Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

    Ben ik dus al een hele tijd mijn licht aan 't opsteken op diverse fora, bij collega fotografen... en besluit ik eindelijk dat ik de Canon 85mm 1.8 wil aanschaffen, want ik hoor/lees daar niks dan goeds over, geweldige portretlens.
    Even een Brusselse fotowinkel gebeld om te horen of die in stock is, wordt de lens volledig afgekraakt, zijn geld niet waard, echt rommel. Men raadt me in de plaats de Tamron 60mm F2 aan.
    Wie heeft één van deze lenzen en doet die nog es uit de doeken?
    Dank!

    Kirsten

  • #2
    Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

    85 f1.8is net als de nikon f1.8 een volgens mij zeer goede lens voor zijn prijs.
    dit is een portret lens zonder meer.


    de 60f2 van tamron is een macro lens!
    dit is soms te scherp voor portretwerk.


    op een crop body kan een 85 iets te lang zijn en een 60 net iets beter, maar toch laat je niet afschrikken.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

      Ik kan alleen maar meegeven dat ik heel tevreden ben van mijn Canon 85 mm lens. Ik gebruik deze portretlens nu al enkele jaren heel regelmatig op mijn EOS 40D tot grote tevredenheid.
      Kleine, lichte lens die mij prachtige contrastrijke foto’s bezorgt. Zeker zijn prijs waard.
      Vriendelijke groeten, Luc
      Canon EOS 7D, Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM, Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM , EF Canon 50mm F:1.8, Canon EF 85mm F:1.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

        Mijn gedacht, gewoon de pipo's van die winkel voor eeuwig en altijd links laten liggen.
        Bekijk hier maar eens de ervaringen van andere gebruikers (ben er zelf ook één trouwens). Oordeel zelf zou ik zeggen :

        - http://www.fredmiranda.com/reviews/s...7&cat=2&page=4
        - http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=140371
        - http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/154/cat/10

        - http://www.amazon.com/Canon-85mm-Med...R1H9PA5S5M33SG


        Oorspronkelijk geplaatst door larubia68 Bekijk bericht
        Ben ik dus al een hele tijd mijn licht aan 't opsteken op diverse fora, bij collega fotografen... en besluit ik eindelijk dat ik de Canon 85mm 1.8 wil aanschaffen, want ik hoor/lees daar niks dan goeds over, geweldige portretlens.
        Even een Brusselse fotowinkel gebeld om te horen of die in stock is, wordt de lens volledig afgekraakt, zijn geld niet waard, echt rommel. Men raadt me in de plaats de Tamron 60mm F2 aan.
        Wie heeft één van deze lenzen en doet die nog es uit de doeken?
        Dank!

        Kirsten
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

          Niet naar luisteren, de Canon is een super lensje.

          Als je interesse hebt in macro is de Tamron misschien geen slechte keuze, maar anders lijkt het me onzin.
          Last edited by Jefzor; 12 augustus 2011, 12:22.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

            Mja, jullie herhalen allemaal wat ik al wel dacht.
            De winkel zelf kenik nog maar pas, ik vond het een ontdekking, omdat ze er Nederlands praten, een uitzondering in Brussel, en ze zijn ook enorm behulpzaam.
            Maar ik had bij mijn eerste bezoek al door dat ze absoluut niet canon minded zijn, voor camera's verkiezen ze Nikon en voor lenzen duidelijk Tamron.
            Dat ze dus niet razend entoesiast geen doen, kan ik dus nog aannemen, maar de manier waarop deze lens echt werd afgekraakt, deed me toch wel schrikken.
            Soit, ik heb beslist van ze aan te schaffen, hopelijk dit weekend nog, want ik heb een shoot waar ik ze wil testen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

              Oorspronkelijk geplaatst door larubia68 Bekijk bericht
              Mja, jullie herhalen allemaal wat ik al wel dacht.
              De winkel zelf kenik nog maar pas, ik vond het een ontdekking, omdat ze er Nederlands praten, een uitzondering in Brussel, en ze zijn ook enorm behulpzaam.
              Maar ik had bij mijn eerste bezoek al door dat ze absoluut niet canon minded zijn, voor camera's verkiezen ze Nikon en voor lenzen duidelijk Tamron.
              Dat ze dus niet razend entoesiast geen doen, kan ik dus nog aannemen, maar de manier waarop deze lens echt werd afgekraakt, deed me toch wel schrikken.
              Soit, ik heb beslist van ze aan te schaffen, hopelijk dit weekend nog, want ik heb een shoot waar ik ze wil testen.
              Ga je zeker geen spijt van hebben . Succes !!
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

                Misschien verdienen ze meer aan Tamron-lenzen, of hebben ze er nog zo eentje in voorraad die ze niet verkocht krijgen.

                Die Tamron krijgt wel goede reviews, maar dat is nog meer het geval voor de Canon 85mm f1,8.

                De Canon is heel scherp, en heeft een heel snelle en betrouwbare AF.

                Die Tamron heb ik nooit gebruikt, zelfs nog niet van dichtbij gezien...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

                  Ik heb zelf ook de Canon lens en ik ben er super tevreden van!
                  Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 85mm F1.8 of Tamron 60mm F2?

                    Oorspronkelijk geplaatst door larubia68 Bekijk bericht
                    Ben ik dus al een hele tijd mijn licht aan 't opsteken op diverse fora, bij collega fotografen... en besluit ik eindelijk dat ik de Canon 85mm 1.8 wil aanschaffen, want ik hoor/lees daar niks dan goeds over, geweldige portretlens.
                    Even een Brusselse fotowinkel gebeld om te horen of die in stock is, wordt de lens volledig afgekraakt, zijn geld niet waard, echt rommel. Men raadt me in de plaats de Tamron 60mm F2 aan.
                    Wie heeft één van deze lenzen en doet die nog es uit de doeken?
                    Dank!

                    Kirsten

                    Ik werk graag met Tamronlenzen, maar over de Canon 85mm f/1.8 bestaat er geen twijfel"dit is een TOPPER", o by the way is de Tamron dan nog een macrolens en daarvoor zal het wel een hele goeie zijn...
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment

                    Working...
                    X