggen dat die bij zulke lenzen allemaal uit rondjes bestaan , maar dat viel bij deze nog goed mee , bij de derde foto zie je ze duidelijk maar dat is bijlange niet op alle foto's te zien , iso was 1600, ik denk dat je bij spiegellenzen meer vertekening hebt , als je kijkt naar de tweede foto



    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    Last edited by koen1950; 12 augustus 2011, 18:41.

  • #2
    Re: Spiegellens

    Voor echte rondjes fotografeer wat verlichting bij valavond.
    Er bestaan wat grappige varianten van dat concept
    YMMV Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Spiegellens

      Nu ik heb die rondjes liever niet ik weet niet wat het zou geven met avondlicht in een stad moet dan wel op statief

      Comment


      • #4
        Re: Spiegellens

        Net als bij gewone lenzen, krijg je die rondjes alleen als achtergrond bestaat uit puntlichtjes of fijn detail.

        Een grijze muur gaat dat nooit geven. Wel: planten, struiken, bomen, bladeren en bijvoorbeeld kerstverlichting.

        Comment


        • #5
          Re: Spiegellens

          Die rondjes zie je niet altijd. Ik heb veel foto's van vogels en op de meerderheid zie je er niks van. En als je ze toch ziet, ik vind het niet storend. Sommigen vinden het zelfs mooi.
          Die rondjes zie je ook op normale lenzen, enige verschil is dat er een gat in is, donutvorm.
          Waarvoor heb je die tele nodig ?
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Spiegellens

            eigenlijk heb ik hem niet brood nodig maar voor die prijs kon ik hem niet laten liggen mijn adapter voor minolta /nikon koste meer , maar kan hem wel eens meenemen in het landschap , dat doe ik meestal

            Comment

            Working...
            X